Potrivit dosarului penal, in seara zilei de 7 septembrie 2004, Rocco Paglia se afla la volanul jeepului proprietate personala, intorcindu-se de la Bucuresti impreuna cu alte patru persoane: italianca Patrizia Z. (concubina inculpatului), Verginia M., 52 de ani, Catalin S., 20 de ani, (care se afla pe "locul mortului") si Eugenia C., 48 ani, (galateni, cunostinte de-ale italianului). Paglia intentiona sa ajunga la Galati, pe DN 2B. In jurul orei 21.30, spun anchetatorii, el se afla pe raza localitatii Surdila Gaiseanca. Intimplarea a facut ca, in acel moment, jeepul sa ajunga din urma o coloana formata din trei combine "John Deere" apartinind SC "Silmar" SA Braila, care circulau catre Filipesti, cu 20 km/h. Coloana se incheia cu un ARO condus de Neculai Banica, angajat al firmei brailene, care supraveghea combinele. Oamenii legii precizeaza ca masinile agricole aveau girofar, iar ultima combina avea montati la partea din spate catadioptri, vizibili pe timp de noapte. Procurorul anchetator relateaza: "In momentele premergatoare accidentului, intre ultima combina, condusa de Ene Paulica si autoturismul ARO s-a incadrat un autoturism Dacia papuc, care a venit din urma coloanei. Paglia Rocco circula cu o viteza de circa 100 km/h, avind farurile pe faza de intilnire (scurta). El s-a angajat in depasirea autoturismelor ARO si Dacia. Constatind ca din sens opus circula un alt autovehicul si ca nu are timp sa realizeze depasirea, invinuitul a virat la dreapta, pentru a se incadra pe banda dreapta si normal legala pentru deplasare, exceptind manevrele de depasire (...) In aceste conditii, intr-un unghi de 30 de grade, invinuitul a intrat in coliziune cu partea stinga spate a combinei - ultima din coloana - condusa de Ene Paulica".
Impactul a fost devastator. Jeepul a fost serios avariat, iar Verginia M. a decedat la spital, dupa ce a fost aproape scalpata de fiarele bolidului. Catalin S. a suferit leziuni grave care i-au pus in primejdie viata, iar Eugenia C. a suferit leziuni la cap, umar si antebrat, fara a necesita insa internarea in spital. Italianul a avut si el vreo doua coaste fracturate. Luni de zile, oamenii legii s-au straduit sa puna cap la cap probele si sa-l indice pe cel raspunzator de accident, cetateanul italian fiind audiat cu ajutorul unui translator autorizat. Raportul de expertiza tehnica judiciara si suplimentul de expertiza efectuate pe parcursul derularii cercetarilor concluzioneaza ca invinuitul Rocco Paglia putea sa evite accidentul daca respecta prevederile legale privind "asigurarea la efectuarea depasirii, folosirea iluminatului cu faza de drum (faza mare sau lunga) si asigurarea la schimbarea directiei de mers prin viraje". Initial, a fost cercetat si conducatorul auto aflat la volanul combinei, insa acesta a fost scos de sub urmarire penala pe motiv ca "nu putea sa evite in vreun fel producerea accidentului, intrucit se afla cu combina in mers, care a fost lovita din spate". Procurorul anchetator precizeaza ca Rocco Paglia "a manifestat o atitudine nesincera in raport cu imprejurarile determinate in producerea accidentului" si ca acesta "nu se considera vinovat de urmarile accidentului, respectiv moartea unei persoane si vatamarea grava a alteia".
Instanta braileana urmeaza sa se pronunte.