• 10-20 km/h – asta este viteza cu care şoferii pot circula cu maşinile pe mai multe străzi din municipiul Brăila, pentru că aşa îi obligă gropile uriaşe de peste 10-15 cm adâncime, dar şi capacele de canalizare aflate sub nivelul străzii • vestea bună este că bani de reparaţii sunt, vestea rea e că lucrările vor începe abia la primăvară • până atunci, o parte din gropi se astupă provizoriu, cu mixtură stocabilă, turnată la rece
Capcane la tot pasul pe străzile Brăilei! Deşi, la prima vedere, ai spune că în municipiul Brăila se circulă cât se poate de decent pe arterele principale, ei bine, părerea se schimbă radical odată ce te aventurezi cu maşina pe străzi mai lăturalnice, de prin zona Gării sau de prin cartierul Obor. Pe acele străzi, gropile din asfalt măsoară chiar şi 10-15 de cm adâncime, fiind o adevărată provocare pentru şoferi să circule chiar şi cu viteza a doua, iar acolo unde nu sunt cratere în asfalt sunt canalizări, şi ele la fel de adânci, din păcate, pentru că nu au fost ridicate la nivelul străzii. “Jur că o să dau Primăria în judecată! Cum se poate aşa ceva, să îţi rupi maşina în oraş?! Ocoleşti o groapă şi dai în alta, că n-ai cum altfel. Numai anul ăsta, eu mi-am băgat maşina în reparaţii de două ori. O dată mi s-a rupt planetara, de la o groapă de-asta. Să mă despăgubească Primăria acum, că doar nu plătesc degeaba taxele astea!”, se plânge şoferul brăilean Mihai N. Sesizarea acestuia face referire la două străzi din cartierul Obor, respectiv Rândunicii şi Micşunelelor, unde dimensiunea gropilor din asfalt depăşeşte orice imaginaţie. Cu atât mai grav este că aceste străzi sunt şi foarte înguste, iar lipsa locurilor de parcare face ca traficul în zonă să fie aproape imposibil. Probleme grave au fost semnalate şi pe străzile Gării şi Siret, pe cea din urmă, însă, au început lucrări de reparaţii, câţiva muncitori lucrând, joi, 7 februarie, la decopertarea asfaltului şi la peticirea gropilor. Din nou, un mare disconfort pentru şoferi, pentru că se lucra în toiul zilei, când traficul este aglomerat. Cât va mai dura acest disconfort, nu se ştie, cert este că Primăria Brăila a pus la bătaie o sumă deloc de neglijat pentru reparaţia străzilor, de aproximativ 9 milioane de euro , bani cu care, teoretic, ar trebui să se asfalteze peste 75 de km de drum, potrivit oficialilor locali. „Noi avem un contract de acord-cadru, semnat pe 3 ani, din 2018 până la sfârşitul lui 2021 ce vizează asfaltarea a peste 75 km de stradă, în total, cu covor asfaltic şi reparaţii punctuale la gropi. Motivul pentru care nu am intervenit acum este că vremea nu ne permite.Trebuie să avem o temperatură la sol de minim 5 grade ca să putem să turnăm, în condiţii optime, asfaltul normal. Nu vorbim aici despre soluţia pentru sezonul rece, acea mixtură stocabilă pe care o aplicăm în regim provizoriu pe anumite străzi. Deci, aşteptăm, aşa cum se face oriunde în lume, ca vremea să ne permită să putem să intervenim cu asfalt turnat la cald pe absolut toate străzile unde sunt probleme”, ne-a declarat Alexandru Jantea, viceprimarul municipiului Brăila. După cum v-am mai informat, firma care a câştigat contractual de lucrări este nimeni alta decât “Tancrad” SA, o societate abonată la astfel de lucrări pe domeniul public al Brăilei.