Mergi la conţinutul principal

Condiţii stricte pentru constructorul podului peste Dunăre

• lista cerinţelor minime pentru firmele care vor participa la licitaţie este destul de lungă: în afară de un parc tehnologic mare, ofertantul trebuie să facă dovada că în ultimii 15 - 20 de ani a executat, respectiv proiectat poduri cu o deschidere între stâlpii de susţinere de minim 300 de metri şi având minim 4 benzi de circulaţie • la stabilirea punctajului pentru ofertanţi se pune accent pe preţul ofertei, dar se vor lua în calcul şi alte criterii precum experienţa ori garanţia oferită • valoarea estimată a întreg proiectului, însemnând proiectare şi execuţie, este de 447,2 milioane euro

 

Luna septembrie va fi una importantă pentru mega-proiectul investiţional privind realizarea podului suspendat peste Dunăre Brăila - Tulcea: luni, 4 septembrie, este data limită de evaluare a ofertelor ce vor fi depuse în SEAP pentru proiectarea şi execuţia acestui pod.

Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) SA a publicat în sistemul electronic de achiziţii publice (SEAP) anunţul de licitaţie care cuprinde, printre altele, şi lista cerinţelor minime pe care ofertanţii trebuie să le îndeplinească pentru a avea o şansă în atribuirea contractului.

Obiectivul principal îl reprezintă proiectarea şi execuţia lucrărilor pentru construcţia Podului suspendat peste Dunăre în zona Brăila, în conformitate cu condiţiile de contract FIDIC Galben. Contractul prevede proiectarea şi execuţia lucrărilor de construcţie a unui viaduct de acces cu o lungime de 110 m lungime (viaductul este urmat de podul suspendat peste Dunăre, structura principală din cadrul Proiectului); podul suspendat are o lungime totală de de 1.974,3 m cu o deschidere centrală de 1.120 m şi două deschideri laterale de 489,65 şi 364,65 m (gabaritul pe verticală va fi de 38 m de la nivelul de inundaţii maxim îndeplinind criteriile de navigaţie pe Dunăre); podul este urmat de un al doilea viaduct de 110 m lungime, care se termină la km 6Â680,30; un drum principal cu o lungime de 19,095 km şi un drum de legătură cu DN22 Smârdan - Măcin în lungime de 4,328 km.

Valoarea estimată fără TVA a contractului este de 2.025.494.965 lei, adică echivalentul a 447, 23 milioane de euro, proiectul fiind inclus în Master Planul General de Transport (MPGT) în categoria proiectelor de tip ITI (Investiţii Teritoriale Integrate), finanţabile din Programul Operaţional Infrastructura Mare (POIM) 2014 – 2020.

Autoritatea contractantă a anunţat că va exclude din procedura de atribuire orice operator economic despre care are cunoştinţă că şi-a încălcat obligaţiile privind plata impozitelor, taxelor sau a contribuţiilor la bugetul general consolidat.

Ofertantul trebuie să demonstreze că a elaborat şi/sau revizuit în ultimii 20 ani unul sau mai multe Proiecte Tehnice pentru lucrări de construcţie nouă de pod suspendat/hobanat cu cel puţin o deschidere între stâlpii de susţinere de minim 300 de metri şi având un profil transversal de minim 4 benzi de circulaţie. De asemenea, ofertantul trebuie să facă dovada că a realizat în ultimii 15 ani o construcţie nouă de pod.

O altă cerinţă este aceea ca firmele să demonstreze că au un parc destul de mare de utilaje, instalaţii şi echipamente tehnice pentru execuţia lucrărilor, care să cuprindă, printre altele, încărcător frontal, compactoare, excavatoare, staţie asfalt, staţie de betoane, foreze, macara turn, autobasculante, barjă pentru transport, sau cărucior pentru montare cabluri.

În ce priveşte capacitatea economică şi financiară, printre cerinţele minime ofertantul trebuie să demonstreze că cifra de afaceri anuală totală a fost de minim 225 milioane lei în fiecare dintre exerciţiile financiare aferente anilor 2014, 2015 şi 2016.

 

Garanţia de participare la licitaţie este de 39 milioane de lei

Durata estimată a contractului este de 114 luni, dintre care 18 luni sunt alocate proiectării, 36 de luni - execuţiei lucrărilor, iar perioada de garanţie va fi de minimum 60 de luni. Cum de cele mai multe ori socoteala de acasă nu se potriveşte cu cea din târg, iar experienţa României în atribuirea şi derularea contractelor pentru investiţii publice de infrastructură mare ne arată că oricând pot apărea întârzieri, autoritatea contractantă a luat în calcul şi câteva motive considerate întemeiate, pentru prelungirea duratei contractului: procesul de expropriere nu este integral finalizat; necesitatea realizării de exproprieri suplimentare; descoperirea unor reţele de utilităţi care nu au fost menţionate în avizele iniţiale; identificarea de situri arheologice suplimentare faţă de cele identificate; condiţii meteo nefavorabile; necesitatea executării unor lucrări suplimentare care nu au fost prevăzute în contractul iniţial; întârzieri în obţinerea de avize/autorizaţii; cerinţe suplimentare din partea beneficiarilor sau a proprietarilor de reţele de utilităţi; întârzieri cauzate de autorităţile locale.

Firmele interesate de licitaţia pentru pod trebuie să facă dovada constituirii unei garanţii de participare emisă de către o societate bancară ori o societate asigurări în cuantum de 39 milioane lei, echivalentul a 8,57 milioane de euro.

Aşa cum v-am mai informat, tipul procedurii alese este licitaţia deschisă, criteriul de atribuire anunţat fiind “Cel mai bun raport calitate-preţ”. Mai detaliat, 40% din punctaj se va acorda pe criteriul preţul ofertei, 10% pentru experienţa deţinută de şeful echipei de proiectare, 8% pentru experienţa inginerului proiectant de poduri, 4% pentru experienţa inginerului proiectant de drumuri, 10% pentru experienţa managerului de proiect, 6% pentru perioada de proiectare (maximul acceptat este de 18 luni), 6% pentru perioada de garanţie a lucrărilor oferită, 10% pentru schimbarea stratului de uzură în perioada suplimentar ofertată de garanţie a lucrărilor, 3% pentru perioada de garanţie a aparatelor de reazem şi încă 3% pentru perioada de garanţie a dispozitivelor de acoperire a rosturilor de dilataţie.

Termenul limită pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare expiră vineri, 11 august, ora 16.00, iar data limită de evaluare a ofertelor expiră luni, 4 septembrie.

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

 
 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053
  • Fax: 0239-611054
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro