Mergi la conţinutul principal
Drept la replică. Dezvoltatorul dă cărţile pe faţă

CUP Dunărea, Mangiurea şi Caporal Muşat

• o factură la apă umflată cu sute de milioane şi un apometru fantomă sunt principalele cauze pentru problemele cu care se confruntă locuitorii cartierului Caporal Muşat • Alexandru Ivan, reprezentantul dezvoltatorilor, a notificat municipalitatea să preia reţelele în administrarea publică, urmând ca diferendul cu societatea CUP Dunărea să fie tranşat în instanţă

 

Conducerea societăţii CUP Dunărea Braila este principala vinovată pentru problemele cu care se confruntă locuitorii cartierului rezidenţial de la Caporal Muşat. Aceasta este acuzaţia pe care o face Alexandru Ivan, reprezentatul grupului de firme care derulează mai multe proiecte imobiliare în municipiu. După ce problemele locuitorilor de la Caporal Muşat au ajuns în presă şi în şedinţa Consiliului Local Municipal, Ivan răspunde acuzaţiilor la adresa firmelor pe care le reprezintă şi arată că societatea CUP Dunărea a umflat factura la apă cu sute de milioane de lei vechi, folosindu-se de un apometru fantomă. Din acest motiv, dezvoltatorul dă în judecată CUP Dunărea pentru stabilirea corectă a sumei de plată. Ivan susţine că în cazul de la Caporal Muşat o idee bună poate fi încurcată de o societate a municipalităţii. El îl arată cu degetul pe Silviu Mangiurea directorul furnizorului de apă-canal. Ivan spune şi că, în mod abuziv, CUP Dunărea Braila refuză să preia în administrare reţeaua de canalizare, motiv pentru care contractul pentru lotul I nu a putut fi finalizat pănă acum. El spune însă că acesta se va finaliza natural la finalul anului şi avertizează că, dacă societatea de apă-canal nu va face contracte individuale, oamenii vor ramâne fără apă.

 

Investitorii

 

Alexandru Ivan este reprezentantul grupurilor de firme care au iniţiat proiectele imobiliare de la Caporal Muşat, dar şi pe cele de pe suprafaţa fostei fabrici PAL. Acţionarii firmelor sunt Dinu Ivan, tatăl lui Alexandru, şi Aurelia Totu, care este şi administrator al societăţilor comerciale. “De când am început derularea proiectelor la Brăila, am înţeles cât de complicat este să faci afaceri în acest oraş şi cum se pun beţe în roate investitorilor privaţi”, spune Alexandru Ivan. Ivan susţine în dreptul la replică faptul că ideea de a fonda un grup de firme este expresia unei idei de bussines modern, adaptată pe realităţile romăneşti. “S-a sugerat în presă că ar fi ceva necurat în faptul că Aurelia Totu şi tatăl meu, Dinu Ivan, ar fi acţionari în mai multe firme. Ideea, de fapt, este foarte simplă şi este aceea a unui bussines modern adaptat pieţei locale. Pe scurt, am înfiinţat căte o societate pentru fiecare proiect major pe care-l derulăm, astfel încât problemele pe care le-ar întâmpina unul dintre proiecte să nu îngreuneze în niciun fel activitatea celorlalte. Lucrăm cu parteneri importanţi la nivel naţional şi internaţional şi ne dorim să fim foarte flexibili”, a explicat Ivan.

Ivan a arătat că printre proiectele derulate de grupul de firme pe care-l reprezintă se află şi cel de pe suprafaţa fostei fabrici PAL. În cadrul proiectului de la PAL au fost date în folosinţă două blocuri şi parcările aferente pentru cele două imobile, un centru comercial în care va funcţiona si un restaurant KFC Drive Thru, alături de alte branduri importante la nivel naţional şi internaţional. “Am demolat 3 hectare de ruină şi, din surse private, am realizat o parcare de 65 de locuri între XXL şi blocurile 19-20, separată de cele două parcări aferente blocurilor construite de noi. Numai parcarea a însemnat o investiţie de 300.000 de euro, investiţie care este, în fond, un cadou oferit Brăilei. Noi considerăm că acesta este un model normal de bussines: să oferi ceva şi comunităţii, să gândeşti dincolo de ideea de profit, să dai ceva şi celor care nu participă direct la afacere, dar care trăiesc în mediul în care îţi propui să dezvolţi o idee. Este, cred, prima şi singura investiţie de acest gen din Brăila de după revoluţie”, a declarat Ivan. “Dar, în fond, nu facem decăt să reînnodăm o tradiţie în acest oraş, în care, de prea multă vreme, oamenii s-au obişnuit să se gândească doar la ei. Să ne amintim numai de ceea ce a făcut pentru Brăila comunitatea greacă în perioada interbelică sau oameni precum Nedelcu Chercea”, a adăugat el

