Mergi la conţinutul principal

Consiliul Judeţean amendat de Poliţie pentru gropi şi nesemnalizarea lor

• poliţiştii brăileni au luat atitudine faţă de administratorul drumurilor judeţene - Consiliul Judeţean, amendându-l chiar la începutul lunii aprilie pentru pericolele la care sunt expuşi şoferii: gropi şi nesemnalizarea lor • totul ar fi pornit după ce o autospecială MAI era să se răstoarne din cauza unei gropi, pe DJ 221A • amenda este în valoare de 29.000 lei • conducerea CJ susţine că va contesta amenda şi se va îndrepta împotriva celor care trebuia să facă lucrările de reparaţii

 

Incredibil, dar adevărat! Poliţia Română a început să ia măsuri cu privire starea groaznică a drumurilor din judeţul nostru. Consiliul Judeţean Brăila a fost amendat de Poliţia Brăila cu 29.000 lei, adică cu 290 milioane lei vechi, pentru gropile de pe Drumul Judeţean 211A, dar şi pentru nesemnalizarea acestora. Amenda a fost dată pe 1 aprilie şi, deşi mulţi ar fi crezut că e păcăleală, e cât se poate de adevărat. Totul a pornit de la nişte poliţişti care ar fi simţit pe pielea lor pericolele din carosabil, potrivit unor surse. O autospecială MAI era să se răstoarne pe DJ 211A din cauza craterelor. Aşa s-a ajuns la amendarea administratorului de drum, în speţă Consiliul Judeţean Brăila, cu suma de 29.000 lei.
Concret, CJ a fost amendat conform OUG 195/2002, art. 105, punctele 3 şi 4. “Constituie contravenţie şi se sancţionează cu amenda prevăzută în clasa a V-a de sancţiuni următoarele fapte: (...) 3. nesemnalizarea sau semnalizarea necorespunzătoare conform standardelor în vigoare a obstacolelor sau lucrărilor aflate în zona drumului public. 4. neasigurarea stării de viabilitate a părţii carosabile potrivit standardelor în vigoare precum şi neluarea măsurilor de înlăturare a obstacolelor aflate pe partea carosabilă”.
Contactat telefonic, preşedintele CJ, Francisk Chiriac, ne-a confirmat că instituţia a fost amendată de Poliţia naţională, dar a precizat faptul că va contesta amenda. Instituţia pe care o reprezintă a achitat deja 3.000 lei în 24 ore. “Amenda este de 29.000 lei, dar plata e de 3.000 lei în primele 24 ore. Am plătit amenda de 3.000 lei şi o vom contesta ca sumă totală de 29.000 lei. Este o amendă dată de Poliţie pe situaţia drumurilor judeţene. În momentul de faţă, noi am semnat primul contract subsecvent, o să îl semnăm şi pe al doilea. Remediem toată situaţia. O vom contesta şi vedem ce se întâmplă. Nu este vina mea că procedurile de achiziţie sunt în ritmul acesta. A durat un an de zile până am ajuns să semnăm contractele subsecvente. Ţinând cont că locul 1 (“Hidrosalt” - n.r.) a refuzat să semneze contractul subsecvent de acum o lună şi a trebuit să aşteptăm procedurile legale astfel încât să semnăm cu locul 2. (...) O să facem o situaţie a amenzilor în momentul în care vom semna contractul cu firma care îşi va asuma efectuarea lucrărilor. Pe celelalte firme care nu au dorit, le vom da în judecată, vom adăuga daune morale, inclusiv amenzile date de Poliţie către CJ. Să le plătească ei! Nu suntem noi de vină! Noi am fost de bună intenţie. Am vrut să facem drumurile. Vă aduc aminte că anul trecut, pentru că firmele s-au contestat între ele, am pierdut bani pentru 35 km de drum judeţean şi 40.000 mp de plombe. Acei 35 km erau exact pe sectoarele cele mai rele, exact unde s-au întâmplat incidentele şi au fost date amenzile de către Poliţia Rutieră. Aşa că ne vom îndrepta împotriva celor care ne-au blocat. Sunt contestatari de meserie. Nu au niciun utilaj în spate, doar firme de avocatură. Tocmai de aceea am luat hotărârea să angajăm şi noi o firmă de avocatură să ne batem de la egal la egal cu ei. Deci, în principiu, recuperăm toate sumele în instanţă, efectiv pe toate plăţile care au fost făcute de CJ pe refacerea drumurilor sau amenzile de la Poliţie”, ne-a explicat Chiriac.
Reamintim că drumurile judeţene au fost împărţite în 2 loturi: jumătatea nordică şi jumătatea sudică, pentru care au fost organizate licitaţii pentru lucrări de reparaţii de vară. Firma bucureşteană “Hidrosalt” a câştigat ambele loturi, dar a fost contestată de firmele situate pe locurile 2 şi 3, care nu s-au oprit aici, ci au mers până în instanţă. Totuşi, “Hidrosalt” a avut câştig de cauză şi în faţa judecătorilor. Numai că în ziua în care trebuia să semneze contractul cu CJ Brăila, reprezentanţii firmei bucureştene au absentat. Astfel, potrivit legii, instituţia brăileană are dreptul de a semna cu firmele situate pe locurile următoare. Pentru lotul de nord, firma “Tancrad” a acceptat contractul, iar de luni ia în primire drumurile judeţene situate la nord de DN 2B. Pentru lotul de sud, invitaţia a fost lansată către firma brăileană “Promotas”, care ar urma să semneze contractul. În acest context, Francisk Chiriac a ţinut să precizeze că odată cu începerea lucrărilor, firmele au termen de execuţie de două luni.

 

Starea jalnică a drumurilor judeţene, arhicunoscută de ani buni

DJ 211A este şoseaua care leagă Bordei Verde de Viziru şi de Cuza Vodă. Porţiunea dintre Viziru şi Cuza Vodă mai este cunoscută şi drept “drumul mării”. În ultimii ani, starea jalnică a acestui drum judeţean a cauzat mai multe accidente rutiere. După ce în ediţia de vineri, am publicat noi imagini cu DJ 203, primite de la cititorii exasperaţi de craterele imense, căci pentru măsurarea lor au început să folosească drept unitate propriile maşini, în acest articol vom face o retrospectivă a accidentelor rutiere produse în judeţ din cauza gropilor, căci ele sunt dovada pericolelor din carosabil ce pândesc şoferii la orice kilometru.
În vara lui 2017, agricultorul Marcel Cucu ne-a sesizat faptul că zilnic au loc accidente pe sectorul Bordei Verde-Viziru, unde erau cele mai multe gropi, aşa cum ne-a declarat acesta. “Anul trecut (în 2016 - n.r.), s-a înregistrat un deces, dar aşa stau lucrurile cu această şosea, oricând pot apărea astfel de evenimente tragice. Deşi este administrat de compartimentul de specialitate al Consiliului Judeţean, din păcate, de ani buni, acest drum extrem de circulat, mai ales în perioada estivală, nu este în atenţia celor responsabili, pentru reparaţii, marcaje şi semne de circulaţie. Este plin de gropi extrem de periculoase, nu are niciun marcaj care să limiteze benzile de circulaţie şi nu are niciun semn de circulaţie de la Oprişeneşti - Bordei Verde până la Viziru!”, ne-a declarat, la acea vreme, Marcel Cucu. Se pare că situaţia nu s-a remediat nici până în acest an, dovadă fiind amenda încasată de CJ de la poliţia naţională pentru acest tronson de drum şi fix pentru aceleaşi motive.
În luna august 2016, un autoturism în care se aflau 3 persoane, lucrători zilieri la ferma “Agrohagiu”, s-a răsturnat într-un canal de irigaţii, între Bordei Verde şi Viziru. Doi dintre ocupanţii maşinii au reuşit să iasă din autoturism, însă cel de-al treilea (în vârstă de 33 ani) a decedat. În luna mai 2016, a avut loc un alt grav accident pe acelaşi drum judeţean, când o tânără de 33 ani, care se deplasa spre dinspre Viziru spre Bordei Verde, a încercat să evite o groapă din asfalt, a părăsit partea carosabilă şi s-a răsturnat cu maşina. Şoferiţa a fost scoasă cu greu din autoturism şi transportată cu elicopterul la Bucureşti. Ulterior, la mijlocul lunii iunie, brăileanca nu a mai putut fi ţinută în viaţă şi a decedat la spital. În noaptea de 31 octombrie spre 1 noiembrie 2015, s-a produs un alt accident mortal. Un tânăr de numai 20 ani care conducea autoturismul dinspre Viziru către Bordei Verde a pierdut controlul volanului, a ieşit în afara carosabilului, în partea dreaptă a direcţiei sale de mers şi s-a lovit violent de un copac, pierzându-şi viaţa.
În aprilie 2017, a mai avut loc un eveniment rutier, dar din fericire nimeni nu şi-a pierdut viaţa. O autocisternă care transporta 23 tone de benzină de la Constanţa spre Roman, s-a răsturnat noaptea pe acelaşi segment de drum şi a blocat ore în şir circulaţia. Şi în acest caz, şoferul nu a văzut la timp o groapă adâncă de 30-40 cm, lungă de 2 metri şi lată de 1,5 metri, iar când a încercat să o evite din scurt, cisterna s-a răsturnat.

 

Alte accidente rutiere pe drumurile brăilene din cauza gropilor

Nu numai DJ 211A este plin de gropi şi a cauzat multe accidente rutiere. În această situaţie sunt mult mai multe şosele brăilene, aflate în administrarea CJ. Pe Drumul Comunal 16, între localităţile Viziru şi Tufeşti, în 2017, solistul formaţiei “Generic”, Dan Ciotoi, a fost la un pas să îşi piardă viaţa după ce s-a răsturnat cu maşina în încercarea de a evita o groapă apărută brusc în faţa sa. Martorii ne-au povestit, la acea vreme, că groapa care i-a venit de hac cântăreţului ar fi avut o adâncime de jumătate de metru. Când redactorii “Obiectiv - Vocea Brăilei” au mers pe DC 16 pentru a se convinge, au descoperit că groapa nu mai exista, fiind astupată în dimineaţa acelei zile. Ba chiar se instalase şi un indicator rutier în zonă, asta pentru a semnala faptul că este un drum cu denivelări.
În martie 2016, un preot brăilean şi-a pierdut viaţa într-un cumplit accident de maşină. Acesta se deplasa pe DJ 202B şi, la un moment dat, a vrut să depăşească o maşină, neştiind că manevra îi va fi fatală. Oamenii din sat susţin că de vină ar fi fost gropile de pe carosabil, pe care ar fi încercat să le evite în timpul depăşirii. Preotul a ajuns cu maşina în şanţ, decedând pe loc.

 

Amenzi pentru neîntreţinerea drumurilor pe timp de iarnă

În cursul lunii martie, am solicitat la Inspectoratul de Poliţie Judeţean Brăila o situaţie a sancţiunilor aplicate de poliţişti administratorilor de drumuri din judeţ şi municipiu. Ni s-a transmis o statistică din care reiese faptul că, deşi multe drumuri sunt praf, amenzile nu au fost totuşi foarte multe.
Astfel, în perioada 2017 - februarie 2018, la nivelul IPJ Brăila au fost aplicate administratorilor drumurilor publice 6 sancţiuni contravenţionale, în valoare totală de 11.340 lei. Dintre acestea, 3 au fost aplicate Consiliului Judeţean Brăila pentru neîndeplinirea obligaţiei de întreţinere drumuri pe timp de iarnă (una pentru DJ 211 (intersecţia DN 2B - între Ianca şi Oprişeneşti - până la limita cu judeţul Ialomiţa) şi DJ 211 C (Tătaru - Colţea), una pentru DJ 212 (Chiscani - Tichileşti - Gropeni - Tufeşti) şi una pentru DJ 203 (Galbenu - Făurei - Însurăţei), conform art. 105, pct 28 din OUG 195/2002  privind circulaţia pe drumurile publice.
O sancţiune s-a dat Primăriei comunei Viziru pentru neîndeplinirea obligaţiei de întreţinere a drumului  comunal DC 16 (Viziru - Tufeşti), pe timp de iarnă, conform art 105. pct. 28 din OUG 195/2002.
O altă sancţiune s-a aplicat Primăriei oraşului Făurei, pentru neîndeplinirea obligaţiei de întreţinere a drumului public, din oraşul Făurei, pe timp de iarnă, conform art 105 din OUG 195/2002.
O sancţiune a primit şi Primăria Municipiului Brăila, pentru neasigurarea stării de viabilitate a străzii Calea Galaţi, în conformitate cu prevederile art. 105, pct. 4 din OUG 195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice.

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

 
 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053
  • Fax: 0239-611054
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro