• în primul scenariu, şcoala va reîncepe în condiţii normale, adică toţi elevii şi profesorii vor reveni la cursuri, dar cu respectarea distanţării fizice • al doilea scenariu este unui hibrid, în care jumătate dintre elevii unei clase va reveni la şcoală, iar cealaltă jumătate va face ore online, urmând ca la fiecare săptămână grupele să facă schimb • în cel de-al treilea scenariu propus, toţi elevii vor face cursuri online
Peste o lună şi jumătate ar trebui să sune din nou clopoţelul însă cum pandemia de coronavirus e departe de a se încheia, e greu de spus dacă elevii se vor mai aduna la tradiţionalul careu din curtea şcolii. În această perioadă, Ministerul Educaţiei lucrează la mai multe scenarii privind începerea anului şcolar, iar şcolile vor decide ce variantă aleg în funcţie de evoluţia infecţiilor cu Covid-19.
Inspectorul şcolar general, prof. Viorel Botea, ne-a explicat care sunt cele trei scenarii luate în calcul pentru judeţul nostru. Astfel, un prim scenariu, şi cel mai pozitiv, vizează revenirea la cursuri în condiţii normale, însă cu respectarea distanţării sociale.
“Vreau să asigur toţi elevii, părinţii şi profesorii că noul an şcolar va începe în condiţii de maximă siguranţă, indiferent dacă situaţia epidemiologică va fi deosebită sau ne va crea probleme. Pe baza informaţiilor pe care le avem de la minister pregătim şi noi începerea noului an şcolar. Prima variantă, pe care ne-o dorim cu toţii, este aceea de începe şcoala normal, în condiţii de maximă siguranţă sanitară. Şi acestea au fost şi discuţiile pe care eu le-am purtat zilele trecute cu autorităţile publice locale, cu domnul prefect, cu domnul primar, cu Consiliul Judeţean şi avem sprijinul lor în derularea acestui demers privind siguranţa sanitară”, ne-a declarat prof. Viorel Botea.
Al doilea scenariu propus este unul hibrid, în care jumătate dintre elevii unei clase vor fi la şcoală, iar cealaltă jumătate va face ore online, urmând ca la fiecare săptămână grupele să facă schimb între ele.
“Acest scenariu nu cred că îl vom aplica în mediul rural, că acolo nu sunt mai mult de 15-20 de copii la clasă şi se poate face distanţare socială fără niciun fel de problemă. Deci în principiu acolo cam lucrurile se vor desfăşura normal. În schimb, în unităţile şcolare cu număr mari de elevi, cum sunt colegiile mari, liceele şi şcolile generale, activitatea se va desfăşura în felul următor: se va împărţi clasa în două şi 15 copii vor sta la şcoală şi vor face ore normal, iar partea cealaltă de 15 copii vor face ore online. Ulterior, schimbul se va face săptămâna următoare, ca să nu bulversăm zilnic activitatea. O săptămână o grupă online şi una acasă şi invers. După care două săptămâni se va desfăşurara activitate de evaluare, dar tot la fel, cu o grupă la şcoală şi una în online”, ne-a explicat inspectorul şcolar general.
Cel de-al treilei scenariu presupune ca toţi elevii să facă ore online, cum s-a întâmplat în al doilea semestru, atunci când din luna martie activitatea s-a mutat pe internet ca urmare a pandemiei de coronavirus.
“Scenariul 3 sigur că nu ni-l dorim sub nicio formă. Dar aici treaba e simplă că va fi cum a fost anul acesta şi, în plus, vom folosi experienţa acumulată, experienţă care va consta într-o verificare mult mai riguroasă a desfăşurării orelor online, cu orar clar şi tot ce trebuie, cu toate elementele specifice învăţământului normal transferate în online. Ne dorim să fie toată lumea în siguranţă”, a mai spus acesta.
De asemenea, prof. Viorel Botea a spus că în această perioadă se pregătesc platfome educaţionale, atât la nivel de minister, cât şi la nivelul ISJ Brăila.