Cum procedam la restituirea anticipata a creditului | Obiectiv Vocea Brailei Mergi la conţinutul principal

Cum procedam la restituirea anticipata a creditului

Rambursarea anticipata presupune plata unei sume de bani menite sa stinga mai devreme datoriile generate de creditele in derulare. Din pacate, comunicarea intre client si banca mai are inca destul loc pentru imbunatatiri, astfel ca exista persoane care isi plaseaza fara sa isi dea seama sume importante de bani in contul curent.
Rambursarea in avans poate fi totala si se intilneste preponderent in cazurile de refinantare sau partiala, ceea ce presupune plata intr-o luna a unei sume mai mari decit rata lunara in scopul stingerii datoriei inainte de termen.
Aceasta practica este des intilnita, deoarece exista perioade in care debitorul dispune de o suma mai mare de bani si doreste sa-i foloseasca la achitarea imprumutului. In plus, asa cum este unanim recunoscut, romanii inregistreaza importante venituri nedeclarate, iar strategia acestora este contractarea unui imprumut cu o rata cit mai mica, cu intentia de a-l achita anticipat cit mai rapid.

Nu stii, pierzi

Problema apare cind clientul depune banii la casierie si precizeaza celui din spatele biroului ca vrea sa isi achite rata la credit. Daca fluxul de informatii este bun atunci angajatul bancii va trebui obligatoriu sa ii prezinte o cerere speciala pe care clientul o va completa si in care se mentioneaza intentia de a plati o suma in avans si nivelul exact al acesteia.
In cazul in care clientul nu are cunostinte in domeniu si nu reuseste sa isi exprime intentia corespunzator, iar angajatul bancii nu isi da seama, banii ce depasesc rata lunara vor fi automat transferati in contul curent al clientului deschis de banca odata cu acordarea imprumutului.
Acest lucru se poate intimpla de fiecare data cind suma prezentata la casierie depaseste rata lunara. Surpriza pentru client vine abia la sfirsit, cind constata ca numarul de rate nu i s-a diminuat. In schimb a strins o suma frumusica in contul sau curent ce a fost remunerata cu dobinda aferenta, situata undeva la 0,25% pe an.
Presupunind ca cererea de rambursare in avans a fost completata corespunzator, clientului ii va fi perceput comisionul de rambursare in avans. Acesta este exprimat procentual si se aplica la suma platita peste rata lunara, iar nivelul sau variaza in principal intre 0% si 5%.
Suma ce poate fi platita in avans este de obicei plafonata la minimum 3-6 rate, insa exista banci care accepta minim o rata sau orice suma, oricit de mica, pe care clientul doreste sa o achite in plus.

Doua optiuni, o singura solutie

Contactarea consilierului de credit este obligatorie, deoarece clientul va avea doua posibilitati rezultate in urma rambursarii partiale in avans. Prima optiune presupune diminuarea numarului de rate datorate de client, astfel ca valoarea acestora va ramine constanta. Este bine de stiut insa ca plata in avans, de pilda, a 10 rate lunare va genera scaderea numarului total al acestora cu mai mult de 10 (deoarece dobinda datorata scade), iar ratele care se anuleaza sint cele corespunzatoare ultimelor luni din perioada de creditare. Pentru a exemplifica, in cazul in care se anuleaza o singura rata si perioada totala de creditare este de 5 ani, se va sterge cea de-a 60-a rata.
A doua optiune a clientului implica mentinerea numarului initial al ratelor insa valoarea acestora se va diminua. Majoritatea bancilor acorda clientului posibilitatea de a alege intre cele doua optiuni insa exista institutii de credit care nu vor face disponibila decit o varianta. Mai mult, indiferent de alegere, se va genera un nou grafic de rambursare, ceea ce echivaleaza cu o reesalonare, iar bancile ar putea sa perceapa un comision si pentru aceasta operatiune.

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

 
 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053, 0740-080289
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro