Casa memorială "Panait Istrati" găzduieşte pentru câteva săptămâni o expoziţie foarte interesantă despre istoria publicităţii. Miercuri, în deschiderea vernisajului, directorul Muzeului Brăilei, prof. univ. dr. Ionel Cândea, a explicat legăturile îndelungate dintre muzeele din Brăila şi Braşov şi semnificaţia expoziţiei. Muzeograful de la "Casa Mureşenilor" Marilena Barna s-a destăinuit celor prezenţi că expoziţia adusă de la Braşov, realizată în 2009, îi este foarte dragă, pentru că este prima sa întreprindere de acest gen ca muzeograf. "Am ales acest domeniu pentru că suntem bombardaţi de publicitate şi am vrut să vedem începuturile publicităţii. Ziarul «Gazeta Transilvaniei» a luptat în primul rând pentru drepturile românilor din Transilvania, avea multe ştiri politice, dar şi publicitate. Primul anunţ publicitar este o ştire culturală, la început nu erau multe, dar spre sfârşitul secolului ştirile publicitare s-au înmulţit, chiar umpleau ultima pagină a ziarului şi erau din ce în ce mai diverse. La început au avut formă narativă, iar spre sfârşitul secolului XIX începe să apară imaginea. În secolul XX imaginea devine din ce în ce mai importantă, naraţiunea dispare, locul fiind luat de sloganul publicitar şi sunt din ce în ce mai puţine cuvinte", a sintetizat muzeograful Marilena Barna istoria publicităţii.
Expoziţia cuprinde 290 de machete publicitare care surprind primele elemente ale publicităţii din România, structurate conform piramidei lui Maslow, a mai precizat muzeograful Barna. La final s-au vizionat câteva calupuri publicitare moderne, cu cele mai reuşite reclame din ultimii ani.
Evenimentul a fost organizat de Muzeul Brăilei, directorul adjunct Zamfir Bălan şi şeful de secţie Ghena Proicop, în colaborare cu Muzeul "Casa Mureşenilor" Braşov.