Sindicatul GMB, care numără 631.000 de membri, estimează că Uber - prezentă în 50 de ţări şi a cărei valoare este estimată la 50 de miliarde de dolari - ar trebui să-şi plătească şoferii cu salariul minim valabil pe teritoriul britanic, să le asigure timp de odihnă şi să le garanteze concediile.
Potrivit unui purtător de cuvânt al GMB, Uber „îşi încalcă obligaţia legală de a le furniza drepturi fundamentale în materie de salarii, concedii, sănătate, securitate, disciplină şi în caz de conflict". Potrivit estimărilor sale, unul dintre motivele principale pentru care şoferii aleg să conducă pentru această companie este că „le place să fie propriii lor patroni".
„Ca angajaţi, şoferii ar conduce în intervale orare prestabilite, ar câştiga un salariu fix pe oră, şi-ar pierde libertatea de a conduce pentru alte societăţi şi flexibilitatea individuală de care sunt atât de ataşaţi", a explicat purtătorul de cuvânt.
Compania Uber este acuzată de companiile de taxi că face concurenţă neloială, iar unele ţări îi reproşează că nu respectă reglementările în vigoare pentru taxiuri.