Interzicerea smartphone-urilor la şcoală duce la îmbunătăţirea rezultatelor şcolare ale elevilor - este concluzia unui studiu desfăşurat în Marea Britanie în cadrul căruia au fosta analizate notele a 130.000 de elevi britanici. Interzicerea acestui tip de telefoane la liceu ar echivala cu o oră de curs suplimentară pe săptămână. Cel puţin aşa arată vastul studiu efectuat în Marea Britanie de London School of Economics citat de Agerpres.
Oamenii de ştiinţă au vrut să măsoare impactul restrângerii utilizării smartphone-urilor asupra rezultatelor şcolare ale liceenilor din ţară. Potrivit lor, utilizarea telefoanelor mobile la liceu duce la scăderea rezultatelor şcolare, îndeosebi la elevii mai puţin performanţi. „Am descoperit că interzicerea telefoanelor mobile echivalează cu o oră de curs în plus pe săptămână sau cu prelungirea cu cinci zile a anului şcolar", au afirmat cercetătorii Richard Murphy şi Louis-Philippe Beland la CNN Money.
Cercetătorii au analizat notele elevilor din 91 de licee din Birmingham, Londra, Leicester şi Manchester unde a fost interzisă folosirea smartphone-urilor în timpul examenelor pentru obţinerea certificatului general de studii secundare (de obicei la 16 ani). Acestea au fost comparate apoi cu cele ale elevilor din liceele unde telefoanele mobile au continuat să fie permise.
Oamenii de ştiinţă au constatat că interzicerea telefoanelor a dus la creşterea cu 6,41% a performanţelor elevilor la acest examen necesar pentru intrarea în învăţământul superior, relatează metronews.fr. Diferenţa este şi mai mare în cazul elevilor mai puţin performanţi, care au obţinut rezultate cu 14,23% mai slabe decât cei din şcolile unde telefoanele mobile au fost interzise.
Potrivit autorilor studiului, vinovată ar fi lipsa de concentrare a elevilor, distraşi de telefonul mobil. Ei consideră totuşi că smartphone-urile pot fi un mijloc de învăţare folositor, însă utilizarea lor trebuie să fie bine gestionată.