Mergi la conţinutul principal

Concursul naţional de recenzii şi jurnale "Lyceum"

Elevii de liceu pot participa la Concursul naţional de recenzii şi jurnale "Lyceum", ediţia a V-a. Acesta este structurat pe două secţiuni: recenzii, numită "Mihail Iordache", care cuprinde două subsecţiuni: recenzie de carte românească şi recenzie de carte străină şi jurnale, numită "Mihail Sebastian", cu alte două subsecţiuni, jurnal personal şi jurnal apocrif. Lucrările, de maxim trei pagini şi fişele de participare se trimit on-line pe adresa: recenziisijurnale@yahoo.com, până pe 25 aprilie. Etapa finală se va desfăşura la Suceava, în perioada 21-22 mai. Vor fi recenzate cărţi din beletristica românească apărute prima dată în 2009 şi cărţi străine traduse prima dată în 2009. Din numărul total de participanţi, juriul etapei preliminare va selecta 24 de liceeni, câte 12 pentru fiecare secţiune, care vor participa la etapa finală.

La secţiunea "Mihail Iordache", finaliştii vor susţine o probă scrisă de interpretare critică a unui text dat, iar la secţiunea "Mihail Sebastian" finaliştii vor susţine o probă scrisă de redactare a unui jurnal pe o temă dată. Premiile, în valoare de 4.000 de lei, vor fi oferite de către Universitatea "Petre Andrei" din Iaşi. Marele Premiu "Lyceum - Petre Andrei", în valoare de 1.000 de lei, va fi acordat celei mai bune lucrări din concurs. Manifestarea va mai cuprinde: workshop ALECART, cenaclu literar, lansare de carte, excursie literară.

Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda