Deputatul PDL Cătălin Croitoru a declarat că ministrul nu a făcut o analiză şi un studiu de impact al modificărilor planului de învăţământ şi a acuzat faptul că Andronescu "ia deciziile singură sau în cerc restrâns". Democrat-liberalul a criticat decizia lui Andronescu de a reduce numărul de ore din planul de învăţământ, catalogând drept "o măsură contabilicească" scoaterea orelor privind a doua limbă modernă.
La rândul său, deputatul PD-L Mariana Chircu a acuzat faptul că în inspectorate şi în învăţământ s-a creat un "haos de nedescris", după ce Ministerul Educaţiei a trimis adresa referitoare la orele reduse. Chircu a explicat că şcolile de arte şi meserii nu mai primesc cifre de şcolarizare şi a susţinut că sunt situaţii în care la liceele obişnuite s-a diminuat numărul orelor de limbă modernă, în schimb acesta a crescut la şcolile din învăţământul special. Deputatul PD-L Marius Gondor i-a solicitat ministrului Educaţiei să prezinte Comisiei de învăţământ modificările planului cadru de învăţământ, dar şi o situaţie comparativă cu planul cadru de până acum şi apoi să emită ordinele de ministru.
În replică, Ecaterina Andronescu a declarat că măsurile au fost luate după o judecată profundă, adăugând că reducerea numărului de ore nu va produce efecte negative asupra eleviloi sau profesorilor. Întrebată dacă apreciază că a fost atacată de partenerii de coaliţie, ministrul Educaţiei a răspuns: "Aşa vi se pare? Nu aş vrea să o iau în felul acesta".
Ministrul a precizat că nu a făcut nicio modificare de conţinut a planului cadru, ci doar a redus numărul orelor, deoarece toţi reproşează gradul mare de încărcare a elevilor. Potrivit lui Andronescu, dacă un student de 18-24 ani are, în medie, 24-28 ore de studiu pe săptămână, în prezent, un elev de 14-18 ani, are 34-38 de ore pe săptămână. "E greu de imaginat că aşa îi atragem spre şcoală", a spus Andronescu. Ministrul a apreciat că această măsură a produs nemulţumire în rândul profesorilor care "pierd ore". Andronesu a mai spus că, prin măsurile luate, doreşte să crească componenta educativă, deoarece a crescut violenţa şi lipsa de respect în şcoli. În privinţa scoaterii cifrei de şcolarizare la şcolile de arte şi meserii, ea a precizat că a luat această măsură doar pentru un an pentru a vedea unde se poate face "şcoală de calitate".