• vineri, mai mulţi elevi de la şcoala din Gropeni au fost în Penitenciarul Brăila şi au participat la o activitate menită să îi determine pe tineri să nu apeleze la violenţă • Penitenciarul Brăila a organizat activitatea “Violenţa - problemă de actualitate pentru societate” la care au participat 12 elevi şi 16 persoane private de libertate
Elevi de la şcoala din Gropeni au avut parte de o vizită inedită, în Penitenciarul Brăila, unde au stat de vorbă cu deţinuţii şi au înţeles că este cel mai bine să stea la distanţă de sfera infracţională. S-a discutat despre prevenirea violenţei, de la astfel de fapte riscul de a ajunge în spatele gratiilor fiind foarte mare.
Astfel, în data de 21 noiembrie, Penitenciarul Brăila, în colaborare cu Şcoala Gimnazială Gropeni - Brăila, a organizat activitatea “Violenţa-problemă de actualitate pentru societate”. După cum ne-a precizat purtătorul de cuvânt al unităţii de detenţie, cms. şef Simona Kober, la acţiune au participat 12 elevi însoţiţi de profesori şi 16 persoane private de libertate încadrate în regim semideschis. Coordonatorul proiectului, subinsp. Valentina Voinea, asistent social în cadrul Biroului Asistenţă Psihosocială din Penitenciarul Brăila, a urmărit sensibilizarea participanţilor cu privire la abordarea problematicii violenţei, identificarea cauzelor şi a factorilor de risc, precum şi modalităţi de recunoaştere, prevenire şi intervenţii în eliminarea acesteia. “S-a dorit creşterea responsabilităţilor civice în rândul persoanelor private de libertate prin implicarea în actul educativ al elevilor privind conştientizarea efectelor negative ale comportamentului delicvent. Prin implicarea elevilor şi a deţinuţilor într-un dialog pe tema violenţei au fost identificate cauzele infracţionalităţii, deţinuţii prezentând cauzele care i-au determinat să comită infracţiuni”, a declarat Simona Kober.
Reprezentanţii penitenciarului au arătat că, prin organizarea acestei activităţi, s-a tras un semnal de alarmă cu privire la consecinţele şi dificultăţile întâmpinate după executarea unei pedepse privative de libertate (marginalizarea socială, excluderea din grupul de prieteni, slăbirea relaţiilor de afecţiune dintre membrii familiei, imposibilitatea continuării studiilor, dificultăţi în găsirea unui loc de muncă, neîncrederea celor din jur cu privire la posibilitatea de a se îndrepta).