CUP Dunărea vrea eşalonarea datoriilor la asociaţiile rău-platnice | Obiectiv Vocea Brailei Mergi la conţinutul principal

CUP Dunărea vrea eşalonarea datoriilor la asociaţiile rău-platnice

• debitorilor li se propune un grafic ce se întinde pe o perioadă de 12 luni, dar li se promite şi consiliere juridică pentru acţionarea în instanţă a restanţierilor la întreţinere 

 

Îngrijorată de acumularea de datorii la plata facturilor de apă-canal în contul asociaţiilor de proprietari, operatorul public CUP Dunărea a convocat la discuţii administratorii şi preşedinţii de bloc pentru o scurtă analiză a situaţiei punctuale a debitorilor şi încheierea unei convenţii de eşalonare la pată a sumelor restante. Circa 250 de asociaţii cu probleme la plată au fost chemate la astfel de discuţii, la care participă directorul economic şi cel comercial al companiei, Ionel Avram, respectiv Stelian Drăgan, precum şi compartimentul juridic al CUP Dunărea. Dezbaterile în cadrul acestor şedinţe se axează în principal pe problemele cu care se confruntă asociaţiile în colectarea restanţelor de la proprietarii sau chiriaşii care acumulează datorii la plata întreţinerii. De multe ori, poveştile din spatele celor mai mari datorii ale AP-urilor au în spate delapidări ale unor foşti administratori, găurile asftel lăsate în contabilitate fiind aproape imposibil de acoperit de proprietarii bun-platnici. “Avem o delapidare pe care nu avem cum să o recuperăm pentru că persoana care a făcut-o şi-a pus la adăpost de executări silite toate bunurile proprii, mobile şi imobile. Practic am câştigat un proces, avem de luat banii, dar nu avem de la cine să încasăm pentru că şi-a înstrăinat tot. Iar din poprirea pe pensie nu avem şanse ca în scurt timp să ne acoperim paguba, mă refer ca asociaţie păgubită”, se plâng administratorii care au preluat asociaţii cu astfel de probleme.

O altă speţă des întâlnită este aceea în care grosul datoriei la apă provine de la unul sau două apartamente ale unor proprietari rău-platnici care practic sfidează întregul bloc. Pentru astfel de situaţii reprezentanţii CUP Dunărea le recomandă asociaţiilor acţionarea în instanţă a propriilor datornici. De altfel, cu ocazia întâlnirilor convocate de companie, departamentul juridic le înmânează administratorilor formulare cu explicaţii detaliate privind modul de completare pentru demararea procedurii de recuperare pe calea instanţei a datoriilor de la proprietarii de apartamente. “Soluţia este să-i daţi în judecată! Iar compania vă ofertă tot sprijinul necesar pentru a face acest demers”, a punctat Stelian Drăgan la una dintre discuţiile cu asociaţiile datornice.

La rândul său, directorul economic, Ionel Avram, a indicat drept posibilă variantă de lucru şi contorizarea individuală a apartamentelor mergând până la încheierea de contracte individuale cu fiecare proprietar. “Noi deja avem două asociaţii din zona Ansamblul Buzăului unde se implementează sistemul care permite citirea la distanţă a apometrelor. Cu un astfel de sistem se rezolvă problema celor care nu plătesc pentru că putem merge şi opri apa individual, pe apartament”, a precizat sursa citată.

De menţionat totuşi că o astfel de lucrare costă undeva între 1.000 şi 1.500 lei, cu menţiunea că este posibilă plata în rate. În afară de problema costului unei astfel de investiţii, implementarea sistemului depinde de acordul tuturor proprietarilor. O altă condiţie este aceea ca asociaţia să nu înregistreze datorii către CUP Dunărea.

Revenind la eşalonarea propusă de CUP Dunărea asociaţiilor cu datorii, perioada de valabilitate este de 12 luni, răstimp în care debitoarea are obligaţia achitării ratei lunare reprezentând cota parte din datoria de bază, plus penalitatea aferentă, precum şi achitarea la termen a facturii curente pentru serviciile de apă-canal-epurare. Altfel spus, dacă o asociaţie are, să zicem, o rată lunară de eşalonare de 1.100 lei şi o factură cu o valoare medie de 3.000 lei, va trebui să plătească în fiecare lună companiei, timp de un an, 4.100 lei.        

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

 
 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053, 0740-080289
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro