Dezvoltarea puternică a tehnologiei maşinilor electrice, aflată deocamdată într-un stadiu incipient, va reduce cu 10% cererea mondială de benzină până în 2035, potrivit Wood Mackenzie, un consultant în industria petrolieră, citat de Bloomberg.
În prezent, maşinile alimentate pe bază de baterii reprezintă mai puţin de 1% din vânzările de maşini noi, însă vânzările ar putea crește după 2025, pe fondul politicilor guvernamentale de reducere a poluării şi reducerii preţurilor, estimează consultantul Wood Mackenzie.
În 2035, maşinile electrice în circulaţie ar putea elimina o cerere zilnică cuprinsă între 1 şi 2 milioane de barili de petrol de pe piaţă - adică exact în marja de reducere a producţiei anunţată săptămâna aceasta de Organizaţia Ţărilor Exportatoare de Petrol (OPEC), în scopul eliminării surplusului de producţie din piaţă.
„Orice are ca efect reducerea cererii pentru transport are un impact pe piaţa petrolului. Întrebarea este cît de mare va fi şi în ce moment se va produce”, a comentat Alan Gelder, vicepreşedinte al Wood Mackenzie, potrivit News.ro.
Estimările Wood Mackenzie reflectă proiecţiile Agenţiei Internaţionale a Energiei, care a prognozat luna trecută că cererea mondială de benzină a depăşit deja nivelul de vârf, ca urmare a producerii de maşini cu un cosdum mai eficient şi a extinderii maşinilor electrice.
Totuşi, cererea totală de petrol ar urma să mai crească câteva decenii, susţinută de consumul navelor maritime, a camioanelor, a aviaţiei şi a industriei petrochimice.
Totuşi, alte estimări din piaţă indică o reducere mult mai mare a cererii de petrol ca urmare a extinderii maşinilor electrice, de 8 milioane de barili pe zi în 2035 şi 13 milioane de barili pe zi în 2040.
That’s more conservative than Bloomberg New Energy Finance’s forecast for EVs to displace about 8 million barrels a day of demand by 2035.
Maşinile electrice aflate în circulaţie în prezent reduc în fiecare zi cererea de petrol cu 50.000 de barili, potrivit Wood Mackenzie.
Vineri, patru mari metropole mondiale - Atena, Madrid, Ciudad de Mexico şi Paris - s-au angajat să elimine vehiculele cu motoare diesel până în 2025, pentru a reduce poluarea.
Totuşi, experţii consideră că stimulentele guvernamentale nu vor fi suficiente pentru a genera un boom al vânzărilor de maşini electrice, care rămân prea scumpe şi puţin eficiente pentru a concura cu maşinile clasice.
O creştere masivă a vânzărilor de maşini electrice va veni abia după un salt tehnologic, care va reduce preţul maşinilor şi va extinde performanţa bateriilor care echipează maşinile electrice, mai spun experţii.