* începute târziu, lucrările încearcă să țină ritmul cu șantierul podului, care a intrat pe ultima sută de metri
Iată că la podul suspendat peste Dunăre tablierele metalice sunt deja montate pe toată lungimea lui, următoarea etapă tehnologică fiind sudarea acestora şi, pentru a nu se ajunge la nedorita situaţie ca şantierele arterelor rutiere (inclusiv pasaje ) ce converg către pod să rămână în urma acestuia, ritmul de lucru trebuie intensificat. Ceea ce s-a întâmplat, cu brio, pe drumul expres Brăila - Galaţi, iar dinspre Calea Galaţi (Farmas) şi până la întretăierea din zona Şoseaua Baldovineşti, FNC şi E87, plus pasajul peste calea ferată de la Metrans, activitatea constructorului este una din ce în ce mai intensă. Rampa de acces, deocamdată din pământ tasat, a prins deja contur. Totodată, s-a turnat, chiar cu depăşirea unor probleme, fundaţia aferentă pilei masive de la Calea Galaţi. Peste artera rutieră s-au atacat lucrările pregătitoare pentru legătura cu drumul expres, iar în zona FNC deja elementele de elevaţie (piloni, pile şi banchete) parcă au răsărit ca din pământ, având şi un aspect arhitectonic deosebit. “Se lucrează până la ora 18, chiar şi mai târziu, şi ne dorim ca totul să se sincronizeze cu celelalte şantiere”, ne declara un şantierist. Aşa să fie, iar apropo de Calea Galaţi: de la canalul de irigaţii CA2 (la capătul liniilor de autobuz) şi până la curba spre Baldovineşti, sistematizarea pe verticală şi acostamentul sunt doar noţiuni teoretice. Şi aceasta din cauza bălăriilor, şanţurilor astupate, grămezilor de pământ şi piatră, maşinilor parcate transversal sau altor obstacole – ce fac aproape imposibilă deplasarea vreunui pieton, acesta riscând să fie spulberat de autovehiculele grele şi autoturismele care, inclusiv în zona şantierului în lucru , circulă cu 80-100 km/oră.