• conducerea Companiei de Utilităţi Publice “Dunărea” Brăila a ţinut să precizeze că deşi societatea a fost acuzată ca fiind una dintre cauzele pentru întârzierile lucrărilor la podul peste Dunăre, lucrurile nu stau deloc aşa • informaţia eronată a fost difuzată la o emisiune a postului de televiziune Antena 3 • conducerea companiei a dorit să sublinieze că societatea şi-a făcut treaba, însă problema este în curtea CNAIR
Conducerea Companiei de Utilităţi Publice “Dunărea” Brăila a emis, ieri, un comunicat de presă pentru a răspunde unor acuzaţii legate de faptul că s-ar afla în spatele unor întârzieri la lucrările podului peste Dunăre. Reprezentanţii societăţii au ţinut să puncteze că informaţia a fost difuzată la o emisiune de ştiri a postului de televiziune Antena 3, pe 6 iulie, fiind acuzaţi că întârzie nejustificat semnarea contractului de lucrări în calitate de executant, astfel că au dorit să vină cu unele precizări. Potrivit acestora, CUP “Dunărea” şi-a făcut treaba, problema fiind, de fapt, la Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), cu care se află în plin proces de semnare a contractului pentru relocarea conductelor edilitare apă-canal şi care urmează să analizeze şi să revină cu un răspuns la varianta transmisă de CUP.
“1. S.C. Compania de Utilităţi Publice «DUNăREA» Brăila S.A. a răspuns prompt la cererea de ofertă a C.N.A.I.R., beneficiarul lucrării pentru execuţia lucrării de deviere reţele apă - canal din zona obiectivului Pod peste Dunăre prin încredinţarea directă fiind operatorul regional pentru serviciile de apă - canal. În acest sens s-a întocmit oferta financiară care a fost negociată cu C.N.A.I.R. şi în final acceptată. 2. Prin corespondenţă transmisă prin poştă electronică din data de 1.07.2020 (pe care o ataşăm) C.N.A.I.R. recunoaşte că a primit această ofertă şi că va transmite acest contract în cel mai scurt timp către C. U. P. «Dunărea» Brăila spre a fi semnat. Până la data prezentei acest contract nu a fost primit de către C. U. P. «Dunărea» Brăila. În draftul de contract se prevede un termen de execuţie de 6 luni de la primirea ordinului de execuţie. Nu înţelegem cum întârzie atunci C. U. P. «Dunărea» Brăila execuţia obiectivului? De asemenea, suntem surprinşi că Instituţia Prefectului susţine că întârzierea devierii conductei s-ar datora companiei, deşi reprezentanţii Companiei au avut o întâlnire cu domnul Prefect al Brăilei, Boboc Cătălin, căruia i s-a explicat evoluţia şi stadiul acestui obiectiv”, se arată în comunicatul transmis de conducerea CUP “Dunărea”.
Totodată, aceştia susţin că reporterii Antena 3 ar fi trebuit să ia legătura şi cu reprezentanţii Companiei, nu să afirme că nu li s-a răspuns la telefon. Mai mult, conducerea CUP “Dunărea” a ţinut să asigure beneficiarul CNAIR, dar şi cetăţenii, că va executa lucrarea, după primirea ordinului de execuţie, într-un termen mai scurt decât cel din contract.
Pentru a-şi întări poziţia, conducerea Companiei de Utilităţi a ataşat şi corespondenţa cu CNAIR în care aceştia din urmă informează societatea brăileană despre câteva modificări aduse modelului de contract, făcându-se, printre altele, următoarea precizare: “Având în vedere faptul că la data prezentei (n.r. - miercuri, 1 iulie) CNAIR SA a intrat în posesia ofertei finaniciare din partea dvs., considerăm că sunt întrunite toate procedurile iar CNAIR SA va transmite adresa oficială pentru semnarea contractului în cel mai scurt timp”.