Debranşările la apă fac valuri la nivelul administraţiei | Obiectiv Vocea Brailei Mergi la conţinutul principal

Debranşările la apă fac valuri la nivelul administraţiei

Sute de familii brăilene nu au avut apă la robinet nici ieri, deoarece Compania de Utilităţi Publice "Dunărea" Brăila a refuzat să rebranşeze blocurile în care locuiesc, atât timp cât asociaţiile de proprietari aferente nu au început să îşi achite restanţele la plata facturii. Este vorba despre blocul I3 din cartierul Radu Negru, scara 1 a blocului E1 din Viziru III şi blocurile 33A, 33B, 32 şi E1 din Vidin. "Încă nu am repornit apa în aceste blocuri. Asociaţiile de Proprietari în cauză nu au adus niciun ban până în momentul de faţă. Imediat cum încep să plătească, pornim apa, aşa cum am procedat şi la celelalte asociaţii la care am făcut rebranşări pe parcursul acestei săptămâni", a declarat, în cadrul unei conferinţe de presă susţinute ieri dimineaţă, Mihail Chiriţă, directorul CUP "Dunărea".
Aşa cum am arătat, ieri, în cadrul unui amplu reportaj publicat în paginile cotidianului nostru, locatarii afectaţi de debraşările făcute de compania de apă sunt extrem de indignaţi. Majoritatea celor cu care a discutat reporterul nostru au declarat că nu au datorii la factura de apă şi că nu este corect să aibă de suferit din cauza vecinilor rău-platnici şi a sistemului prost gestionat de compania la care acţionari sunt Primăria şi Consiliul Judeţean. Oamenii au spus că, în ciuda costurilor - despre care auziseră că sunt de ordinul zecilor de milioane de lei vechi - ei sunt de acord să se efectueze contorizare individuală, astfel încât apa să le fie oprită doar celor care au datorii.
Întrebat în ce stadiu se află proiectul de implementare a contorizării individuale, directorul Chiriţă a declarat că, deocamdată, nu s-a făcut nimic concret în acest sens. "Trebuie înţeles că această acţiune se face doar la solicitarea asociaţiilor de proprietari. Au fost câteva asociaţii care s-au interesat de subiect, dar pe parcurs s-au răzgândit şi nu au mai solicitat începerea lucrărilor", a spus şeful CUP "Dunărea". Acesta a ţinut să precizeze şi un alt aspect important: "Nu ştiu cine a venit cu cifrele acestea, cum că ar costa 20 de milioane ca să îţi faci contorizare individuală a apartamentului. Eu spun că această operaţiune nu costă mai mult de 5 milioane. Bineînţeles, ăsta e tariful la care lucrează compania noastră. Oamenii sunt liberi, însă, să aleagă altă firmă care să le facă operaţiunea, la tariful pe care îl găseşte de cuviinţă firma respectivă", a conchis directorul Mihail Chiriţă.
Conducerea CUP "Dunărea" a anunţat că debranşările blocurilor unde există restanţe foarte mari vor continua, atât timp cât asociaţiile de proprietari nu încep să achite datoriile, conform graficelor de eşalonare convenite. "Am discutat cu domnul primar Simionescu şi s-a luat decizia ca în dimineaţa zilei de luni, 30 iunie, să ridicăm contoarele de pe casa scării, la toate blocurile din cartierul ANL Lacu Dulce care nu încep să achite datoriile existente", a declarat directorul Chiriţă. Acesta nu a putut preciza care este suma exactă pe care CUP "Dunărea" o are de recuperat de la asociaţiile de proprietari din municipiu.

