Construcţia de nave în România a crescut în 2010, faţă de anul 2009, cu 40%, de la 800 milioane euro la 1,1 miliarde euro, iar 98% a fost destinată exportului, fiind semnate contracte şi pentru anii 2012 şi 2013, se arată într-un comunicat al Ministerului Economiei, Comerţului şi Mediului de Afaceri (MECMA). Reuşita, după cum se precizează în material, ar fi şi ca urmare a faptului că ministerul a facilitat constructorilor români de nave, în parteneriat cu Asociaţia Constructorilor de Nave din România (ANCONAV), participarea la cele mai importante târguri internaţionale: "Prezenţa la aceste evenimente de profil a companiilor româneşti din industria de construcţii navale a determinat semnarea unui număr important de contracte. Operaţiunile comerciale rezultate în urma participării firmelor româneşti la târgurile internaţionale pentru produse ale industriei navale au contribuit la creşterea exporturilor româneşti, în acelaşi timp fiind identificate noi oportunităţi de atragere a investiţiilor în sectorul naval".
De altfel, bunăstarea navaliştilor români se poate observa în mod clar şi pe platforma Şantierului naval de la Brăila. Compania, care în ultimii ani înregistrase în mod frecvent pierderi, a reuşit pe exerciţiul financiar din 2010 să intre pe profit. Şi nu orice profit, ci undeva la circa 5 milioane de euro, fiind de altfel şi cel mai bun rezultat net al unei firme din judeţul nostru. "Într-adevăr, am avut un an de excepţie, în care toate ne-au mers din plin. Au fost comenzi diversificate, în sensul că am avut de realizat, nu numai corpuri de navă, ci mai multe nave complet armate sau cu diferite grade de armare, aici în şantier. Nu în ultimul rând, trebuie subliniat şi efortul salariaţilor de pe platforma şantierului, care au pus umărul la obţinerea acestui rezultat. De altfel, efortul lor a fost şi este pe cale de a fi răsplătit, pentru că negocierile anuale au adus o creştere pe grila de salarii cu 5%, în urma evaluărilor au fost promovaţi aproximativ 25% dintre salariaţi, iar din noiembrie şi decembrie vor fi bonusuri pentru toţi salariaţii. Mai departe, efortul va fi unul susţinut, pentru că va trebui să ne menţinem la nivelul de profitabilitate atins", declara, recent, liderul sindicatului navaliştilor brăileni, Alexandru Gurgu.
De precizat că Şantierul naval Brăila, cu denumirea lui actuală şi oficială "STX OSV Brăila" SA, a intrat de mai mulţi ani sub umbrela protectoare a unui renumit constructor naval norvegian, înghiţit în urmă cu ceva timp de sud-coreenii de la STX. Din decembrie 2010 a fost înfiinţată divizia de nave offshore şi specializate STX OSV, formată din nouă şantiere navale, dintre care două în România, mai precis la Brăila şi la Tulcea.
Comentarii
Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.