• elevii mai multor instituţii de învăţământ au stat de vorbă cu deţinuţii Penitenciarului Brăila şi au aflat care sunt consecinţele privării de libertate • tinerii au ascultat mărturiile deţinuţilor şi au tras concluzii
Deţinuţi din cadrul Penitenciarului Brăila s-au întâlnit cu mai mulţi elevi brăileni şi le-au explicat acestora ce înseamnă să stai în spatele gratiilor. Tinerii au înţeles că trebuie să adopte un comportament care să îi ţină la distanţă de sfera infracţională.
În baza protocolului de colaborare încheiat de Penitenciarul Brăila cu Liceul cu Program Sportiv Brăila, Colegiul Naţional “Ana Aslan” Brăila, Colegiul Economic “Ion Ghica” Brăila şi Protoieria Brăila, în data de 16 noiembrie, s-au desfăşurat activităţi în cadrul proiectului “Ştiu să fiu tolerant?”. Gazda evenimentului a fost Colegiul Naţional “Ana Aslan” Brăila. “Plecând de la ideea realizării unei prevenţii generale, prin conştientizarea consecinţelor negative rezultate în urma săvârşirii de infracţiuni, precum şi a importanţei respectării regulilor şi a legilor comunităţii în care trăiesc, această activitate şi-a propus să promoveze în rândul tinerilor modele de conduită şi atitudini pozitive, adecvate normelor sociale. Activitatea a fost organizată într-o manieră interactivă, stimulându-se dialogul şi dezbaterea aspectelor care au trezit interesul tinerilor cu privire la consecinţele privării de libertate, având drept mărturie experienţele de viaţă a celor 4 deţinuţi implicaţi în proiect. Discuţiile purtate au avut în vedere promovarea toleranţei ca valoare absolut indispensabilă în dezvoltarea de deprinderi sociale şi nu în ultimul rând prevenirea comportamentelor delicvente”, a transmis purtătorul de cuvânt al Penitenciarului Brăila, cms. şef Simona Kober.
Sub îndrumarea inspectorului Mariana Radu – psiholog Penitenciarul Brăila, preot Florin Grecu – reprezentant Protoieria Brăila, cât şi a cadrelor didactice reprezentante ale instituţiilor de învăţământ participante, deţinuţii au contribuit, prin poveştile lor de viaţă, la descurajarea adoptării comportamentelor delincvente ale unor tineri aflaţi în plină dezvoltare a personalităţii. Potrivit psihologului, tinerii au aflat direct ce presupune viaţa dincolo de gratii, în care libertatea îţi este îngrădită şi unde valorile ştiute de ei îşi schimbă sensul şi ajung să fie preţuite abia după ce acestea sunt pierdute.