Simionescu vrea să se facă ordine

Subiectul debranşărilor de la reţeaua de apă a fost abordat şi de primarul Aurel Simionescu, în cadrul conferinţei de presă săptămânale susţinute ieri. "Am purtat discuţii şi cu domnul viceprimar Alexandru Dănăilă, cu cei de la CUP, dar şi cu cei de la DSP, care gestionează situaţia blocurilor ANL Lacu Dulce. S-a stabilit ca în această săptămână să fie analizate datoriile pe fiecare bloc în parte, iar apoi să se stabilească măsurile aferente ce trebuie aplicate punctual pe locuinţele respective. Adică plăţi făcute, o eşalonare, iar pentru nerespectare, închiderea apei în continuare, dar la nivel de scară, nu în masă. Deci, în această săptămână se face inventarierea pe blocuri şi pe cetăţeni şi să vedem câţi bani se adună şi în funcţie de sumă vom stabili eşalonarea. Problema este că trebuie să înţelegem că apa, la fel ca şi celelalte utilităţi, trebuie plătită. Gazul le-a fost oprit celor de la ANL-urile Lacu Dulce şi văd că n-au făcut gălăgie. Aşa, toată lumea are telefoane mobile să vorbească la ele, dar nu poate să plătească apa. Dacă 5 sunt cu plata la zi şi 500 sunt cu datorii, nu contează. Trăim într-un condominiu şi nu se poate să fim indiferenţi ce se întâmplă sus, jos, în stânga sau dreapta. Avem nişte obligaţii comune. Acele locuinţe ANL au fost în regim de închiriere, au un statut de locuinţă socială, stau acolo de mulţi ani, deşi ar fi trebui să nu mai stea. Şi tot sunt nemulţumiţi. Păi, ce facem? Dacă la gaze nu plătesc, la gunoi nu plătesc, la apă nu plătesc, atunci la ce să mai stau acolo? Cine le plăteşte?", se întreabă primarul. Acesta a atras atenţia că şi CUP "Dunărea" poartă o parte din vină pentru situaţia la care s-a ajuns. "Este de vină şi Compania de Apă pentru că i-a tot lăsat. Că-i vară şi că nu se poate fără apă, că-i iarnă şi că sunt sărbători, ba este Paştele şi tot aşa. Şi am ajuns la sume de 2 miliarde datorii. Primul interes ar fi al Companiei de Apă care ar trebui să-şi încaseze banii şi al doilea este al cetăţenilor care vor să aibă un anumit tip de confort. Şi e corect ca aceia care au plătit să aibă apă! În vara aceasta vreau să începem intervenţiile punctuale, pe cetăţeni, pentru că nu putem să continuăm în felul acesta. Acum avem şi un regulament şi o să-l aplicăm", a declarat Aurel Simionescu, referindu-se la regulamentul implementării contorizării individuale, votat recent în cadrul Consiliului Local Municipal Brăila.

Stancu cu banii, Drăghincescu cu opoziţia

Preşedintele Consiliului Judeţean Brăila, Gheorghe Bunea Stancu, s-a referit şi el la problema debranşărilor, în cadrul şedinţei CJ de ieri. Evident, în stilul său caracteristic, Stancu a dat mai întâi vina pe ziarul "Obiectiv", iar la final a rostit un adevăr irefutabil, şi anume că, atunci când vine vorba de bani, el e în stare să strice prietenia cu toată lumea. Iată citatul integral: "A apărut în ziarul de astăzi (ieri n.n.) cât de vinovat e Consiliul Judeţean că unii cetăţeni nu mai primesc apă şi că s-a luat măsura sistării alimentării cu apă. Da, este un subiect care se află de mai mult timp în atenţia noastră, plecând de la ideea că suntem acţionari la Judeţeana de Apă, noi mai puţin, Primăria mai mult, şi că orice consum trebuie şi achitat. Deci este o regulă foarte simplă. Nu trebuie să inventăm noi apa caldă. Ce s-ar dori? Ca unii să plătească pentru că sunt mai fraieri şi alţii să nu plătească pentru că sunt foarte inteligenţi? Sunt oameni care nu plătesc de ani de zile apa. Trebuie să luăm nişte măsuri şi acestea nu sunt decât cele de constrângere. Pot să scrie ce vor la ziar, important este ce trebuie noi să facem, că nu sunt banii noştri, sunt bani publici la urma urmei şi după trei ani de zile vine cineva şi ne întreabă de ce nu i-am acţionat în judecată, de ce nu le-am oprit apa, pentru că ele se prescriu după 3 ani aşa cum bine ştiţi şi sunt sume imputabile. Eu le-am atras atenţia de mai multe ori celor de la Apă să nu se joace cu asta. În calitate de preşedinte al ADI Dunărea am suficiente pârghii pentru a trece la măsuri foarte stricte şi din alea hotărâte, legate de partea materială. Suntem prieteni până ajungem la bani. Când am ajuns la bani, cu mine nu mai eşti prieten. Fiecare trebuie să îşi acopere cheltuielile sau consumul pe care îl face".
Şi opoziţia a reacţionat, prin glasul consilierului local PDL Simona Drăghincescu, care are o viziune proprie legată de problema debranşărilor: "Principalul vinovat este Compania Dunărea Brăila şi nu în ultimul rând municipalitatea Brăila prin administraţia PSD-istă care este la conducere din anul 2008, datorită faptului că aceste asociaţii de proprietari au adunat datorii foarte mari, care uneori sunt mai vechi de 3 ani de zile şi care se ridică, uneori, până la peste 3 miliarde de lei vechi. Aceste datorii s-au creat în mod particular datorită faptului că cei de la compania care aparţine municipiului Brăila nu şi-au respectat propriile reguli. Nu au respectat clauza contractuală prin care, după 90 de zile de la neplata facturii curente, se putea opri furnizarea utilităţii publice - apă potabilă".

 

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

 
 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053, 0740-080289
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro