De asemenea, aparatele radar trebuie sa fie prevazute cu o eticheta pe care trebuie trecut producatorul, tipul si seria de fabricatie. Aparatele pot fi utilizate legal doar daca au fost verificate metrologic, au fost marcate si sigilate si sint insotite de buletine de verificare. Orice neregula descoperita in actele care insotesc aparatele radar poate fi folosita pentru contestarea amenzii. Apoi, este bine de stiut ca inregistrarile efectuate de aparatul radar trebuie sa contina urmatoarele date: data si ora la care a fost efectuata masurarea, valoarea vitezei masurate, sensul de deplasare a autovehiculului, faptul ca a fost efectuata autotestarea, imaginea din care sa poata fi pus in evidenta numarul de inmatriculare al acestuia. Pentru ca toate acestea sint informatii publice, pot fi cerute organelor de politie care au constatat presupusa incalcare a legii. Pentru toate acestea, sursa citata ne-a explicat ca atestarea metrologica a echipamentelor radar este facuta anual de o unitate acreditata si specializata a Ministerului Administratiei si Internelor. Fiecarui echipament video i se elibereaza un certificat de metrologie care se regaseste in autovehiculul ce detine radarul. In ceea ce priveste agentii de Politie Rutiera, acestia sint atestati ca operatori radar. "Ne desfasuram activitatea in baza legii si a unor dispozitii care reglementeaza fiecare activitate in parte. Astfel si folosirea echipamentului video e reglementata de o astfel de dispozitie care nu permite operatorului radar sa deruleze caseta pentru a arata contravenientului abaterea. Activitatea echipamentului radar e permanent monitorizata de un ofiter specialist care, la iesirea din tura a agentilor operatori radar, vizioneaza casetele, printeaza abaterile si pune in evidenta prin intermediul aparatului video special dedicat acestei activitati, orice derulare sau stergere a casetei. Tocmai de aceea, pentru a nu da curs la abuzuri ale politistilor, nu se procedeaza la derularea casetei la cererea contravenientului", ne-a declarat subcomisarul Dumitru Budes, seful SPR Braila.
Serviciul de Politie Rutiera Braila beneficiaza de echipamente radar montate atit pe auto inscriptionate, cit si pe unele neinscriptionate, acest lucru fiind perfect in conformitate cu legea si prin mobilitatea lor, politistii braileni reusesc sa tempereze "pornirile" unora dintre conducatorii auto care nu inteleg sa respecte legislatia in vigoare. "Din conduita celor ce nu respecta regimul legal de viteza, mai ales ca multi dintre ei au si detectoare de radar, se creeaza un climat de nesiguranta. Practic este o conduita voluntara a acestora si deocamdata pina la monitorizarea video a DN si DE din judet noi folosim eficient echipamentele radar. In conditiile in care infrastructura a ramas aceeasi de multi ani, politistii rutieri braileni nu pot reduce gradul de victimizare in urma accidentelor rutiere decit printr-o activitate in concordanta cu situatia operativa, in principal, pe cauze generatoare de accidente. Noi sintem obligati sa ne respectam activitatea in conformitate cu legea, regulile si dispozitiile interne respectind deontologia profesionala, iar cetatenii au la indemina toate mijloacele legale mediatizare, inclusiv TEL VERDE Directia Generala Anticoruptie, 0800806806, pentru a sesiza eventualele abuzuri savirsite de politisti in desfasurarea serviciului", a mai adaugat subcomisar Dumitru Budes.
Ne-am informat pentru dumneavoastra
Statele UE se confrunta cu o legislatie rutiera mult mai restrictiva
Cu toate ca ne plingem ca legislatia noastra nu e permisiva, in statele UE, amenzile contraventionale pentru abaterile rutiere variaza intre 50 si 4.000 de euro (echivalentul de la 5 la 400 de puncte amenda), in tari precum Anglia, Germania, Austria, Franta, Italia si Spania, fata de doua pina la 20 de puncte amenda in Romania. Retinerea permisului de conducere, se face de regula de la 3 - 6 luni, dar in Anglia poate ajunge la un an, in Polonia la doi ani si in Franta la trei ani. Mai mult, in Anglia si Olanda conducerea cu viteza excesiva poate duce la confiscarea masinii. In Anglia, pentru conducere sub influenta bauturilor alcoolice, se confisca de asemenea autovehiculul. Punctele de penalizare se aplica in 19 tari, din cele 32 ale UE, iar testarea obligatorie a celor ce au ramas fara permis se practica in Franta, Spania, Germania si Polonia.