Vremea frumoasa, dar capricioasa a adus multi spectatori la mitingul aerian organizat sâmbata, la Vadeni, de "Aerial Club", însa nu i-a lasat pe organizatori sa deruleze tot programul pregatit. Spre exemplu, din cauza vântului puternic si a turbulentelor din atmosfera nu s-au mai facut sarituri cu parasuta, iar câteva motodeltaplane nu s-au mai ridicat de la sol. Parasutistul care venise sa faca spectacol la Vadeni trebuia sa sara dintr-un motodeltaplan, iar acest lucru nu a fost posibil. "Turbulentele provocate de curentii ascendenti fac ca aparatul sa fie foarte greu de controlat, ceea ce este periculos pentru parasutist, deoarece acesta nu poate fi legat în scaun, ci se bazeaza exclusiv pe forta bratelor pentru a se tine de aparat pâna se atinge înaltimea necesara saltului. Practic, riscam sa îl pierd pe drum", a explicat, mai în gluma, mai în serios, Albert Malaxa, presedintele "Aerial Club" Vadeni. Acesta este unul dintre cei doi piloti de motodeltaplan care s-au încumetat, sâmbata, sa îsi ridice aparatele în aer, pentru o spectaculoasa demonstratie de zbor. Spectaculoasa a fost si evolutia lui Marian Cojocaru, din Giurgiu, care a venit la Vadeni cu o motoparapanta proiectata si construita chiar de el. În ciuda vântului puternic, Cojocaru a survolat de câteva ori aerodromul de la Vadeni, executând manevre dificile. Cele câteva sute de spectatori i-au apreciat evolutia si l-au rasplatit cu aplauze generoase. Cu aplauze au fost primite, de altfel, si cele câteva reprize de zbor cu avioane ultrausoare, care au evoluat în formatie si individual, au facut treceri la joasa înaltime, viraje în urcare si coborâre, ruperi de formatie. Cel mai experimentat dintre pilotii prezenti la Vadeni, Ioan Itu, instructor de zbor în cadrul aerodromului de la Clinceni, a facut doua demonstratii pe cât de spectaculoase, pe atât de periculoase. Acesta a zburat cu avionul sau "Savannah" reducându-si viteza pâna la limita portantei (la o viteza mai mica de atât, aparatul s-ar fi prabusit - n.n.), apoi, cu acelasi avion, a executat o aterizare cu motorul oprit.
Dupa demonstratiile de zbor, publicul s-a putut apropia de aparatele de zbor, având posibilitatea sa le studieze de aproape. Pilotii au discutat cu spectatorii interesati sa afle informatii despre diverse caracteristici ale avioanelor, motodeltaplanelor sau motoparapantelor. Cei mai curajosi dintre spectatori au avut ocazia sa zboare, contra cost, cu aparatele care au participat la demonstratii. Seara, pilotii participanti, reprezentanti ai mai multor aerocluburi din tara, au fost invitati de organizatori la un bors de peste, obicei devenit traditie dupa toate mitingurile aeriene organizate la Vadeni.
Comentarii
Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.