În municipiul Brăila, lucrările de deszăpezire s-au desfăşurat neaşteptat de bine iarna aceasta. Gurile rele spun că aleşii locali şi-au dat interesul fiindcă ne aflăm în an electoral şi alegerile bat la uşă. Cert este că diferenţa dintre ce se întâmplă acum şi ce s-a întâmplat iarna trecută este foarte mare. De data asta, străzile principale au fost curăţate înainte ca zăpada să apuce să se bătătorească şi să îngheţe, astfel că nu s-au mai format dâmburi şi făgaşe care să îi dispere pe şoferi. S-a acţionat cu un grad mare de eficienţă chiar şi pe străzile secundare şi pe uliţele cartierelor mărginaşe. Iar pentru ca minunea să fie completă, se pare că şi costurile vor fi la jumătate faţă de iarna trecută. Reamintim că, pentru sezonul rece 2010 - 2011, factura plătită de Primăria Brăila în contul celor trei firme de salubritate - "Eco", "Braicata" şi RER - care se ocupă cu deszăpezirea municipiului s-a ridicat la 30 miliarde de lei vechi. Primarul spune că a stat zi şi noapte cu ochii pe cei care fac deszăpezirea Anul acesta, deşi cantitatea de zăpadă a fost net superioară, costurile s-ar putea reduce la jumătate. Cel puţin aşa ne-a declarat primarul Aurel Simionescu. Acesta explică situaţia prin faptul că acţiunile au fost organizate mult mai strict, iar utilajele firmelor angrenate în deszăpezire au fost monitorizate permanent. Simionescu ne-a spus că el, personal, la fel ca viceprimarii, secretarul Primăriei şi alţi directori din cadrul instituţiei, au făcut cu rândul ture prin oraş, pentru a se convinge că se face treabă. Miercuri seară, de exemplu, edilul-şef s-a aflat pe traseu, urmărind felul cum acţionează utilajele angrenate în scoaterea mormanelor de zăpadă din oraş. "Stăm permanent cu ochii pe ei şi facem şedinţe de analiză din două în două ore, pentru a coordona mai eficient activitatea", ne-a explicat primarul. Acesta ne-a spus că, până la sfârşitul săptămânii, se va încerca să fie îndepărtate mormanele de zăpadă din zona pieţelor agro-alimentare, a staţiilor de autobuz şi a parcărilor din zona centrală. De asemenea, se va lua zăpada şi din cartierele mărginaşe, de pe străzile care încă nu au fost conectate la reţeaua de canalizare. "Trebuie să debarasăm pe cât posibil, fiindcă, de luni, se anunţă temperaturi pozitive, iar pe străzile necanalizate zăpada topită se va scurge în curţile oamenilor şi le va afecta casele", ne-a spus Simionescu. Primarul a precizat că zăpada este cărată noaptea, pentru ca prezenţa încărcătoarelor şi a camioanelor de mare tonaj să nu afecteze traficul auto. Ce se ia din municipiu se duce în trei locuri: lângă Zona Liberă Vărsătura, spre Portul Militar, pe Şos. Baldovineşti, lângă fostul FNC, şi la depozitul de deşeuri inerte de lângă digul Brăila - Galaţi. "O să cărăm cât se poate pe parcursul a trei nopţi. După aceea ne oprim, fiindcă transporturile acestea de zăpadă implică nişte costuri destul de mari şi nu putem să încărcăm facturile mai mult decât ne permitem", ne-a declarat Simionescu.
Firmelor de salubritate le-ar conveni ca acţiunile de deszăpezire şi de îndepărtare a "munţilor" de zăpadă să dureze cât mai mult. Conform informaţiilor primite de la Primărie, acestea sunt plătite la ora de lucru, pentru fiecare utilaj scos în teren. De exemplu, pentru un ATB cu lamă, Primăria achită 328,07 lei (adică 3,28 milioane de lei vechi) pentru fiecare oră de funcţionare. Folosirea unui utilaj cu lamă şi răspânditor de 8 tone se plăteşte cu 477,16 lei/ora de funcţionare. Altfel spus, pentru zece ore de patrulare pe stradă, un astfel de utilaj încasează 4.771 lei (47 milioane lei vechi n.n.), pentru o sută de ore încasează 47.716 (477 milioane lei vechi n.n.) ş.a.m.d. Miercuri seară, pe raza municipiului au acţionat 60 de utilaje. O parte dintre acestea aparţin firmelor de salubritate, iar restul au fost închiriate de la diverse firme.