Acest lant al slabiciunilor se vede altfel dinafara. In primul rind, cel care conduce masina ar trebui sa aiba un instinct format pentru asemenea situatii. De pilda, atunci cind nu are vizibilitate, reduce viteza sau chiar trage pe dreapta. E ca la trecerile de pietoni mascate de autovehicule parcate aiurea: vezi semnul, vezi dungile pe asfalt, dar nu vezi trotuarul si, implicit, nici pe cei care tocmai se angajeaza in traversare, mai ales daca sint copii. De aceea incetinesti preventiv. Totodata, e cunoscut faptul ca soferul roman e mult mai nerabdator si mai egoist decit alte natii din vestul Europei, iar acesta este unul din motivele pentru care arterele din strainatate ne plac mai mult. Ce-l impiedica pe roman sa-si tina chistoacele in scrumiera de sub bord si ambalajele alimentelor si cojile de banana in masina pina la prima oprire? Putina comoditate amestecata cu ceva lene si cu un pic de nesimtire. Ce-l impiedica pe roman sa fie mai tolerant fata de ceilalti participanti la trafic? Multa graba amestecata cu putina aroganta. Sigur ca nu toti sint asa, dar intotdeauna ies in evidenta doar cei care sar calul.
Pe de alta parte, avem deja aproape 300 km de autostrada, insa autoritatile nu prea stiu sa administreze aceste tronsoane. Politia autostrazii pare ca inca mai studiaza ce se maninca traficul si nu are habar cum sa mai frineze puhoiul de masini din zilele de week-end altfel decit impartind ici si colo cite o amenda. Asta pentru ca noul Cod Rutier i-a mai legat de miini pe politisti, dar si pentru ca infrastructura celor de pe autostrada nu este mai bogata decit cea a Politiei Rutiere din restul tarii. Iar asta se vede dupa cum se circula si in Braila. Astfel, concluzia e ca, intr-o proportie mai mare sau mai mica, vinovati de evenimentele de acum trei zile sint atit soferii, cit si politistii. Iar dupa lectia de vineri, e limpede ca pompierii vor avea de-acum de lucru cu incendiile din apropierea drumurilor, iar politistii vor introduce masini de serviciu care sa infrineze traficul pe timp de ceata, polei ori alte imprejurari cind vizibilitatea e redusa. Cum sint acele "safety-car" la circuitele de Formula 1. Dar soferul roman a invatat ceva din carambolul de vineri? Tare mi-e teama ca absolut nimic.