În timpul zborului-întors, de la Barcelona la Dusseldorf, Lubitz a comandat „intenţionat" coborârea avionului „până la coliziunea" cu muntele în Alpii francezi, scrie BEA, potrivit căruia copilotul „s-a aflat atunci singur în postul de pilotaj".
„El a reglat intenţionat consemnele pilotului automat pentru a comanda o coborâre a avionului până la coliziunea cu muntele", a adăugat BEA, care anchetează prăbuşirea avionului.
Copilotul „nu a deschis uşa postului de pilotaj" în timpul coborârii, în pofida cererilor repetate ale pilotului, care ieşise din cabină, şi ale „loviturilor în uşă". În plan medical, BEA a subliniat că Lubitz obţinuse în aprilie 2008 autorizaţia de zbor pe un an de la centrul aeromedical al Lufthansa.
Ea nu a mai fost prelungită un an mai târziu, „din cauza unei depresii şi a administrării de medicamente pentru a o trata". Totuşi, in iulie 2009 Lubitz obţine prelungirea autorizaţiei, cu o menţiune ce solicită examene medicale specifice şi contactarea autorităţii de eliberare a licenţelor, menţionează agerpres.ro.