• specialiştii brăileni sunt prezenţi de mai multe zile în zona afectată de construirea obiectivului de infrastructură rutieră • sunt ajutaţi şi de utilaje pentru îndepărtarea, strat cu strat, a solului
Echipa de specialişti a Muzeului Brăilei Carol I este în plină activitate de cercetare arheologică pentru descărcarea de sarcină, pe această linie, a terenului afectat de construirea obiectivului de infrastructură rutieră “Pod suspendat peste Dunăre în zona Brăila - Tulcea”, partea pentru capul de pod de pe raza judeţului nostru, după cum au anunţat pe pagina de socializare dedicată, reprezentanţii instituţiei brăilene. Postarea în care se anunţă debutul lucrărilor efective, în cadrul contractului semnat de Muzeu cu CNAIR Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere în calitate de autoritate contractantă a serviciilor de cercetare arheologică, este însoţită şi de câteva imagini în care se văd şi utilaje cu ajutorul cărora, pe amplasamentul podului, solul este înlăturat strat cu strat.
Reamintim că Muzeul Brăilei “Carol I” a fost desemnat de către CNAIR câştigătorul procedurii de atribuire a unui contract privind serviciile de cercetare arheologică a terenului afectat de construirea obiectivului de investiţii “Pod suspendat peste Dunăre în zona Brăila - Tulcea”, partea pentru capul de pod de pe raza judeţului nostru. Potrivit comunicării din partea CNAIR, metoda utilizată a fost negocierea fără publicarea prealabilă a unui anunţ de participare, criteriul de selecţie aplicat fiind “preţul cel mai scăzut”. Valoarea finală a contractului pentru descărcarea de sarcină arheologică este de 381.686 lei, fără TVA.
În altă ordine de idei, proiectantul, respectiv constructorul podului, asocierea italo-japoneză Astaldi - IHI Infrastructure Systems, au anunţat că au în plan să înceapă organizarea de şantier încă din toamna acestui an. Întreg contractul semnat de cei doi cu CNAIR a fost de 1.995.932.260 lei, fără TVA, adică echivalentul a circa 433 milioane euro. În linii mari, din aceşti bani ar urma să fie proiectat şi construit acest pod suspendat, care, de altfel, reprezintă principala structură a proiectului, plus două viaducte a câte 110 metri lungime, un drum principal cu o lungime de aproape 19,1 km şi un drum de legătură cu DN22 (Smârdan-Măcin), în lungime de 4,328 km.