• decizia s-a luat ieri, în cadrul unei şedinţe de îndată a Consiliului Municipal, convocată în biroul primarului Marian Dragomir, cu două zile înainte de cea ordinară • consilierul municipal ALDE Elena Rădulescu a cerut să fie înlocuită din comisia de concurs de la Şcoala “I.L. Caragiale”, precizând că acolo directorul este membru ALDE • în locul acesteia, a fost propus şi votat PSD-istul Răzvan Popescu • la şedinţă au participat şi şefii Inspectoratului Şcolar Judeţean Brăila
Consilierii municipali au stabilit, ieri, care le vor fi reprezentanţii în cadrul comisiilor de concurs pentru posturile de directori generali şi adjuncţi din unităţile de învăţământ preuniversitar din Brăila, care vor începe pe 12 octombrie. Deşi vineri era programată şedinţa ordinară a Consiliului Local Municipal, şedinţa de ieri a fost una de îndată, deoarece, ziua de 28 septembrie a fost ultima în care se puteau desemna reprezentanţii CLM în comisiile de concurs, urmând ca apoi, Inspectoratul Şcolar Judeţean (IŞJ) să poată emite deciziile de constituire a comisiilor pentru unităţile de învăţământ. Acest aspect a fost subliniat şi de primarul Marian Dragomir în cadrul şedinţei, care a avut loc chiar în biroul său.
“Doamnelor şi domnilor consilieri, vreau să vă mulţumesc că aţi venit într-un număr aşa de mare la această şedinţă de îndată, convocată ca urmare a unei corespondenţe atât scrisă, cât şi verbală, cu Inspectoratul Şcolar Judeţean, cu Ministerul Educaţiei şi Instituţia Prefectului Brăila. Întrucât prima zi de concurs este stabilită în data de 12 octombrie 2016, Inspectoratul Şcolar Judeţean Brăila trebuie să emită aceste decizii cel târziu până în data de 28 septembrie şi acesta este motivul pentru care am făcut şedinţa astăzi. Apreciez participarea Inspectoratului Şcolar Judeţean la şedinţă şi sunt ferm convins că dacă n-am fi avut toate aceste discuţii care au generat multe articole, inclusiv în presă, dar şi speculaţii printre cetăţenii din Municipiul Brăila şi mai ales între profesori, poate că această procedură s-ar fi desfăşurat mai devreme. (...) Cred că este o dovadă de respect faptul că Inspectoratul este prezent astăzi aici, că şi-a însuşit prin conducerea şcolilor aspectele pe care noi le-am semnalat şi au refăcut procedura prevăzută prin ordinul ministrului pentru organizarea concursului prin convocarea în mod real a Consiliul de Administraţie la care au fost invitaţi şi consilierii, dar şi reprezentanţii primarului, a declarat Dragomir.
Trebuie punctat că, potrivit raportului proiectului de hotărâre, toţi consilierii municipali (mai puţin cei doi viceprimari) au fost desemnaţi ca membri în una, două sau chiar trei comisii de concurs, indiferent de culoarea politică.
Elena Rădulescu nu a dorit să fie într-o comisie unde directorul şcolii este ALDE
Înainte de supunerea la vot a proiectului de hotărâre privind desemnarea reprezentanţilor Consiliului Local ca membri în comisiile de concurs, consilierul municipal ALDE Elena Rădulescu a avut o intervenţie, cerând să fie scoasă din comisia de la Şcoala Gimnazială “I. L. Caragiale”.
“Aş dori, domnule primar, să vă rog, să desemnaţi alt reprezentant la Şcoala I. L. Caragiale. Având în vedere că directorul este membru ALDE, nu aş dori să existe probleme”, a declarat Rădulescu.
Propunerea acesteia a fost acceptată, iar în locul său, PSD-iştii l-au propus pe colegul lor de partid, Răzvan Popescu, care mai era membru doar în comisia de la şcoala “Mihail Kogălniceanu”.
Trebuie subliniat că Rădulescu mai face parte din comisiile de concurs de la Şcoala Gimnazială “Ecaterina Teodoroiu” şi Liceul Tehnologic “Constantin Brâncoveanu”, iar celălalt consilier municipal ALDE, Dan Păun, este membru în comisia de la Grădiniţa 48 şi Şcoala Gimnazială “Mihai Eminescu”. Chiar înainte de vot, Păun a avut şi el o intervenţie şi i-a cerut primarului un ghid privind modul de desfăşurare a activităţii comisiilor.
“Acest concurs se desfăşoară conform unei metodologii stabilite de Ministerul Educaţiei. Aş avea rugămintea, datorită faptului că eu ,cel puţin, nu am mai participat într-o astfel de comisie, probabil şi unii dintre colegii mei, ca prin aparatul de specialitate al primarului să ne puneţi la dispoziţie un ghid pe care să-l urmăm, să fim siguri că nu comitem erori din neştinţă sau din lipsă de detalii tehnice, nicidecum din rea-voinţă”, a afirmat Păun. Dragomir i-a răspuns că Primăria nu poate elabora un astfel de ghid şi că îi va pune la dispoziţie metodologia privind organizarea şi desfăşurarea concursului de directori.
După aceste intervenţii, proiectul a fost supus la vot, împreună cu amendamentul propus de Rădulescu şi aprobat în unanimitate. Precizăm că la şedinţa de îndată au fost prezenţi 23 de consilieri din totalul de 27. Cei patru care au absentat sunt: PSD-istul George Caranică şi liberalii Marian Fusea, Cătălin Hagiu şi Cristian Pricop.
Cei 17 membri supleanţi
Conform raportului proiectului de hotărâre, în cazul în care titularul nu poate participa la procedură, acesta va fi înlocuit de un membru supleant, desemnarea sa realizându-se în ordinea listei în funcţie de disponibilitate. Astfel, pe lista rezervelor sunt înscrişi 17 consilieri: PSD-iştii Răzvan Popescu, Virginia Badiu, Florin Dumitru, Ionuţ Pisică, Adrian Goanţă, Cornelia Neacşu, Cristina Voineag; PNL-iştii Marian Fusea, Raluca Bucur, Cătălin Hagiu, Petrică Popa, Florin Pricop; PND-iştii Bogdan Botea, Gina Ilie, Adrian Traian; consilierul ALDE Dan Păun şi consilierul independent Lucian Căprariu,
“Ca să nu existe niciun fel de discuţii, de ce un consilier este la o şcoală sau la alta, am dorit să respectăm cel mai transparent lucru posibil şi am propus ca din comisia de concurs să facă parte reprezentantul CLM, respectiv consilierul desemnat să facă parte din componenţa comisiei pentru asigurarea şi evaluarea calităţii. Şi am închis orice alte discuţii. Sunt ferm convins că, de acum înainte Inspectoratul Şcolar şi şcolile, prin conducerea lor de azi şi cea viitoare, vor asigura o maximă tranparenţă şi vor invita consilierii şi reprezentanţii primarului la aceste şedinţe pentru a avea un contact permanent cu şcoala pentru că pe noi, ca şi Consiliu Local, nu ne interesează cine conduce şcoala, ci modul în care o conduce, pentru că şcoala se adresează tuturor locuitorilor acestui municipiu şi în continuare vom asigura finanţarea. Iar toate aceste, să spunem aşa, lucruri vremelnice care au fost până la un moment dat, sper că nu vor fi şi de acum încolo”, a mai afirmat Dragomir.
Canciu a vorbit despre buna colaborare cu instituţiile administraţiei brăilene, dar a «uitat» Primăria şi CJ-ul
Interesant este faptul că după şedinţa de îndată a CLM Brăila, în care primarul Marian Dragomir a “înţepat” cu replica legată de respectul şefilor IŞJ Brăila de a participa la întâlnirea consilierilor, o jumătate de oră mai târziu, la Colegiul Prefectural, a venit rândul inspectorului şcolar general, Cătălin Canciu, să “protesteze” indirect. Acesta a prezentat un raport privind starea învăţământului brăilean în 2015 - 2016, ocazie cu care a vorbit despre punctele tari şi punctele slabe identificate. Astfel, la punctele tari, Canciu a vorbit şi despre buna colaborare cu instituţiile administraţiei publice locale, pe care a ţinut să le enumere: “Cu Prefectura şi celelalte instituţii ale judeţului Brăila. Şi aş dori să enumăr: Poliţia Judeţului Brăila, Jandarmeria, Inspectoratul Situaţiilor de Urgenţă, Direcţia de Sănătate Publică. Iertaţi-mă dacă nu enumăr şi altele”, a afirmat Canciu, lăsând la o parte, voit sau nu, tocmai Primăria şi Consiliul Judeţean.
Totuşi, contactat ulterior de redactorii “Obiectiv - Vocea Brăilei”, şeful IŞJ Brăila a afirmat că s-a referit la toate instituţiile administraţiei brăilene şi că nu a dorit să facă nicio aluzie.
Circa 100 de profesori s-au înscris până acum la concurs
Conform informaţiilor furnizate de Inspectoratul Şcolar Judeţean Brăila, până acum s-au înscris la concursul pentru ocuparea funcţiilor de directori şi directori adjuncţi 102 candidaţi, înscrierile continuând până pe data de 2 octombrie. În total sunt vacante 156 de posturi pentru 108 unităţi de învăţământ.
Concursul cuprinde trei probe: proba scrisă, analiza CV-ului şi interviul. Proba scrisă va avea loc în data de 12 octombrie, iar interviul şi evaluarea CV-ului se vor desfăşura în perioada 17 octombrie - 17 noiembrie. Afişarea rezultatelor concursului este programată în data de 18 noiembrie, fiind urmată de o perioadă alocată depunerii contestaţiilor: 21 - 23 noiembrie. Soluţionarea contestaţiior şi afişarea rezultatelor finale sunt planificate pentru intervalul 24 noiembrie - 9 decembrie 2016.
Ultima etapă a concursului - validarea în consiliul de administraţie al inspectoratului şcolar a rezultatelor finale şi transmiterea acestora la minister – este programată în data de 16 decembrie 2016.
După afişarea rezultatelor, conform metodologiei, în funcţiile de director sau de director adjunct rămase vacante, Inspectoratul va numi un director interimar. Noul director va fi propus de consiliului profesoral din unitatea de învăţământ respectivă, cu avizul consiliului de administraţie al Inspectoratului Şcolar şi cu acordul scris al persoanei solicitate. Nu pot fi numite în funcţiile rămase vacante persoanele care până la organizarea concursului au ocupat funcţii de director sau de director adjunct în unitatea de învăţământ respectivă şi nu au participat la concurs, dar nici persoanele care s-au prezentat la concurs însă nu au fost admise.