Cotidianul german Bild a publicat ieri ultimele conversaţii dintre cei doi piloţi ai avionului Germanwings prăbuşit marţi în Alpii francezi, confirmând că pasagerii au avut timp să înţeleagă situaţia. Primele 20 de minute de zbor au fost marcate de discuţii banale între pilotul Patrick S. şi copilotul Andreas Lubitz. Căpitanul îi explică lui Lubitz că nu a avut timp să meargă la toaletă la plecarea din Barcelona. La ora 10.27, pilotul îi cere lui Lubitz să pregătească aterizarea la Düsseldorf. Acesta din urmă îi răspunde: "Sper", "Vom vedea".
La ora menţionată, aparatul a atins altitudinea de croazieră (aproximativ 11.600 de metri). Apoi, copilotul îi spune comandantului că poate "acum" să meargă la toaletă. Trec două minute şi pilotul îi confirmă copilotului că poate "prelua comanda". Se aude zgomotul unui scaun, o uşă care se închide: comandantul a ieşit din cockpit pentru a se duce la toaletă. Andreas Lubitz este singur la comanda avionului.
10.29: "aparatul începe să coboare", notează Bild.
La 10.32, controlorii aerieni francezi încearcă să contacteze aparatul, în zadar. În avion, aproape în acelaşi timp, sună o alarmă.
Curând după aceea, se aude o "izbitură", ca şi cum cineva încerca să intre în cabina de pilotaj, scrie Bild. Apoi vocea pilotului: "Pentru numele lui Dumnezeu, deschide uşa". Lubitz s-a blocat în cockpit, singur la comandă.
În avion, pasagerii încep să ţipe, notează ziarul.
La 10.35, se aud noi lovituri, cu ceva "de metal, în uşa cabinei de pilotaj", pe care pilotul încearcă în mod clar să o deschidă cu un topor.
Apoi, 90 de secunde mai târziu, o nouă alarmă, în timp ce aparatul este la 5.000 de metri altitudine.
Comandantul strigă: "Deschide naibii uşa!"
La 10.38, se aude respiraţia copilotului, singur în cabina de pilotaj.
În jurul orei 10.40, Airbusul atinge un versant şi se aud ţipetele pasagerilor. Acestea sunt ultimele zgomote de pe înregistrare, scrie Bild. La scurt timp după aceea, avionul loveşte în plin un versant la viteza de 700 de kilometri pe oră şi este pulverizat la impact.