Ieri, la sediul Biroului de Consiliere pentru Cetateni a avut loc o dezbatere publica in cadrul careia participantii si-au propus sa gaseasca solutii pentru o mai buna informare a celor care pleaca la munca in alte tari si chiar pentru a-i determina sa ramina in Romania. Dezbaterea a pornit de la un studiu despre migratia fortei de munca intitulat "Cu bine, din Europa" realizat de Asociatia Nationala a Biroului de Consiliere pentru Cetateni in perioada martie - aprilie 2007, pe un lot de 715 persoane din 35 de localitati urbane si rurale, printre care si Braila. Managerul BCC, Maria Jerlaeanu a precizat ca migratia pentru munca temporara este un fenomen social si de aceea oamenii trebuie sa fie informati cu privire la drepturile si obligatiile pe care le au si despre barierele pe care le pot intimpina. Astfel daca acum citiva ani romanii se ingramadeau sa plece in Spania la cules de capsuni, acum se pare ca 40% dintre cei care pleaca sint in special tineri necasatoriti, persoane cu o educatie ridicata unii dintre ei activi pe piata muncii din Romania. Potrivit studiului realizat, 23% dintre romanii care migreaza prefera Italia, 20% Spania si 18% Marea Britanie ca destinatii de munca in strainatate.
"Principalele motive care ii determina pe oameni sa plece la munca in strainatate sint nevoile curente ale familiei, greutatile materiale si dorinta de a oferi mai mult copiilor. Pe locul al doilea se situeaza problemele economice ale tarii, acestea fiind sesizate in special de cei care stau de mai multi ani in strainatate, iar al treilea motiv este acela ca multi vor sa incerce ceva nou", a precizat Maria Jerlaeanu.
Pentru o mai buna informare s-a luat decizia ca la Biroul de Consiliere pentru Cetateni sa se amenajeze un spatiu unde sa fie expuse panouri cu diferite informatii utile pentru toti cei care vor sa plece la munca in strainatate, locurile de munca disponibile, conditiile pe care trebuie sa le indeplineasca. De asemenea, cei interesati se pot adresa consilierilor BCC sau pot merge la biroul "EURES" din cadrul AJOFM.