Mergi la conţinutul principal

Cum este cel mai eficient să mizezi la pariuri sportive?

Cunoștințele despre sport nu sunt suficiente pentru a fi pe plus la pariuri sportive. Ele reprezintă un element important, însă, pentru a avea profit, este necesar să le integrezi într-un sistem bazat pe gestiunea corectă a bugetului.

Bugetul reprezintă acea sumă de bani pe care o aloci în fiecare lună pentru pariurile sportive, ca pentru orice hobby. Cu această sumă îți alimentezi contul la agenția preferată, care poate fi Casa Pariurilor, cea care sponsorizează Liga I, sau oricare alta licențiată de Oficiul Național pentru Jocurile de Noroc.

Emoțiile sunt aceleași indiferent de miză

Dacă nu ești pariori profesionist, nu are sens să investești mulți bani în această distracție.  În cazul recomandat în care joci doar pentru divertisment, emoțiile sunt aceleași și pentru un bilet cu miza de 10 lei, și pentru unul pe care pui 50 de lei. Totuși, așa cum fotbalul se joacă pe goluri, pariurile sunt mai atractive dacă suma câștigată este mai mare decât cea mizată. Pentru a îndeplini acest obiectiv, trebuie să fii eficient.

Eficiența este rezultatul aplicării unui Money Management simplu. În principiu, strategia se bazează pe plasarea biletelor single (cu o singură selecție), a căror miză este calculată în funcție de bankroll-ul avut la dispoziție și de risc.

Exemplu de corelare a mizei cu cota și cu bankroll-ul

Gradul de risc este cuantificat prin cota biletului. Există mai multe recomandări de corelare a mizei cu bugetul și cu cota. Iată cum ai putea proceda:

  • pe biletele care au cota până în 1.30, poți miza 10% din buget;
  • pe biletele care au cota între 1.31 și 1.50, poți miza 7% din buget;
  • pe biletele care au cota între 1.51 și 1.70, poți miza 5% din buget;
  • pe biletele care au cota între 1.71 și 1.90, poți miza 3% din buget;
  • pe biletele care au cota între 1.91 și 2.20, poți miza 2% din buget;
  • Pe biletele cu cota mai mare de 2.20 poți risca 1% din buget.

Când spunem „cotă”, ne referim la cea reală, nu la cea afișată pe site-ul agenției de pariuri. Cotele de pe platformele operatorilor nu reflectă de fiecare dată șansele de câștig ale selecțiilor. Ele sunt „cote comerciale”, gândite astfel încât „casa” să aibă profit orice s-ar întâmpla în evenimentul sportiv în cauză.

Cum se calculează „cota reală”

Astfel, un sistem eficient de pariere presupune și o analizare amănunțită a meciului, din perspectiva selecției pe care ți-ai propus să o pui pe bilet. După ce studiezi cu atenție toți factorii ce pot influența evenimentul, de la cei cu ponderea cea mai mare la cei care par nesemnificativi (în pariuri, orice detaliu contează), ajungi la concluzia că selecția are X% șanse să fie câștigătoare. O dată ce ai ajuns în acest punct, este foarte ușor să calculezi „cota reală”, care este 100/x.

De exemplu, analizezi meciul FCSB vs Rapid și îți dai seama că sunt 60% șanse să se înscrie minim trei goluri. Cota reală pentru selecția „peste 2.5 goluri” este 100/60 = 1.66. De asemenea, să spunem că bugetul tău este de 100 de lei. Dacă ne uităm în graficul de mai sus, vedem că miza corectă pentru un bilet cu o singură selecție („peste 2.5 goluri în FCSB vs Rapid) este de 5 lei, adică 5% din bugetul de 100 de lei, pentru cote între 1.51 și 1.70.

Mai trebuie precizat faptul că ne referim la pariuri online, pentru ca miza să conteze în întregime la formarea câștigului. La agențiile de pariuri offline, există o taxă de 5% din miza fiecărui bilet, care se duce la bugetul statului, în loc să „participe” la profit.

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053
  • Fax: 0239-611054
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro