"Nu mi se pare normal, la infrastructura care exista sa marim vitezele, atita timp cit limitele astea cam sint in concordanta cu cele de la nivel european. De exemplu, pe autostrada, este limita de 130 km/h cam peste tot, doar Germania are niste portiuni de autostrazi unde se poate circula cu viteza mai mare. In schimb, sint de acord si am facut propuneri pentru marirea limitelor de viteza pe anumite tronsoane. Cum ar fi, de exemplu, pe Soseaua Buzaului, intre “Lukoil” si fosta fabrica de covoare, Soseaua Baldovinesti - de la “Soroli Cola” spre Centura, soseaua Vizirului, de la Mall pina la Centura, in zona Apan - de la Caramidarie pina la fostul GAZ al Penitenciarului, unde limita sa fie de 70 km/ora. Apreciez ca oricum se circula cu aceasta viteza, dar daca s-ar acorda inca 10 km in plus, precis oamenii s-ar conforma vitezei legale si ar fi benefic pentru ca nu ar mai fi nevoiti sa le fie teama ca avem noi amplasate echipamente radar", a precizat comisar Dumitru Budes.
Potrivit proiectului de lege aprobat de senatori, este interzisa plantarea copacilor pe marginea drumurilor, pe trotuare sau in parcari, asta pentru a nu pune in pericol viata soferilor. Legat de acest aspect, seful Serviciului Politiei Rutiere a spus ca nu este deloc de acord cu prezenta copacilor in imediata apropiere a acostamentului si propune plantarea acestora la o anumita distanta, astfel incit soferii sa nu mai aiba obstacole in cale si sa poata scapa cu viata in urma unor accidente rutiere. Daca s-ar face propuneri vizavi de plantarea lor, pentru ca au un rol deosebit in natura, ar fi bine sa fie la o distanta de acostament suficient de mare, apreciata de specialisti, deoarece multe accidente se produc dupa ce masinile ies in decor si se opresc in copaci.
Propunerea de eliminare a sustinerii examenului teoretic, inca o data, pentru soferii care ramin fara permis de conducere, nu este considerata o solutie buna de seful Politiei Rudiere brailene, mai ales ca prin reexaminare soferii respectivi isi mai improspatau cunostintele. "Dupa introducerea acestei masuri, a testarii, s-a umblat putin si la constiinta conducatorilor auto. Macar din frica, multi actioneaza pentru a nu avea probleme. Eu zic ca era un lucru bun, in contextul in care s-a micsorat complexitatea testului, dar nu sint eu in masura sa apreciez. Sint unele modificari legislative pe care soferii nu le aprofundeaza daca nu ajung in situatia de a ramine fara carnet, cu toate ca ei nu pot invoca necunoasterea, fiind publicate in monitorul oficial", a declarat seful Serviciului de Politie Rutiera.
Toate aceste propuneri sint prevazute in Ordonanta de Urgenta nr. 69/2007 privind circulatia pe drumurile publice, adoptata de senatori cu amendamente, proiectul de lege urmind sa fie dezbatut de Camera Deputatilor, care are putere decizionala.