 

Două loturi

 

Visul unui cartier rezidenţial modern s-a transformat într-un coşmar nu numai pentru locuitorii de la Caporal Muşat, ci şi pentru dezvoltatorii proiectului imobiliar care susţin că s-au lovit de lipsa de profesionalism a managementului CUP Dunărea, societatea care administrează serviciile de apă-canal ale municipalităţii. “Proiectul de la Caporal Muşat a fost primul nostru pas la Brăila. Privind retrospectiv, cred că nu am luat în calcul toate variabilele unei ecuaţii complexe. Nu ne-am gândit nici la orgoliile unora, nici că cineva ar putea fi de rea-credinţă. Am sperat că o asemenea idee va fi îmbrăţişată de toată lumea – de la administraţia publică, la parteneri de afaceri, comunitate şi aşa mai departe”.

Ivan a explicat că în anul 2013 municipalitatea a scos la licitaţie două loturi la Caporal Muşat. “Am participat la o licitaţie cu strigare, la vedere şi am depus o garanţie substanţială. Am blocat acei bani, însă ni s-a părut o dovadă de seriozitate”, a povestit Ivan. “La vremea aceea, în vecinătate trebuia să se construiască un centru comercial de către un alt investitor. De altfel, acesta a realizat şi Planul Urbanistic Zonal în care noi a trebuit să ne integrăm construcţiile. Obligaţiile noastre erau să ridicăm locuinţele, să realizăm reţeaua de apă şi canalizare, reţeaua de gaze, cea electrică şi de iluminat public, să construim drumurile”, a mai explicat el.

Proprietarii şi-au asumat prin contract branşarea la reţeaua de gaze şi curent electric

În cazul lotului I, care cuprinde 110 case, lucrurile au mers bine. Prin contract, cumpărătorii imobilelor şi-au asumat că vor suporta cheltuielile legate de branşamentul la reţeaua de gaze şi de curent electric. “Cumva, primele probleme au apărut de aici. Noi am asigurat branşarea locuinţelor la reţeaua de apă şi canalizare, însă cumpărătorii au ştiut de la început că nu le putem asigura şi branşarea la curent electric şi gaze – acestea fiind obiectul unor contracte separate între proprietarii finali şi societăţile de profil. Noi nu le puteam încheia în locul lor. Proprietarii au ştiut asta, era un articol distinct în contract, iar cei din lotul I, cu o singură excepţie, au înţeles şi şi-au asumat cheltuielile ulterioare. Casele au fost gata la timp, am finalizat reţelele de apă, de curent, de gaze şi reţeaua de iluminat public, aşa cum ne-am angajat. şoselele au fost şi ele gata, iar pentru lotul 1 am folosit fundaţie de beton, aşa cum se fac autostrăzile în Germania”, explică Ivan. “Fireşte că s-a trezit şi persoana rămasă fără branşament care, ca la Brăila, s-a apucat să distrugă fundaţia de beton a străzii”, îşi aminteşte Alexandru Ivan. Acesta a fost şi motivul pentru care, pentru lotul II, dezvoltatorii au renunţat la ideea fundaţiei de beton. De altfel, el a făcut un apel la municipalitate ca pentru cei care au mai rămas nebranşaţi în lotul II să nu li se mai dea autorizaţie să spargă fundaţia şoselei fără acordul dezvoltatorului.

 

Sub presiune

 

În cazul celui de-al doilea lot, lucrurile nu au mai mers la fel de uşor. După predarea locuinţelor, o parte dintre proprietari au refuzat să se branşeze individual la reţeaua de gaze şi cea electrică, pretinzând dezvoltatorului să suporte cheltuielile. “Ne-am trezit în faţa unui lucru pe care nu l-am anticipat. Există acolo un domn, angajat la o institutie a statului cu atribuţii de control, care ne-a ameninţat cu controale sau dosare dacă nu finalizăm străzile şi dacă nu branşăm casele pe cheltuiala noastră. Eu nu ştiu dacă şefii domniei sale sunt la curent şi dacă salută un asemenea comportament. Tot dumnealui a transmis presei informaţii trunchiate şi neconforme cu realitatea încercând să murdărească imaginea grupului nostru de firme. Profitând de poziţia domniei sale, a reuşit cumva să-i păcălească şi pe alţii şi i-a încurajat să nu-şi plătească branşamentele. Unii au refuzat să-şi plătească inclusiv apa, alţii au distrus apometrele. O să vă dau doar câteva exemple: imobilul doamnei C. Simona de pe strada G-ral  Gheorghe Manu are datorii de peste 10.000 lei, o altă casă, pe aceeaşi stradă, aparţinând  doamnei C. Florica a acumulat peste 7.000 lei datorii, iar casa domnului Bibicu N. din Str. G-ral C-tin Atanasiu are datorii de peste 3.000 lei, şi exemplele pot continua. Cei care au acţionat aşa nu înţeleg că îşi fac rău şi lor şi celor din jurul lor. Noi nu facem lucrări de mântuială. E simplu: până nu se branşează la gaze, nu putem finaliza structura carosabilă fiindcă fiecare branşare ulterioară înseamnă spargerea drumurilor. Până nu finalizăm carosabilul, nu putem finaliza contractul şi nu putem preda străzile municipalităţii”, a mai explicat Ivan. “Întârzierea finalizării drumurilor din lotul II a fost cauzată de cei care au întârziat efectuarea branşamentelor”.

Răul vine pe canal. Fără apă de la 1 ianuarie din cauza CUP Dunărea

Dincolo de problemele cu unii proprietari, pe care Ivan le consideră totuşi minore şi uşor de rezolvat cu un pic de bună-credinţă din partea tuturor, cele mai mari probleme vin din partea CUP Dunărea Brăila. Ivan acuză societatea că a folosit un apometru fals, apometru a cărui serie nu figura în contract, atunci când a facturat consumul de apă. El spune că preţul a fost umflat cu căteva sute de milioane de lei vechi şi, în consecinţă, va da în judecată societatea municipalităţii. “Problemele legate de CUP Dunărea sunt mai complexe. Dincolo de această factură aberantă emisă pe baza unui apometru fantomă, CUP Dunărea refuză să preia în administrarea reţelele de apă şi canalizare punându-i pe locuitori în situaţia de a rămâne fără aceste servicii de la 1 ianuarie 2020”.

Ivan a declarat pentru “Obiectiv – Vocea Brăilei” că a stat în repetate rânduri de vorbă cu managerul CUP Dunărea, Silviu Mangiurea, însă acesta,  condiţionează plata facturii umflate pentru a prelua reţeaua de la dezvoltator şi a factura individual locatarilor. “Domnul Mangiurea spune că nu poate prelua reţeaua până când Primăria nu o introduce în domeniul public, iar Primăria ne spune că nu o introduce în domeniul public până când nu îşi dă acceptul CUP Dunărea. Asta în condiţiile în care reţeaua a fost construită cu avizul CUP Dunărea şi cu autorizaţie de la Primărie”, a adăugat Ivan.

Ivan spune că lucrările pentru lotul I sunt finalizate şi, cu excepţia asfaltării drumurilor, treaba e terminată şi la lotul II. El avertizează că autorizaţia de construcţie expiră şi că fără autorizaţie de construcţie, este ilegal ca dezvoltatorul să mai aibă un contract cu CUP Dunărea. Prin urmare, din prima zi a anului viitor, nicio factură emisă pe numele firmelor sale nu va mai fi valabilă şi, în lipsa contractelor individuale, CUP Dunărea va trebui să oprească apa.

Ivan a adăugat că se bucură că subiectul a ajuns în atenţia Consiliului Local. “Faptul că problemele noastre şi ale locuitorilor de la Caporal Muşat au fost discutate în CLM nu poate decăt să ne bucure. Şi noi am solicitat CLM să se implice în introducerea străzilor în domeniul public”, a spus Ivan.

 

O notificare în loc de concluzie

 

În adresa nr. 39018 din data de 04.12.2019 trimisă Primăriei Brăila, S.C. Dezvoltare şi Vânzari Imobiliare S.R.L. notează:  “Tinând cont de faptul că toate obligaţiile cu privire la realizarea reţelelor stradale (apă, canal, reţea electrică, reţea de gaze), precum şi a infrastructurii rutiere au fost finalizate în conformitate cu Autorizaţiile de Construire emise de Primăria Braila vă comunicăm finalizarea contractului de concesiune, prin îndeplinirea tuturor obligaţiilor, şi  în conformitate cu art 7.1.15…..… . …….. Ca urmare a finalizării contractului de concesiune vă comunicăm faptul că societatea noastră a transmis CUP Dunărea Brăila o cerere de reziliere, începând cu data de 31.12.2019 a contractului de furnizare a apei potabile şi a serviciilor de canalizare, acest contract fiind singurul contract pe care-l mai avem în derulare la acest moment. Debitul pe care Cup Dunărea îl reclamă în raport cu societatea noastră urmează să fie clarificat în instanţa pe fond şi nu în procedura de executare silită aşa cum s-a întâmplat în trecut (în contextul în care una dintre facturi a fost emisă în baza unui index aferent unui apometru inseriat şi care nu era anexa la contractul nostru de furnizare). Clarificarea sumelor de plată către Cup Dunărea sunt doar detalii ale contractului dintre părţi mai ales în condiţiile în care cea mai mare parte a sumelor reprezintă restanţe ale consumatorilor finali. Pentru a putea fi asigurată furnizarea apei potabile pe reţelele existente, folosite şi în prezent, este nevoie de o clarificare a relaţiei contractuale între proprietari şi companie (individual sau comun). Deşi reprezentanţii CUP Dunărea induc ideea că oamenii vor rămâne fără apă din cauza dezvoltatorului, în realitate apa va putea fi furnizată dacă se încheie un nou contract, nefiind obligatorie achitarea la zi a vechiului debit (sumele fiind incerte), contractul de furnizare (organizare de şantier) având  caracter provizoriu şi nu definitiv. Pentru punerea în funcţiune a iluminatului stradal realizat de dezvoltator este necesar ca primăria Brăila să conecteze reţeaua la cea publică pentru a se aprinde luminile, decizia cu privire la acest aspect nefiind una a societăţii noastre. Ansamblul  Caporal Musat este singurul proiect rezidenţial din Brăila realizat de la zero şi care a dat o plus valoare întregii zone. Inclusiv Primăria are de câştigat când decide să vândă terenurile de sub case pentru că preţurile au crescut exponenţial în ultimii ani. Faţa oraşului a fost schimbată printr-un proiect care oferă cămine pentru peste 100 de familii.”

