De la sedinta a lipsit conducerea Inspectoratului Scolar. Motivul pentru care a lipsit inspectorul general Lilliana Tudoran nu a fost comunicat. Inspectorul scolar general adjunct Lucica Visalon a absentat de la aceasta intilnire pentru ca se pregatea sa plece la o alta intrunire importanta de la Arad. In locul sau, la sedinta, s-a prezentat inspectorul de imagine Maria Stefan, care a vorbit mult directorilor insa practic nu le-a spus nimic nou sau important. In privinta tezelor cu subiect unic nu a spus nimic concret, doar a oferit CD-uri cu metodologia conceputa de minister, a anuntat ca se vor infiinta centre de comunicare, neprecizind unde, cind, cum, dar a dat asigurari ca se vor crea toate conditiile pentru ca toti elevii sa primeasca subiectele in acelasi timp. In privinta popularizarii metodologiei, sarcina va reveni profesorilor de specialitate, care vor da explicatii dirigintilor care la rindul lor, vor da explicatii parintilor in sedinte. Aceste sedinte se vor derula saptamina viitoare, dupa care fiecare director trebuie sa trimita Inspectoratului o adresa cum ca actiunea a fost facuta, ca sa poata bifa si Inspectoratul ca s-a facut actiunea. Directorii vor fi obligati sa afiseze metodologia si la avizierul scolii.
Despre evaluarea externa realizata la clasa a IV-a, prof. Maria Stefan nu a spus decit ca nu a avut ca obiectiv realizarea de clasamente, ci descrierea performantelor elevilor, insa nu a comunicat directorilor nici un fel de concluzii care s-au tras dupa aceasta evaluare realizata la nivel national. Evaluarea a fost gindita in conformitate cu standardele internationale. Au participat la activitate elevi de la scoala din Gemenele si de la Liceul de Arta. Inspectoarea Maria Stefan a enumerat apoi problemele abordate la intilnirea cu ministrul Educatiei, fara sa dea nici un fel de explicatii si lamuriri privind modul in care prioritatile nationale ale invatamintului vor influenta sistemul educational al judetului nostru. A amintit despre asigurarea accesului egal la educatie, calitatea educatiei, dezvoltarea institutionala.
Desi a fost sedinta cu directorii si ar fi trebuit sa se discute aprins asupra prioritatilor manageriale pentru anul scolar 2007 - 2008, subiect atins la intilnirea 19 - 20 septembrie cu ministrul Educatiei, acest subiect a fost trecut sub tacere. Drept urmare, fiecare director va conduce scoala in continuare asa cum crede ca este mai bine, fara sa stie daca prioritatile sale manageriale coincid cu cele ale Inspectoratului Scolar sau ale Ministerului.