Mergi la conţinutul principal

De azi, România are 500 de kilometri de autostradă. S-au deschis A2, A3 şi A4

Tronsoanele Cernavodă - Medgidia (pe o singură cale), cu o lungime de 20,5 km, Medgidia - Murfatlar, de 16,3 km, ambele din cadrul A2 Autostrada Soarelui, şi tronsonul DN3 - Ovidiu, de 11,2 km, parte din A4 Centura Constanta, au fost inaugurate joi, la câteva ore după deschiderea Autostrăzii Bucureşti - Ploieşti (A3), cu o lungime de 55,5 km, astfel că România a depăşit pragul de 500 de kilometri de autostradă.
Secţiunea din Autostrada Bucureşti - Ploieşti, între centurile celor două oraşe, a fost deschisă circulaţiei ieri, puţin după ora 10.00, după o inaugurare oficială cu tăiat de panglici şi discursuri pompoase, la care au participat, printre alţii, premierul Victor Ponta şi ministrul Transporturilor, Ovidiu Silaghi, precum şi fostul premier Călin Popescu Tăriceanu, în mandatul căruia au fost atribuite lucrările.
La ceremonie, Ponta a ţinut să-l înţepe pe Traian Băsescu - "Cine zicea că nu avem nevoie de autostrăzi în România a greşit", în timp ce Tăriceanu s-a declarat trist, pentru „că un proiect relativ modest, de 60 kilometri, durează atât", deşi meritul finalizării lucrării nu aparţine actualei guvernări.
„Ar trebui să existe o plăcuţă cu <Începută de guvernul Tăriceanu şi terminată de Guvernul Ponta>", a spus premierul, mai în glumă, mai în serios. La ceremonie nu a fost invitat nimeni din fostul cabinet Emil Boc, deşi cea mai mare parte a lucrărilor a fost executată în mandatul fostului ministru al Transporturilor Anca Boagiu, care a fost chiar la un pas de a rezilia contractele pe motiv că firmele executante nu lucrau, solicitând suplimentarea costurilor.
Pe Autostrada Bucureşti - Ploieşti se va circula, deocamdată, cu viteza maximă de 100 kilometri/oră, a anunţat secretarul de stat în Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii, Septimiu Buzaşu, aceasta fiind o măsură provizorie, pentru „acomodarea" şoferilor, în contextul în care mai sunt de executat unele lucrări.
Din autostradă mai trebuie finalizaţi 6,5 km, cuprinşi între Bucureşti şi Centura de nord a Capitalei, dar pentru că exproprierile nu s-au efectuat nici acum, lucrările vor mai dura cel puţin 2 ani de acum încolo. Pentru depăşirea termenelor contractuale, constructorii au fost penalizaţi cu 14,3 milioane de lei. Iniţial, autostrada ar fi trebuit deschisă pe 15 decembrie 2011, însă de atunci a fost amânată de 4 ori.
Valoarea contractelor pentru construirea Autostrăzii Bucureşti - Piteşti a depăşit 450 de milioane de euro, fără TVA. Proiectul a fost lansat încă din anul 2002, dar abia în 2006 a fost scos la licitaţie.

Autostrada Soarelui, de la Bucureşti la Constanţa

De pe A3, delegaţia oficială s-a mutat pe A2, la Cernavodă, unde a sosit cu un elicopter, pentru o altă ceremonie: cea de deschidere a tronsoanelor cuprinse între Cernavodă şi Constranţa, precum şi a unui tronson din A4. Premierul Victor Ponta a fost întâmpinat de preşedintele Consiliului Judeţean, Nicuşor Constantinescu, de prefectul Bogdan Huţucă şi primarul Radu Mazăre. Panglica inaugurală a fost tăiată de Victor Ponta, alături de Călin Popescu Tăriceanu şi ministrul Ovidiu Silaghi.
Pe tronsonul Cernavodă-Medgidia din A2 se va circula deocamdată doar pe o singură cale, pe câte o bandă pe sens, în regim de drum naţional, cu atenţionări şi o restricţie de viteză de 80 km pe oră. De la Medgidia la Constanţa, inclusiv pe Centura municipiului Constanţa, se va circula în regim de autostradă, cu toate segmentările, măsurile pentru siguranţa circulaţiei, viteza maximă fiind de 130 de kilometri pe oră.
Consorţiul Astaldi-Max Boegel a câştigat licitaţia şi pentru tronsonul Cernavodă - Medgidia după ce fostul ministru al Transporturilor, Anca Boagiu, a reziliat contractul cu firma Colas în 2011, din cauza întârzierii lucrărilor. Semnarea contractului cu noul consorţiu a avut loc pe 21 septembrie 2011, iar lucrările au început pe 7 octombrie 2011. Cei 20,5 kilometri din acest tronson urmează să fie finalizaţi complet în ianuarie 2013, deşi se speră ca lucrările să fie terminate mai devreme.

Autostrăzi în funcţiune din 19 iulie 2012

A1
Centura Arad: 12,25 km
Arad - Timişoara: 32,25 km
Centura Sibiu: 17,6 km
Piteşti - Bucureşti: 110 km

A2
Bucureşti - Cernavodă: 151 km
Cernavodă - Medgidia*: 20,5 km
Medgidia - Constanţa: 31 km

A3
Bucureşti - Ploieşti: 55,5 km
Câmpia Turzii - Gilău: 52 km

A4
Ovidiu - Agigea: 22,2 km

TOTAL: 504,3 km

* pe o singură cale

 

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

 
 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053
  • Fax: 0239-611054
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro