Despagubiri de 5 miliarde, in urma unui accident | Obiectiv Vocea Brailei Mergi la conţinutul principal

Despagubiri de 5 miliarde, in urma unui accident

Dupa aproape doi ani de ancheta, Politia si Parchetul de pe linga Tribunalul Braila au trimis instantei de judecata dosarul penal ce-l are ca inculpat pe cetateanul italian Rocco Paglia, 53 de ani, domiciliat in localitatea Boville Ernica - angajat al Serviciului Public "Cotral" din Roma -, implicat intr-un grav accident rutier petrecut in apropiere de Surdila Gaiseanca. Paglia va fi judecat pentru ucidere din culpa si vatamare corporala grava din culpa. Potrivit procurorului criminalist Mircea Ionescu, de la Parchetul Judetean Braila - magistratul care a supravegheat cercetarile -, "la data de 7. 09. 2004 invinuitul a condus cu 100 km/ora autoturismul jeep Kia Sontero cu numarul CC-587-VV pe DN 2B, intre localitatile Surdila Gaiseanca si Filipesti, angajindu-se intr-o depasire (...) si folosind faza scurta, ca mod de nerespectare a dispozitiilor legale si a masurilor de prevedere, intrind astfel in coliziune cu o combina agricola care se deplasa in convoi organizat". In urma accidentului, autovehiculul italianului a fost distrus in totalitate, iar Verginia M., pasagera in jeep, a decedat la scurt timp, la Spitalul "Sf. Andrei" din Galati. Un alt pasager, Catalin S., abia a scapat cu viata, avind insa nevoie de 150 de zile de ingrijiri medicale. Ranitul ii solicita italianului nu mai putin de 5 miliarde de lei despagubiri.

Potrivit dosarului penal, in seara zilei de 7 septembrie 2004, Rocco Paglia se afla la volanul jeepului proprietate personala, intorcindu-se de la Bucuresti impreuna cu alte patru persoane: italianca Patrizia Z. (concubina inculpatului), Verginia M., 52 de ani, Catalin S., 20 de ani, (care se afla pe "locul mortului") si Eugenia C., 48 ani, (galateni, cunostinte de-ale italianului). Paglia intentiona sa ajunga la Galati, pe DN 2B. In jurul orei 21.30, spun anchetatorii, el se afla pe raza localitatii Surdila Gaiseanca. Intimplarea a facut ca, in acel moment, jeepul sa ajunga din urma o coloana formata din trei combine "John Deere" apartinind SC "Silmar" SA Braila, care circulau catre Filipesti, cu 20 km/h. Coloana se incheia cu un ARO condus de Neculai Banica, angajat al firmei brailene, care supraveghea combinele. Oamenii legii precizeaza ca masinile agricole aveau girofar, iar ultima combina avea montati la partea din spate catadioptri, vizibili pe timp de noapte. Procurorul anchetator relateaza: "In momentele premergatoare accidentului, intre ultima combina, condusa de Ene Paulica si autoturismul ARO s-a incadrat un autoturism Dacia papuc, care a venit din urma coloanei. Paglia Rocco circula cu o viteza de circa 100 km/h, avind farurile pe faza de intilnire (scurta). El s-a angajat in depasirea autoturismelor ARO si Dacia. Constatind ca din sens opus circula un alt autovehicul si ca nu are timp sa realizeze depasirea, invinuitul a virat la dreapta, pentru a se incadra pe banda dreapta si normal legala pentru deplasare, exceptind manevrele de depasire (...) In aceste conditii, intr-un unghi de 30 de grade, invinuitul a intrat in coliziune cu partea stinga spate a combinei - ultima din coloana - condusa de Ene Paulica".
Impactul a fost devastator. Jeepul a fost serios avariat, iar Verginia M. a decedat la spital, dupa ce a fost aproape scalpata de fiarele bolidului. Catalin S. a suferit leziuni grave care i-au pus in primejdie viata, iar Eugenia C. a suferit leziuni la cap, umar si antebrat, fara a necesita insa internarea in spital. Italianul a avut si el vreo doua coaste fracturate. Luni de zile, oamenii legii s-au straduit sa puna cap la cap probele si sa-l indice pe cel raspunzator de accident, cetateanul italian fiind audiat cu ajutorul unui translator autorizat. Raportul de expertiza tehnica judiciara si suplimentul de expertiza efectuate pe parcursul derularii cercetarilor concluzioneaza ca invinuitul Rocco Paglia putea sa evite accidentul daca respecta prevederile legale privind "asigurarea la efectuarea depasirii, folosirea iluminatului cu faza de drum (faza mare sau lunga) si asigurarea la schimbarea directiei de mers prin viraje". Initial, a fost cercetat si conducatorul auto aflat la volanul combinei, insa acesta a fost scos de sub urmarire penala pe motiv ca "nu putea sa evite in vreun fel producerea accidentului, intrucit se afla cu combina in mers, care a fost lovita din spate". Procurorul anchetator precizeaza ca Rocco Paglia "a manifestat o atitudine nesincera in raport cu imprejurarile determinate in producerea accidentului" si ca acesta "nu se considera vinovat de urmarile accidentului, respectiv moartea unei persoane si vatamarea grava a alteia".
Instanta braileana urmeaza sa se pronunte.

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

 
 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053, 0740-080289
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro