* accesul persoanelor la Serviciul Paşapoarte Brăila se face pentru brailenii vaccinaţi, care fac dovada trecerii prin boală şi cei care prezintă un rezultat negativ al unui test RT-PCR * totuşi, în cazul unor situaţii urgente, persoanele nevaccinate se pot prezenta la un ghişeu special, cu sistem de protecţie tip plexiglas, aflat tot în interior
Brăilenii care se prezintă la Serviciul Paşapoarte Brăila trebuie să fie vaccinaţi, să aibă dovada trecerii prin boală sau să prezinte un rezultat negativ al unui test RT-PCR. Totuşi, în cazul unor situaţii urgente, persoanele nevaccinate se pot prezenta la un ghişeu special amenajat, cu sistem de protecţie tip plexiglas, aflat tot în interior. Un agent îi verifică pe oameni de la poarta de acces în curte, pentru a-i direcţiona acolo unde au nevoie.
La nivel naţional, s-au dispus unele măsuri privind accesul la serviciile de paşapoarte, anunţul cu aceste prevederi dispuse în condiţii de pandemie fiind aşezat la avizier în cadrul Serviciului de Paşapoarte, pentru ca oamenii să fie informaţi.
Astfel, începând cu data de 25.10.2021, în aplicarea art. 12 din Anexa nr. 3 la Hotărârea Guvernului nr. 1090/2021, cu modificările și completările aduse prin Hotărârea Guvernului nr. 1130/22.10.2021, accesul persoanelor în incinta Direcției Generale de Pașapoarte, respectiv serviciile de paşapoarte din fiecare judeţ, se va realiza în următoarele situații:
- persoanele sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 și pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare;
- prezintă un rezultat negativ al unui test RT-PCR pentru infecția cu virusul SARS-CoV-2 nu mai vechi de 72 ore;
- prezintă un rezultat negativ certificat al unui test antigen rapid pentru infecția cu virusul SARS-CoV-2 nu mai vechi de 48 ore;
- se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi și a 180-a zi ulterioară confirmării infectării cu SARS-CoV-2.
În cazul persoanelor fizice provenite din state ale căror autorități nu emit certificate digitale ale Uniunii Europene privind COVID-19 sau documente compatibile cu aceste certificate, dovada situațiilor prevăzute mai sus se face prin intermediul unui document pe suport hârtie sau în format electronic care să ateste vaccinarea, testarea sau vindecarea de infecția cu virusul SARS-CoV-2.
Excepţii
După cum se arată în anunţul postat pe site-ul Direcţiei Generale de Paşapoarte, în conformitate cu art. 12, alin (5) și (8) din Anexa nr. 3 la Hotărârea Guvernului nr.
1090/2021, cu modificările și completările aduse prin Hotărârea Guvernului nr.
1130/22.10.2021, prin excepție de la situațiile prevăzute mai sus:
a) este permis accesul avocaților pentru exercitarea activităților prevăzute la art. 3 din Legea nr. 51/1995, pentru organizarea și exercitarea profesiei de avocat, republicată, cu modificările și completările următoarele;
b) este permis accesul persoanelor care au vârsta mai mica sau egală cu 12 ani și sunt însoțite de o persoană cu vârsta mai mare de 18 ani și care face dovada vaccinării împotriva virusului SARS-CoV-2 și pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, respectiv care se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi și a 180-a zi ulterioară confirmării infectării cu SARS-CoV-2;
c) este permis accesul la serviciile publice prestate de Direcția Generală de Pașapoarte în situații urgente și persoanelor care nu fac dovada vaccinării, testării sau vindecării de infecția cu virusul SARS-CoV-2; În acest sens, situațiile urgente vor fi analizate punctual la nivelul Direcției Generale de Pașapoarte.
Se precizează faptul că cererile de eliberare a comunicărilor de furnizare de date din
RNEPS (Registrul Național de Evidență a Pașapoartelor Simple), de eliberare a adeverințelor pentru scutirea de taxe vamale, istoric pașapoarte, exercitarea dreptului la liberă circulație, pot fi transmise și prin poștă sau prin adresa de e-mail dgp.relatiipublice@mai.gov.ro.