Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.

Cimitirul de avioane ar putea reinvia economia din Ianca

Nici n-a venit bine vestea ca Guvernul a aprobat trecerea aeroportului de la Ianca in proprietatea si administrarea Consiliului Judetean Braila, ca au aparut si zvonurile, pe aceasta tema. Vicepresedintele CJ, Niculina Moisescu, a auzit, astfel, zvonuri cum ca, de fapt, inca nu se pune problema ca CJ sa preia aeroportul, chiar daca a aparut o hotarire de guvern, in acest sens: "Am auzit niste voci si pe mine chiar m-au deranjat, ca de fapt si de drept nici nu s-ar da acum aeroportul de la Ianca, pentru ca trebuie sa treaca prin nu stiu ce consiliu, prin CSAT. Eu stiu ca inainte de a intra in discutia Guvernului, hotarirea respectiva trebuia sa aiba avizul CSAT-ului. Nu stiu de ce sint zvonurile astea, pastile aruncate de unul, de altul. In primul rind, noi trebuie sa facem demersurile necesare pentru a-l prelua si abia dupa ce se va face acest lucru, se va face inventarierea, pentru a vedea ce s-a dat si ce nu. Stiti ca, la momentul in care s-au inceput discutiile pe aceasta tema, se spunea ca nu se va preda absolut tot ce exista acolo, la Ianca. Dupa inventariere se va face concesionarea si se va stabili exact sarcina concesionarii, daca va fi helioport, aeroport de dezmembrari sau altceva".
Consilierul municipal PRM Mihai Danut a explicat ce inseamna, de fapt, "aeroport de dezmembrari", el asumindu-si si paternitatea acestei solutii de utilizare a obiectivului amintit: "Aeroportul de la Ianca este in acest moment un mare depozit al armatei romane, unde sint depozitate de la avioane pina la aruncatoare de rachete, armament serios, care se afla in hangare subterane. Problema este urmatoarea: nu exista echipamente de ghidare pentru timp de noapte, iar in aceste conditii cine se gindeste ca acel aeroport poate fi transformat cu una cu doua intr-un aeroport operational si pe timp de noapte, se inseala, pentru ca sint proceduri foarte grele. Acesta este unul dintre motivele pentru care domnul presedinte Gheorghe Bunea Stancu a renuntat sa se gindeasca la faptul ca vom face acolo cine stie ce aeroport si s-a pus accentul mai mult pe aeroportul de la Vadeni. Ideea noastra care a fost: exista, in special in SUA, acele cimitire de avioane, cu mii de aeronave pregatite pentru ultimul zbor. Ele ar putea fi aduse la Ianca, pentru dezmembrare, dam de lucru la cei care au lucrat pe aeroportul respectiv, oameni specializati care, intre timp, au devenit someri ori s-au pensionat. Aceste avioane care sint facute din materiale speciale, sint dezmembrate, deseurile sint containerizate si prin pozitia pe care o are Braila, aproape de Dunare, aproape de mare, ele sint transportate inapoi in tara de unde au venit avioanele".
Mihai Danut are si alte propuneri pentru utilizarea aeroportului amintit: "Ne mai intereseaza si poligonul de tragere de la Ianca, unde pot fi detonate capsele care se folosesc la airbag-uri. Pentru ca aceste airbag-uri sa declanseze, au nevoie de un cartus. Aceste cartuse au o perioada de garantie si sint sute si sute de milioane de capse peste tot in Europa, care nu pot fi detonate decit in niste zone special amenajate, iar Ianca are in acest moment si specialistii, si poligonul pe care ar putea sa-l foloseasca pentru dezamorsarea acestor cartuse".




Categorie articol: 

Like / Share

Comentarii