Mergi la conţinutul principal

Condiţii pentru desfăşurarea activității la Serviciul Paşapoarte. Situaţiile urgente se pot rezolva şi pentru nevaccinaţi

* accesul persoanelor la Serviciul Paşapoarte Brăila se face pentru brailenii vaccinaţi, care fac dovada trecerii prin boală şi cei care prezintă un rezultat negativ al unui test RT-PCR * totuşi, în cazul unor situaţii urgente, persoanele nevaccinate se pot prezenta la un ghişeu special, cu sistem de protecţie tip plexiglas, aflat tot în interior  

 

 

 

 

Brăilenii care se prezintă la Serviciul Paşapoarte Brăila trebuie să fie vaccinaţi, să aibă dovada trecerii prin boală sau să prezinte un rezultat negativ al unui test RT-PCR. Totuşi, în cazul unor situaţii urgente, persoanele nevaccinate se pot prezenta la un ghişeu special amenajat, cu sistem de protecţie tip plexiglas, aflat tot în interior. Un agent îi verifică pe oameni de la poarta de acces în curte, pentru a-i direcţiona acolo unde au nevoie.

La nivel naţional, s-au dispus unele măsuri privind accesul la serviciile de paşapoarte, anunţul cu aceste prevederi dispuse în condiţii de pandemie fiind aşezat la avizier în cadrul Serviciului de Paşapoarte, pentru ca oamenii să fie informaţi. 

Astfel, începând cu data de 25.10.2021, în aplicarea art. 12 din Anexa nr. 3 la Hotărârea Guvernului nr. 1090/2021, cu  modificările  și  completările  aduse  prin  Hotărârea  Guvernului  nr. 1130/22.10.2021,  accesul  persoanelor  în  incinta  Direcției Generale de  Pașapoarte, respectiv serviciile de paşapoarte din fiecare judeţ,  se  va realiza în următoarele situații:

-  persoanele sunt  vaccinate  împotriva  virusului  SARS-CoV-2 și pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare;

- prezintă un rezultat negativ al unui test RT-PCR pentru infecția cu virusul SARS-CoV-2 nu mai vechi de 72 ore;

-  prezintă  un  rezultat  negativ  certificat  al  unui  test  antigen  rapid  pentru infecția cu virusul  SARS-CoV-2 nu mai vechi de 48 ore;

- se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi și a 180-a zi ulterioară confirmării infectării cu SARS-CoV-2.

În cazul persoanelor fizice provenite din state ale căror autorități nu emit certificate digitale ale  Uniunii  Europene  privind  COVID-19  sau  documente  compatibile  cu  aceste  certificate, dovada situațiilor prevăzute mai sus se face prin intermediul unui document pe suport hârtie sau în format electronic care să ateste vaccinarea, testarea sau vindecarea de infecția cu virusul SARS-CoV-2.

 

Excepţii

 

După cum se arată în anunţul postat pe site-ul Direcţiei Generale de Paşapoarte, în  conformitate  cu  art. 12, alin (5) și (8) din  Anexa  nr. 3 la Hotărârea Guvernului nr.

1090/2021,  cu  modificările  și  completările  aduse  prin  Hotărârea  Guvernului  nr.

1130/22.10.2021, prin excepție de la situațiile prevăzute mai sus:

 a) este permis accesul avocaților pentru exercitarea activităților prevăzute la art. 3 din Legea nr. 51/1995, pentru organizarea și exercitarea profesiei de avocat, republicată, cu modificările și completările următoarele;

 b) este permis accesul persoanelor care au vârsta mai mica sau egală cu 12 ani și sunt însoțite de o persoană cu vârsta mai mare de 18 ani și care face dovada vaccinării împotriva virusului SARS-CoV-2 și pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, respectiv care se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi și a 180-a zi ulterioară confirmării infectării cu SARS-CoV-2;

 c)  este  permis  accesul  la  serviciile  publice  prestate de Direcția Generală de Pașapoarte  în situații urgente și persoanelor care nu fac dovada vaccinării, testării sau vindecării de infecția cu virusul SARS-CoV-2În  acest  sens, situațiile urgente vor fi analizate punctual la nivelul Direcției Generale de Pașapoarte.

Se precizează faptul că cererile de eliberare a comunicărilor de furnizare de date din

RNEPS (Registrul Național de Evidență a Pașapoartelor Simple),  de eliberare a adeverințelor pentru  scutirea  de taxe vamale, istoric pașapoarte, exercitarea dreptului la liberă circulație, pot fi transmise și prin poștă sau prin adresa de e-mail dgp.relatiipublice@mai.gov.ro.

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053
  • Fax: 0239-611054
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro