Mergi la conţinutul principal

Cine trebuie sa preia arhivele firmelor lichidate?

Vechea disputa intre Arhivele Nationale si Casa de Pensii avind ca miza obligativitatea preluarii arhivelor de la societatile lichidate in vederea eliberarii de copii pentru completarea dosarelor individuale de pensie revine in actualitate. Practic, Arhivele Nationale sustin ca nu este obligatia lor sa preia aceasta arhiva, iar Casa de Pensii spune ca nu are spatii pentru a depozita astfel de documente. Cancelaria Prefecturii Braila a trimis un memoriu in acest sens Ministerului Internelor si Reformei Administrative, Ministerului Muncii, Familiei si Egalitatii de Sanse, precum si Directiei Arhivelor Nationale, in incercarea de a lamuri odata pentru totdeauna care sint obligatiile fiecarei parti. "Directia Arhivelor Nationale ne-a adus la cunostinta ca situatia dificila invocata la nivelul judetului Braila, referitoare la statele de plata si documentele cu valoare practica, din arhivele societatilor lichidate, in baza carora se pot elibera copii, extrase si certificate privind drepturile referitoare la stagiile de cotizare la asigurarile sociale, se inregistreaza la nivelul intregului sistem si nu are drept cauza refuzul nejustificat al directiei judetene din subordinea Arhivelor Nationale de a prelua aceste documente sau refuzul de implicare al acesteia in solutionarea cererilor cetatenilor", se arata in comunicatul Cancelariei Prefecturii judetului. Mai mult, in acelasi material se precizeaza ca raspunsul primit de la Arhivele Nationale subliniaza foarte clar faptul ca obligatiile cad in sarcina Casei Judetene de Pensii Braila, care ar trebui sa asigure conditii corespunzatoare arhivei societatilor aflate in insolventa, precum si eliberarea la cererea persoanelor fizice si juridice a documentelor continind datele referitoare la stagiile de cotizare la asigurari sociale. Astfel de copii ale documentelor de interes pentru contribuabili au obligatia sa elibereze si societatile comerciale care se ocupa de lichidarea firmelor in insolventa si care au preluat arhivele acestora din urma.
In Braila, zeci de persoane reclama faptul ca nu stiu sau nu au de unde sa obtina documente de la societatile unde au lucrat si care intre timp au fost lichidate si radiate din Registrul Comertului. Un caz concret l-a constituit cel al fostilor angajati de la "Dunacor", care luni de zile, dupa radierea combinatului, au batut la usi inchise atunci cind au vrut sa-si completeze dosarul de pensionare.

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

 
 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053
  • Fax: 0239-611054
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro