Dunarea a inundat deja o buna parte din zona portuara, iar in locul in care malul este mai inalt, l-a surpat, pur si simplu, existind pericolul de a-l sparge. Pentru ca sacii cu pamint nu mai sint o solutie, autoritatile au adus mai multe tractoare incarcate cu pietre, iar militarii au lucrat toata ziua la intarirea malului de pamint. In zona, s-au aflat si reprezentantii Apararii civile, ai politiei comunitare si ai Administratiei portuare.
"Incercam sa mentinem la nivelul asta apa, punem pietre si astfel se protejeaza malul de a fi mincat de cresterea nivelului apei si valurile care se vor forma, daca va fi vint ", ni s-a explicat, la fata locului, de catre reprezentantul Administratiei portuare.
Pe de alta parte, de ieri, bacurile stau imobilizate la cheu, dat fiind ca malul dinspre Smirdan a devenit periculos pentru circulatia masinilor.
"Datorita valurilor si a ghetii de asta iarna, s-a spalat taluzul. Acum, iarasi sint probleme din cauza nivelului mare al fluviului. Si asa este supraetajat digul dinspre Smirdan, din cauza apei care a venit peste cota de inundatie, si e predispus infiltratiilor. Deja se infiltreaza pe sub mal si trecind masinile grele, se face vibratie, si din cauza vibratiilor, este predispus la rupere digul", ne-a declarat un marinar. Cei care au nevoie sa treaca de pe un mal pe altul nu sint insa la fel de intelegatori. Singura lor posibilitate de a traversa Dunarea o reprezinta barcile particularilor, care, in acest fel, mai cistiga si ei un ban.
"Nu avem absolut nici o posibilitate sa traversam fluviul, decit numai cu barca. Nu ma tem ca s-ar putea intimpla ceva, ca-i Dunarea mare, nu e periculos. Si chiar daca ar fi, alta metoda ca sa ajung la Smirdan aveti dumneavoastra? Daca n-aveti, eu cu ce sa trec?! Oi trai, oi trai, oi muri, oi muri! Ce vreti sa fac, asta-i situatia!", ne-a spus un barbat din Smirdan, care se grabea sa ajunga acasa, la sotia bolnava.