Cele mai căutate joburi ale momentului: Crește numărul joburilor în HR - Studiu despre piața forței de muncă în 2022 | Obiectiv Vocea Brailei Mergi la conţinutul principal

Cele mai căutate joburi ale momentului: Crește numărul joburilor în HR - Studiu despre piața forței de muncă în 2022

Un studiu recent realizat în România vine cu o noutate: anul acesta se va face un număr mare de angajări în domeniul HR. Dacă anul trecut acest domeniu se clasa pe poziția a 6-a în top, anul acesta se află chiar pe locul al 2-lea.

 

Raportul Hipo.ro însumează o retrospectivă a pieței muncii și a analizat aspecte precum muncă remote vs hibrid, industriile cu cele mai multe joburi și părerea acestora despre piață muncii din prezent.

Concret, iată topul 5 al domeniilor cu cele mai multe joburi disponibile anul acesta: IT Software (#1), Resurse umane – Training (#2), Customer support (#3), Vânzări (#4), Achiziții (#5).

Resursele umane se află în topul celor mai bune joburi nu doar în România, ci și în străinătate. Glassdoor publică un clasament al joburilor anului 2022, în UK. Printre primele 10 poziții se numără: HR Manager (#6), Corporate Recruiter (#7), HR Business Partner (#8). Așadar, iată că ne aliniem unor trenduri internaționale, cel puțin din acest punct de vedere.

Mai mult că niciodată, companiile îi caută pe acei oameni de HR care îi pot ajuta pe angajați să-și mențină echilibrul dintre viața personală și cea profesională, spun angajatorii. Asta, pentru că piața muncii a fost schimbată iremediabil de pandemia de coronavirus și, posibil, unele aspecte nu vor mai fi niciodată la fel ca înainte de această perioadă.

Astfel, lucrul remote e noua realitate pentru mulți angajați și vine cu plusuri și minusuri. Din prima categorie merită menționat faptul că, pentru salariați, acesta înseamnă mai mult control asupra propriului job.

Anul acesta, specialiștii de Resurse umane aduc și alte soluții, menționate de asemeni într-un raport Hipo: short fridays, respectarea cu strictețe a celor 8 ore de lucru (ceea ce ar fi trebuit să fie o normă și înainte de pandemie), evenimente online de recreere și posibilitatea de a discuta cu un terapeut.

Dacă anii trecuți unele dintre aceste prevederi păreau realități din alte zone geografice, acum ele se întâmplă și în România: „La Nokia există deja o preocupare mare pentru work-life balance, de dinaintea începerii pandemiei. Pe lângă posibilitatea unui program flexibil, angajații sunt des încurajați să-și ia concediu de odihnă, se oferă zile libere suplimentare în fiecare an, (…) dacă aceștia și-au consumat din soldul de concediu în decursului anului anterior.

De asemenea, oferim zile libere plătite pentru implicarea colegilor noștri în activități de voluntariat prin care contribuie în viață comunității, (dacă – n. red.) se implică în acțiuni caritabile și diverse proiecte de inovare în afara jobului pe care-l desfășoară. În 2021, s-a oferit tuturor angajaților o zi liberă în plus (Recharge Day), inițiativa la nivel global care a avut scopul să crească nivelul de conștientizare legat de riscul de burnout.”, a declarat Cosmin Chiriac, HR Director România, Nokia.

Un alt punct de interes din studiul Hipo este numărul de joburi full remote disponibile pe piață muncii în 2022. IT Software, Customer support și Resurse umane se află în top 3 domenii cu cele mai multe locuri de muncă remote disponibile în companii.

Iar acestea sunt disponibile nu doar în orașele mari ale țării, așa cum sunt Capitala, Clujul, Timișoara ori Iașiul. De exemplu, oferte de locuri de muncă în Brăila sunt disponibile în toate cele trei zone ale pieței, atât remote, cât și de la birou sau în varianta hibrid.

Revenind la studiul realizat chiar în acest an, companiile intervievate au fost întrebate, printre altele, dacă „A fost benefică mutarea spre modul de lucru remote?”. 80% dintre dintre angajatori privesc această schimbare drept pozitivă (38,7% o consideră foarte benefică, iar 41,7% puțin benefică).

Tot aproape de jumătate este și procentul celor care consideră jobul remote noua normă de lucru în 2022.

Companiile participante la studiu susțin și că perioada pandemică a afectat comunicarea dintre angajați.

Angajaţii belgieni şi-au câştigat dreptul de a munci patru zile pe săptămână

Chiar dacă e clar că au luat măsuri în favoarea angajaților în această perioadă, ar mai fi lucruri de făcut de către companiile noastre, mai ales dacă privim ”în afară”. E clar însă că nu totul depinde de ele.

În Belgia, de exemplu, angajaţii şi-au câştigat dreptul de a munci doar patru zile pe săptămână, în loc de cele cinci obişnuite, fără pierderi din salariu.  Totul se întâmplă ca parte a unui acord care urmăreşte flexibilizarea unei pieţe a muncii mult prea rigide, scrie Bloomberg.

Angajatorii vor avea în continuare dreptul de a respinge cererile angajaţilor pentru o săptămână de lucru redusă, cu condiţia să-şi explice refuzul în scris, a declarat vicepremierul şi ministrul muncii din această țară, Pierre-Yves Dermagne.

Pentru companii va deveni mai uşor să introducă munca de seară şi de noapte fără acordul prealabil al tuturor sindicatelor, punctează prea locală.

„Scopul este de a oferi oamenilor şi companiilor mai multă libertate de a-şi aranja timpul de lucru“, a declarat premierul Alexander De Croo.

De menționt e faptul că doar aproximativ 71 din 100 de belgieni din grupa de vârstă 20-64 de ani au un loc de muncă, mai puţin decât media din zona euro de aproximativ 73%,  după cum arată datele Eurostat.

Săptămână de lucru de patru zile și pentru unii dintre angajații  din Europa de Sud-Est

Între timp și compania americană de recrutare ManpowerGroup a decis să introducă o săptămână de lucru de patru zile pentru toţi angajaţii săi din Europa de Sud-Est, scrie Seenews.

Compania americană de recrutare ManpowerGroup a decis să introducă o săptămână de lucru de patru zile pentru toţi angajaţii săi din Europa de Sud-Est, scrie Seenews.

Manpower a realizat anterior o testare de patru luni a proiectului, mai menționează sursa.

Compania are birouri în Bulgaria, Serbia, Bosnia şi Herţegovina, Croaţia şi Slovenia.

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

 
 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053, 0740-080289
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro