Mergi la conţinutul principal

Centrale de apartament distruse din cauza unei avarii la rețeaua electrică. Proprietarii rămân cu paguba

• locatarii blocului P1 de la Hexagoane, unde s-a produs incidentul, cer despăgubiri de la Electrica Distribuție, însă șansele să primească ceva sunt aproape nule • Electrica susține că avaria a apărut la o firidă cu siguranțe aflată pe casa scării, deci în interiorul blocului, astfel că responsabilitatea i-ar aparține Asociației de Proprietari • culmea, nici locatarii care aveau aparatura asigurată nu primesc despăgubiri, deoarece firmele unde și-au încheiat polițele le-ar fi spus că nu acoperă incidentele de natură electrică

 

Mai mulți locatari ai blocului P1 din zona Hexagoanelor acuză faptul că li s-au ars centralele termice și alte aparate electronice din cauza unei suprasarcini apărute în rețeaua electrică a imobilului. Concret, după cum ne-a informat o locatară prin intermediul unei sesizări adresate redacției, în dimineața zilei de miercuri, 8 martie, curentul a fost întrerupt, de la etajul 5 până la etajul 8, circa trei sferturi de oră, până când o echipă Electrica Distribuție a venit și a lucrat la un panou electric de pe casa scării. După intervenția echipei respective, problema s-ar fi rezolvat doar pentru etajele 5 și 6, apartamentele de la 7 și 8 având în contiuare curentul întrerupt. Locatarii în cauză au chemat din nou echipa de intervenție și până la urmă avaria a fost remediată complet. Surpriza neplăcută a fost, însă, că mai multe aparate aflate în funcțiune în momentul când a fost repornit curentul s-ar fi ars din cauza unei suprasarcini. Este vorba despre șase centrale de apartament, un televizor de ultimă generație al unuia dintre locatari și un espresor pentru cafea. Indignați de cele întâmplate, locatarii vor să fie despăgubiți, însă au aflat cu stupoare că atât firma de electricitate cât și societățile de asigurări - pentru cei care și-au făcut polițe - refuză să le acorde despăgubiri. ”Administratorul de bloc a sunat la Electrica și i s-a spus că trebuie să-i dăm în judecată dacă vrem să ne plătească pagubele, iar asta în funcție de ce va stabili instanța. Noi avem și asigurare și am sunat la firma unde am făcut polița, dar ne-au spus că aceste incidente nu se despăgubesc, fără să ne dea alte explicații. Cum să procedăm în situația asta?!”, se întreabă Elena S., una dintre locatarele păgubite. Aceasta spune că un incident similar s-a întâmplat zilele trecute și într-un bloc de pe Șos. Buzăului unde, de asemenea, locatarii care s-au ales cu aparatura electronică avariată riscă să rămână fără despăgubiri.

 

Electrica Distribuție nu-și asumă culpa

Din păcate pentru locatarii din blocul P1 de la Hexagoane, veștile de la Electrica Distribuție nu sunt bune, în sensul că această societate nu își asumă problema și, în consecință, șansele să plătească despăgubiri sunt ca și inexistente. Reporterii noștri au solicitat un punct de vedere din partea societății de electricitate, referitor la incidentul de miercuri, 8 martie, din blocul respectiv. Un reprezentant al Electrica Distribuție ne-a informat că defecțiunea a apărut la o firidă cu siguranțe aflată pe casa scării, deci în interiorul blocului. ”Dacă era firida din exteriorul blocului, de pe domeniul public, se afla în responsabilitatea noastră, însă cele din interior trebuie întreținute și revizuite periodic de asociația de proprietari, care trebuie să încheie un contract în acest sens cu o firmă specializată și autorizată ANRE. Defecțiunea a apărut la o firidă cu siguranțe de pe casa scării, deci nu ne putem asuma vina pentru cele întâmplate cu aparatura electronică din apartamente, ne-a transmis reprezentantul Electrica Distribuție Brăila.

Acesta ne-a mai informat că, potrivit Ordinului 177 din 2015, procedura pentru acordarea de despăgubiri în cazul unor defecțiuni provocate de suprasarcini apărute în rețeaua electrică, pe care Electrica Distribuția le recunoaște ca fiind din culpa sa, este următoarea: consumatorul păgubit trebuie să facă sesizare către furnizorul emitent al facturii de energie electrică (Electrica Furnizare, Enel sau alte firme, după caz), furnizorul verifică dacă reclamantul are contractul în regulă apoi redirecționează sesizarea către Electrica Distribuție. Ulterior, Electrica Distribuție trebuie ca, în termen de maxim 10 zile lucrătoare, să ajungă la fața locului, să verifice situația și să facă un proces verbal cu consumatorul. Apoi, în maxim 3 zile lucrătoare, trebuie să informeze furnizorul dacă își recunoaște culpa. Dacă Electrica Distribuție recunoaște că aparatura electronică s-a stricat din vina sa, urmează să acorde despăgubiri în bani, însă doar în baza facturilor pe care consumatorul le primește de la firmele specializate unde a reparat aparatura avariată. Concret, furnizorul cere facturile doveditoare, pe care le trimite către Electrica Distribuție, apoi plata către consumator se face tot prin intermediul furnizorului. Teoretic, toată această procedură ar trebui parcursă în maxim 2 luni.

 

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

 
 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053
  • Fax: 0239-611054
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro