Reamintim ca la inceputul acestei luni, producatorii si retailerii au semnat Codul de Bune Practici pentru comertul cu produse agroalimentare, documentul intrind in vigoare din data de 8 iulie, dupa ce Consiliul Concurentei si-a dat avizul favorabil.
Documentul a fost semnat de reprezentantii "Metro Cash&Carry", "Real - Hypermarket", "Cora", "Selgros Cash&Carry", "Carrefour", "Auchan" si "Kaufland", din partea retailerilor si reprezentantii "Romalimenta", Asociatia Romana a Carnii, Asociatia Patronala din Industria Laptelui, Patronatul National al Viei si Vinului, Rompan, Patronatul Roman al Carnii de Porc si Uniunea Nationala a Crescatorilor de Pasari, din partea patronatelor din industria alimentara.
Unul dintre cele mai dezbatute puncte ale Codului se refera la pretul de vinzare, care este negociabil in functie de avantajele acordate comerciantului (discount, bonus) si de costurile generate de serviciile prestate de comerciant si facturate furnizorului. "In aceste conditii, negocierea preturilor intre furnizori si comercianti va permite practicarea unor preturi diferite de la caz la caz si va asigura un mediu concurential sanatos", se precizeaza in Codul de Bune Practici.
Referitor la taxele platite de producatori catre retaileri, Ghidul prevede ca furnizorii nu pot fi obligati de comercianti sa contribuie la costurile de marketing, de deschidere sau de reamenajare a magazinelor. In plus, neacceptarea acestor servicii nu poate fi luata in calcul drept clauza de incetare a colaborarii intre cele doua parti.