Mergi la conţinutul principal

Consiliul Județean alocă 1 milion lei pentru întreținerea și manevrarea Navei Ovidiu

* în prezent nava de pasageri a Consiliului Județean se află în șantierul naval Midia Năvodari pentru reparații capitale, pe un proiect cu fonduri europene ce are o valoare de peste 300.000 euro * plimbările pe Dunăre cu Nava Ovidiu ar putea fi reluate din primăvara anului viitor

 

Consiliul Județean Brăila organizează licitație pentru încheierea unui acord-cadru pentru achiziționarea de servicii de întreținere și manevrare a navei de pasageri “Ovidiu 1” și a pontonului de acostare a navei. Potrivit anunțului din Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP), acordul cadrul are o durată de 36 luni, iar valoarea contractului este de 975.841,92 lei, fără TVA.

Contactat de redactorii “Obiectiv” pentru a afla în ce stadiu se află proiectul Navei Ovidiu, președintele CJ, Francisk Chiriac, ne-a declarat că în prezent se lucrează la modernizarea ambarcațiunii.

“În prezent Nava Ovidiu se află în șantierul naval Midia Năvodari pentru reparații capitale, pe un proiect cu fonduri europene ce are o valoare de peste 300.000 euro. Noi între timp am organizat această licitație pentru că nava trebuie să aibă și un echipaj pentru a fi gata de marș, iar undeva din primăvară, când Nava Ovidiu va fi gata, vom putea relua plimbările pe Dunăre. Mă bucur că și Consiliul Județean va avea o navă modernă, Primăria are deja două, și așa practic vom avea o flotă pe care o putem pune la dispoziția brăilenilor pentru plimbări sau organizarea unor evenimente”, ne-a declarat Francisk Chiriac, președintele CJ Brăila.

Reamintim că în perioada sa de glorie, nava Ovidiu a fost folosită și în flota de plimbare a lui Nicolae Ceaușescu. După 1989 a intrat într-un con de umbră, iar lucrurile au început să se schimbe abia din 2005, când nava a intrat în administrarea CJ Brăila. În 2008 s-a reușit semnarea contractului de reabilitare și modernizare a vasului, pentru a face curse pe Dunăre, așa cum se obișnuia, odată, înainte de Revoluție, contracost. Numai că socotelile oficialilor din CJ de la vremea aceea au intrat în derivă. Din 2013, de când nava putea opera curse, și până în decembrie 2018, vasul abia dacă a reușit să producă undeva la 150 - 200.000 de lei, adică nici întreținerea, pe o lună, a vasului, care se ridică la 5.000 de euro, bani pompați tot de la bugetul județean. Abia în 2019 situația a început să se schimbe, după ce nava Ovidiu a trezit interesul unor organizatori de petreceri. Nava dispune de o capacitate totală de 50 de locuri și o zonă de terasă-promenadă, care vara face furori.

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

 
 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053
  • Fax: 0239-611054
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro