Cursul a constat intr-un modul de formare si un atelier de lucru pentru fiecare saptamina, fiind vizate activitati practice de perfectionare a competentelor lingvistice, lucru cu documente autentice provenite din mass-media si activitati de reperare in teren a realitatilor sociale. Ultima activitate s-a desfasurat in cadrul atelierului de Civilizatie franceza. S-au desfasurat si conferinte de civilizatie, care au vizat aspecte legate de viata politica din Franta, mass-media, institutii. In cadrul cursului s-a vizitat centrul istoric al orasului Montpelier, s-au realizat sedinte de cinema, focuri de artificii, picnicuri si s-au vizitat localitatile din apropiere, unde s-au degustat produse traditionale. "Toate aceste activitati au favorizat atit comunicarea cu ceilalti participanti la stagiu cit si largirea orizontului de cunoastere privind traditiile, monumentele din patrimoniul mondial, civilizatia franceza si europeana. Consider ca acest curs va avea un impact important asupra scolii in care imi desfasor activitatea si implicit a elevilor, deoarece am inceput sa utilizez intr-o masura mai mare mijloacele audio-video, ceea ce ii face pe elevi sa se implice mai mult in activitatea desfasurata la clasa. De asemenea, am reordonat prioritatile orelor mele de curs, astfel incit pregatirea sa raspunda cit mai bine unui anumit nivel de cunoastere a limbii. De exemplu, am inceput sa privilegiez activitatile de comunicare orala si de intelegere orala. Pentru acest an scolar mi-am propus sa infiintez un cabinet de limba franceza in cadrul liceului utilizind materiale obtinute la curs, idee pe care conducerea scolii a primit-o cu interes", a spus profesoara Georgiana Ichim. In planurile profesoarei intra si incurajarea elevilor sa se implice in publicarea unei reviste de limba franceza.
Cursul a fost finantat din fonduri europene prin intermediul programului Comenius, program gestionat la nivel national de Agentia Nationala pentru Programe Comunitare in Domeniul Educatiei si Formarii Profesionale.