Primăria caută o metodă de a fenta, la milimetru, noile normative de personal. Din câte a lăsat să se înţeleagă ieri, în cadrul unei conferinţe de presă, primarul Aurel Simionescu, pentru a evita demiterea de personal, va propune un artificiu consilierilor municipali, şi anume transformarea a două dintre direcţiile descentralizate ale instituţiei, DAPT şi Seroplant, în societăţi comerciale. "E o posibilitate de a reaşeza nişte lucruri. Dar, dacă discutăm cantitativ, noi dorim să propunem domnilor consilieri, să vedem dacă două dintre serviciile noastre, respectiv Direcţia Pieţelor şi Seroplant, vor putea fi transformate în societăţi comerciale sau vor rămâne aşa. Ei nu primesc bani, ei produc, ei aduc", a explicat edilul-şef.
Conform ultimelor reglementări, numărul maxim de posturi ce pot fi încadrate la nivelul unităţilor/subdiviziunilor administrativ-teritoriale (cu excepţia celor din capitolele bugetare: învăţământ, asigurări şi asistenţă socială, sănătate, serviciul public de evidenţă a persoanelor, poliţia comunitară şi paza obiectivelor de interes judeţean) pentru un oraş cu o populaţie cuprinsă între 200.000 şi 400.000 de locuitori, este de maxim 800. "Noi suntem la 768 şi ar trebui să intrăm în 700", a punctat Simionescu. "La Primărie, din punctul acesta de vedere, noi suntem sub normativul de personal", a mai adăugat primarul.
În opinia lui Simionescu, o problemă reală în această ecuaţie o reprezintă Poliţia Comunitară, segment bugetar exclus din raza de acţiune a ultimelor normative. Problema? Un soi de "încrucişare de direcţii financiare", dacă o putem numi astfel. Mai exact: "Poliţia comunitară are două laturi de activitate. Prima este cea bugetară, în sensul că noi plătim zona aceasta de pază şi ordine publică. A doua este partea contractuală, paza pe care o fac ei la diverse instituţii, firme, companii, etc., care este plătită de acele firme. Le-am zis să facă o societate care să se ocupe de treaba asta, dar este foarte greu, pentru că ştiţi care este concurenţa pe piaţă la ora actuală".
Amintim că în şedinţa de săptămâna trecută, Executivul a adoptat o Ordonanţă de Urgenţă privind modificarea şi completarea Legii nr. 273/2006, privind finanţele publice locale. Actul normativ reglementează modul în care sunt administrate finanţele locale şi are două componente: creşterea disciplinei fiscale şi stabilirea normativelor de personal în administraţia locală.
Comentarii
Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.