De ce s-a prăbușit lanțul de restaurante al lui Jamie Oliver | Obiectiv Vocea Brailei Mergi la conţinutul principal

De ce s-a prăbușit lanțul de restaurante al lui Jamie Oliver

La începutul acestei săptămâni, grupul de restaurante Jamie Oliver a intrat în insolvență, ceea ce a dus la pierderea a 1.000 de locuri de muncă, relatează BBC.

 

Grupul, care include lanțul italian Jamie, Barbecoa și Fifteen, a fost redus de la 25 de restaurante la trei. Dispariția restaurantelor face parte dintr-o tendință mai largă, potrivit statisticilor firmei de date CGA. Lanțurile au înregistrat o scădere cu 1,1% a numărului de restaurante în anul încheiat în martie, o scădere mai accentuată decât scăderea de 0,1% înregistrată din decembrie până în decembrie, care a fost prima scădere într-un deceniu,  potrivit MEDIAFAX.

Kate Nicholls, directorul executiv al organismului comercial UKHospitality, spune că se închid 15 restaurante pe săptămână, pe fondul politicilor politice și economice „tulburi” care afectează cheltuielile de consum.

După un deceniu în care sectorul restaurantelor a tot crescut, numărul de restaurante s-a contractat pentru prima dată anul trecut, deoarece lanțurile suferă implicațiile a 10 ani de expansiune rapidă.

În această perioadă, multe lanțuri licitau pentru aceleași proprietăți, ridicând chiriile și generând plăți suplimentare pentru companii, potrivit expertului în domeniul ospitalității la EY, Christian Mole.

Marjele de profit sunt, de asemenea, amenințate de creșterea costurilor cu alimentele. Incertitudinea Brexit a afectat valoarea lirei, dăunând importatorilor, a spus Mole.

Între timp, restaurantele - care depind adesea de lucrătorii din străinătate - și-ar putea crește costurile salariale, dacă Brexit le va împiedica să angajeze personal străin.

Pe de altă parte, a apărut și o schimbare în comportamentul consumatorilor. Mole spune că „tinerii bogați dar grăbiți" au preferat opțiunile „grab and go"de la Itsu, Wagamama și Leon.

Dar oamenii încă mai mănâncă, spune Karl Chessell, director diviziei pentru produse alimentare și de vânzări cu amănuntul la CGA. „Diferența este această creștere uriașă a ofertei de pe piață." Mai există încă 5.785 de restaurante care sunt parte dintr-un lanț sau altul în Marea Britanie.

În cazul lui Jamie Oliver, experții spun că piața s-a schimbat și compania nu a reușit să răspundă destul de repede la aceste schimbări. Mai mulți clienți doresc alimente sănătoase, și adesea caută ceva nou, iar răspunsul lanțurilor este lent. În plus, celebritatea l-a ajutat pe chef pe termen scurt, dar nu a rezistat ca strategie în timp.

Oliver, celebru pentru emisiunile sale de televiziune și cărțile de rețetele culinare, a declarat că „este profund întristat de acest rezultat și dorește să le mulțumească angajaților și furnizorilor care s-au implicat cu inima și sufletul în această afacere de peste zece ani".

În februarie anul trecut, presa britanică a scris că Jamie Oliver acumulase datorii de 71,5 milioane de lire sterline (80,7 milioane de euro), din care 2,2 milioane de lire sterline erau salarii restante pentru angajații din restaurantele sale.

Jamie Oliver și soția sa, Jools, au o avere estimată la 150 de milioane de lire sterline. Potrivit unor documente depuse în instanță anul trecut, bunurile personale ale lui Oliver nu sunt în pericol, chiar dacă rețeaua de restaurante intră în faliment.

În 2017, starul TV a închis șase restaurante, dând vina pe Brexit, care urma să scumpească produsele importate și să conducă la scăderea numărului de clienți.

 

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

 
 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053, 0740-080289
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro