N-a trecut nici o lună de când s-au finalizat lucrările de reabilitare a unui prim tronson din Str. Griviţei şi deja au apărut probleme pe carosabil. După cum se ştie, la sfârşitul lunii aprilie, porţiunea cuprinsă între Str. Carantinei şi Str. G-ral Eremia Grigorescu a fost redată circulaţiei auto, iar şoferii s-au bucurat de condiţiile de rulare pe asfaltul proaspăt turnat. Între timp, însă, la intersecţia cu Calea Galaţi a apărut o tasare pe carosabil, iar muncitorii firmei care se ocupă de lucrare - "Tehnologica Radion" Bucureşti - au decapat asfaltul pentru a vedea ce se întâmplă. Se pare că problemele nu au fost cauzate de deficienţe în execuţie. Cel puţin aşa ne-a declarat primarul Aurel Simionescu. "Acea surpare a apărut din cauza unei infiltraţii de apă. S-a bănuit că s-a spart o conductă la subsolul vreunui bloc din apropiere, dar acest lucru nu s-a confirmat. Cert este că a trebuit să se spargă asfaltul şi să se sape până s-a depăşit porţiunea de sol instabil. A fost un incident care nu i se poate reproşa constructorului. Important este că s-a descoperit la timp, pentru a se face remedierea necesară", ne-a declarat primarul Aurel Simionescu. Potrivit acestuia, zona respectivă va fi lăsată, o perioadă, doar cu piatră compactată, urmând ca asfaltul să se toarne doar după ce se va depista sursa infiltraţiilor, iar terenul se va stabiliza.
Probleme au apărut şi pe tronsonul cuprins între Str. G-ral Eremia Grigorescu şi Str. 1 Decembrie 1918, unde lucrările sunt în plină desfăşurare. În ultimele zile, şanţurile săpate pentru înlocuirea conductelor de utilităţi au fost inundate. Constructorii spun că apa provine de la ploile de săptămâna trecută, însă se vehiculează şi varianta ca, în timpul săpăturilor, să fi fost spartă o conductă de apă. Asta deoarece în subteran au fost găsite o multitudine de ţevi, dintre care multe nici măcar nu figurează în evidenţele Primăriei. Intră acum în sarcina constructorilor să stabilească ce este cu aceste conducte, care trebuie înlocuită şi care nu. Cert este că lucrările pe respectivul tronson vor depăşi graficul de execuţie. "Apa bălteşte în şanţurile săpate pentru înlocuirea conductelor vechi şi e de preferat să aşteptăm puţin, până se zvântă solul, decât să închidem lucrarea cu umezeală dedesubt şi să riscăm să ne confruntăm cu tasări ca aceasta de la intersecţia cu Calea Galaţi", ne-a explicat primarul Simionescu.
Reamintim că reabilitarea străzii Griviţei trebuie finalizată integral până în luna septembrie a acestui an. Întreaga lucrare costă opt milioane de euro, sumă acoperită, în mare parte, de un împrumut nerambursabil primit de la Uniunea Europeană.