Vânzările de autoturisme noi din UE au urcat cu 8% în luna februarie, datorită îmbunătăţirii situaţiei economice şi preţurilor mai reduse practicate de unii producători, Dacia înregistrând din nou cea mai puternică creştere în topul mărcilor.
Piaţa auto europeană înregistrează astfel cea de-a şasea lună consecutivă de creşteri, potrivit Bloomberg, după cinci ani de scădere care au adus vânzările la cel mai redus nivel din ultimii 20 de ani.
Astfel, înmatriculările de autoturisme noi din UE au crescut în februarie la 861.000 unităţi, faţă de 797.500 în aceeaşi lună a anului trecut, potrivit datelor prezentate marţi de Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA).
În primele două luni ale anului, înregsitrările de maşini noi au crescut cu 6,6%, de la 1,684 milioane la 1,796 milioane unităţi.
Vânzările Dacia în UE au avansat cu 34% în februarie, la 26.800 maşini, respectiv cu 36,5% în primele două luni din acest an, la 54.900 unităţi, marca entry a grupului Renault înregstrând astfel cea mai puternică creştere de pe piaţă.
Cota de piaţă a Dacia în UE a ajuns la 3,1%, faţă de 2,5% la începutul anului trecut.
Marca Renault a înregistrat o creştere de 4%, astfel că vânzările grupului francez, al treilea producător auto european, au avansat în februarie cu 11,7%, la 86.500 unităţi.
Volkswagen, cel mai mare constructor auto european, a vândut în februarie, în UE, aproape 212.000 de automobile, în urcare cu 8%, creştere datorată mărcilor Audi, Skoda şi Seat.
PSA Peugeot Citroen, al doilea mare producător auto din Europa, a înregistrat în februarie o cretere de 3,6%, la 104.100 automobile. Vânzările mărcii Peugeot au urcat cu 6,8%, în timp ce Citroen a stagnat.
În Germania, cea mai mare economie din UE, înmatriculările de automobile noi au crescut în februarie cu 4,3%, la 209.300 unităţi, în timp ce în Franţa a fost înregistrată o scădere de 1,4%, la 141.300 autoturisme.