Confederația Națională pentru Antreprenoriat Feminin (CONAF) consideră inițiativa legislativă nr. B254/2022 (care ar putea obliga firmele și PFA-urile să plătească o taxă către Camera de Comerț și Industrie a României) birocratică, excesivă și inoportună. Listarea unei companii, în orice tip de catalog, trebuie să fie opțională și să aducă companiei, beneficii de marketing.
„Propunerea, care este o reluare a unei inițiative respinse, este birocratică și redundantă, deoarece impune o nouă obligație, de data această anuală. Toate firmele sunt deja prezente în Registrul Comerțului și a te înscrie anual, contra cost într-un catalog al firmelor gestionat de o entitate privată, (cum este Camera de Comerț și Industrii - CCIR) trebuie să fie o opțiune a fiecărui antreprenor.
Dacă CCIR vrea să dețină toate informațiile despre firmele din România, o poate face preluând date de la Registrul Comerțului fără impunerea de taxe și costuri suplimentare. În opinia noastră, CCIR a fost creată ca și o structură de sprijin, modernă, eficientă și utilă mediului de afaceri, ce are ca obiect atragerea și nu impunerea pentru companiile private, cu atât mai puțin pentru persoanele fizice autorizate. Prezența unei companii într-un catalog, fie el și național, trebuie să fie opțională și văzută ca un instrument de promovare, nicidecum obligatorie și contra cost.
Activitatea de business este extrem de diversă, iar regularitatea ei ține exclusiv de proprietarul ei. Decizia de suspendare a unei activități ține de parcursul fiecăruia. Iar impunerea unor taxe și amenzi pentru societățile inactive vine în contradicție cu libertatea de decizie antreprenorială.
Consider că orice instrument, structură sau decizie legislativă trebuie să vină în sprijinul susținerii, debirocratizării și în general găsirii de soluții viabile pentru mediul de afaceri.”, a declarat Cristina Chiriac, președinta CONAF.
„Pe de altă parte, nu considerăm că este oportună obligarea unui antreprenor sau a unei persoane fizice autorizate să obțină, prin CCIR sau orice altă entitate cu monopol impus, certificatul de competență introdus prin aceeași propunere legislativă. Este un demers birocratic, inutil pentru antreprenorii deja calificați prin studiile sau atestatele obținute, cu un traseu nedefinit încă, într-un mediu de business aflat demult sub incidența standardelor europene.
Înțelegem argumentul creării unui antreprenoriat profesionist, dar orice antreprenor, fie el absolvent al Universității Harvard, sau al școlii generale din Valea Mare, are dreptul să deschidă o afacere pe banii lui, dacă se consideră competent în domeniul ales și respectă regulile de producție și siguranță a consumatorului.
Nu considerăm că, într-o structura vie precum cea a mediului de business, un antreprenor trebuie să obțină un certificat de competență de la vreo instituție care să impună standarde ocupaționale fără consultare publică temeinică. Procesul educațional pentru anumite categorii de lucrători este descentralizat și impunerea calificărilor pentru manageri este fără precedent, în lume cred.
Certificatul de competență al absolventului de la Harvard e însăși diploma sa, dar dacă vrea să facă business în SUA nu îi eliberează nimeni vreun atestat cum că ar fi competent. Competența managerială este dovedită prin abilitatea de a-ți gestiona propria afacere”, a mai declarat Cristina Chiriac.
În consecință, Confederația Națională pentru Antreprenoriat Feminin (CONAF) consideră inițiativa legislativă nr. B254/2022, în contradicție cu orice strategie pozitivă pentru mediul de business românesc și descurajează inițiativa antreprenorială.
***
Confederația Națională pentru Antreprenoriat Feminin (CONAF) este cea mai puternică confederație din România ce reunește interesele antreprenorilor în spiritul european al egalității de gen, egalității de șanse.
CONAF reprezintă cea mai mare entitate de acest gen din România, o organizație care promovează și susține antreprenoriatul românesc, lucru fără precedent, care deschide orizonturi de colaborare și cooperare atât pe plan intern cât și international.
CONAF a luat ființă ca urmare a necesității de a crea o cultură antreprenorială modernă, sustenabilă și echitabilă, nu numai pentru antreprenoriatul feminin, ci și pentru întregul mediu de business.
CONAF are în componența sa 2 federații, 10 patronate, 5 asociații, 19 sucursale și peste 3.000 de companii.