 

 

Anunţ de interes public

Subscrisa Dezvoltare şi Vânzări Imobiliare SRL, reprezentată de Domnul lvan Alexandru Paul în calitate de Director General, titular al contractului de furnizare a apei potabile şi a serviciilor de canalizare pentru amplasamentul din Brăila Calea Călăraşilor nr.220 – Cartier Caporal Musat aduc la cunoştinţa publica faptul că: -  Prin cererea nr. 39018 înaintată la Primăria Municipiului Brăila am adus la cunoştinţa Consiliului Local Municipal Brăila faptul că obligaţiile contractuale rezultate din contractul de concesiune nr. 3586/2013 au fost îndeplinite şi toate lucrările realizate, solicitând predarea acestora spre a fi introduse în domeniul public. Obligaţia consta în realizarea reţele stradale pentru apă, canalizare, gaz, electricitate şi iluminat stradal, precum şi a străzilor asfaltate sau betonate conform Autorizaţiilor emise de primărie. Toate acestea au fost îndeplinite. Realizarea branşamentelor individuale pentru utilităţi şi încheierea contractelor de furnizare fiind în sarcina fiecărui proprietar.

  • Prin cererea nr. 52923 a fost solicitată încetarea contractului de furnizare a apei şi canalizării pentru locaţia Cartier Caporal Musat începând cu data de 31.12.2019 motivat de faptul că odată cu finalizarea contractului de concesiune dezvoltatorul nu mai are dreptul să deţină un contract de furnizare pentru aceasta locaţie.
  • În consecinţă, pentru a putea beneficia de furnizarea apei potabile începând cu data de 01.01.2020, vă rugăm să vă adresaţi CUP Dunărea pentru încheierea unor convenţii/contracte de furnizare în regim individual sau colectiv.

Relaţia contractuală dintre societatea noastră şi CUP Dunărea va fi clarificată definitiv în instanţă după judecarea unei acţiuni, pe fond, care să certifice suma pe care o datorăm şi cea pe care o datorează consumatorii finali conectaţi la reţea.

Consumatorii care vor să-şi achite sumele restante o pot face direct la casieria CUP Dunărea cu menţiunea numelui şi prenumelui şi a societăţii S.C. Dezvoltare şi Vânzări Imobiliare S.R.L.

S.C. DEZVOLTARE SI VANZARI IMOBILIARE S.R.L.

Director General – Ivan Alexandru Paul

 

Ultima oră !  CUP Dunărea s-a trezit în al 12-lea ceas

 

CUP Dunărea Braila s-a trezit zilele trecute şi a realizat pericolul la care sunt supuşi proprietarii de la Caporal Muşat, acela de a rămâne fără apă de la 1 ianuarie 2020 şi riscul societăţii de a fi nevoită să plătească despăgubiri către aceştia. Într-un anuţ publicat în presă, CUP Dunărea Brăila menţionează că societatea va efectua în perioada 16-20 decembrie o acţiune de contorizare individuală pentru serviciile de apă canal. Conducerea companiei avertizează în anunţ că de serviciile de apă-canal vor beneficia numai proprietarii care-şi vor achita debitele restante pe firma “Dezvoltare şi Vânzări Imobiliare” la casieria CUP Dunărea. Este însă greu de înţeles de ce managementul CUP Dunărea a luat această măsură atât de târziu.

« În incheiere aş dori să subliniez faptul că reconversia urbană este un proces care poate dura ani, dar ce contează este că primii paşi au fost deja făcuţi şi zone întregi din municipiu, care de trei decenii erau abandonate, au fost redate circuitului, devenind adevărate puncte de referinţă locale », a mai adăugat Ivan.

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

 
 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053
  • Fax: 0239-611054
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro