Copiii, pregătiți pentru meserii care astăzi nu există | Obiectiv Vocea Brailei Mergi la conţinutul principal

Copiii, pregătiți pentru meserii care astăzi nu există

Fie că vrem sau nu, tehnologia face parte din viața noastră de zi cu zi. Conform revistei Time, 65% dintre copiii care merg la școală acum, vor avea joburi care astăzi nu există și în care tehnologia va juca un rol esențial.Și atunci ce-i de făcut? Copiii trebuie pregătiți pentru viitor și învățați să facă față provocarilor lumii moderne, sau trebuie ținuți departe de tehnologie? Opiniile sunt diferite, iar deciziile părinților sunt dificile.

 

65% dintre copiii care merg la şcoală vor avea joburi care astăzi nu există, potrivit Time.

Doar în App Store sunt peste 80.000 de aplicaţii pentru educaţie. 70% sunt adresate bebeluşilor şi preşcolarilor.

Un studiu al OECD arată că tehnologia nu face minuni în legatură cu educaţia celor mici.

Şi atunci, ce e de făcut? Cum trebuie să se poziţioneze părinţii în această privinţă?

De exemplu, modelul educaţional Waldorf exclude total orice tip de tehnologie pentru copii. Alţi specialişti sunt de părere că puştii trebuie învăţaţi de la cele mai mici vârste să folosească gadgeturile în mod echilibrat şi mai ales în folosul lor.

MĂDĂLINA MARINESCU MUSTER, designer de programe educaţionale: „Trăim o epocă fără precedent care nu prea are un termen de comparaţie. Este clar că nu prea o să scăpăm de tehnologie şi că ea a apărut cumva să rămână Aici şi să ne influenţeze în bine vieţile şi cred eu ca este important ca ei sa se familiarizeze cu tehnologia, dar să înveţe să o trateze echilibrat”.

OTILIA MANTELERS, expert în parenting: „Tehnologia este un lucru bun şi este un lucru de care nu mai putem să scăpăm, chiar dacă ne place, chiar dacă nu ne place. Este o luptă, am observat, şi între părinţi şi copii: cât să stea la televizor, cât să stea pe tabletă. Dacă să stea în fiecare zi, dacă să stea doar în weekend. Şi în şcoli la fel”.

O gradiniţă din Bucureşti îi învaţă pe cei mici să folosească tehnologia ca material didactic. Astfel, de la vârsta de 2 ani, copiii se joacă cu gadgeturi şi dispozitive electronice, potrivite vârstei lor.

MĂDĂLINA MARINESCU MUSTER, designer de programe educaţionale: „Peste doi ani din nou pediatrii vorbesc despre o durată recomandată între 30 de minute şi o oră pe zi, asta însemnând toată expunerea la dispozitivele electronice”.

MĂDĂLINA MARINESCU MUSTER, designer de programe educaţionale: „Încercăm să respectam principiile acestea de a pune în concret tot ce le propune aplicaţia. Ne jucăm cu ozoboţii şi avem nevoie de un creion real şi o foaie reală, ca ei să păstreze legătura cu realitatea şi cu obiectele concrete din jurul lor, care evident îi ajută la dezvoltarea cognitivă şi emoţională”.

MĂDĂLINA MARINESCU: „Pentru doi ani folosim aşa cum aţi văzut ozoboţii, folosim osmo care este o aplicaţie care îi provoacă la nivel cognitiv, uşor, uşor am introdus şi Mipul, care este un roboţel care se încadrează mult mai uşor...iar aplicaţia pe care o folosim pentru a programa Desh-ul are o variantă simplificață pentru ei, care din nou are legătură cu realitatea”.

Pentru categoria de vârstă 4-6 ani, copiii de la gradiniţa high tech folosesc roboţi şi ozoboţi care ajută la deprinderea abilităţilor de codare şi programare. Timpul petrecut cu tehnologia nu depăşeşte mai mult de 1 oră şi jumătate în fiecare zi.

ALEXANDRA RĂDULESCU, educatoare: „Folosim tehnologia cam în orice temă şi căutam activităţi care să susţină şi să încurajeze folosirea tehnologiei în mod echilibrat. Copiii nu au acces constant pe parcursul unei zile, ci au secvențe în care introducem tehnologia de care povesteam”.

OTILIA MANTELERS, expert în parenting: „Copiii sunt fascinaţi de tehnologie și atunci cred că trebuie să o înseram în viaţa lor şi acasă şi la şcoală. Să nu abuzam de ea, dar cumva să o folosim ca pe ceva normal , să o folosim ca pe veselă, spre exemplu. Este un lucru care există, de care avem nevoie şi pe care nu mai putem să îl dăm deoparte”.

În momentul de faţă, copiii de la grupa mare a gradiniţei participă la o competiţie on line de programare. În concurs sunt înscrise 5000 de echipe, cu puşti din întreaga lume.

Copiii sunt lăsaţi să mânuiască pistolul de lipit, bormaşina sau fierăstrăul electric ca să-şi exerseze motricitatea.

Trebuie să apeși pe un buton din ăla şi apoi se roteşte ceva acolo din vârf şi faci gaură în lemn.

Părinţii care vor o altfel de educaţie pentru copiii lor pot alege oricând o grădiniţă high tech. La final, ei sunt cei care decid dacă tehnologia de la vârste mici este benefică sau nu pentru puştii lor. Programul scurt la o astfel de gradiniţă costă 1.400 de lei, iar cel lung 1.700 de lei.

 

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

 
 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053, 0740-080289
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro