cititori si reprezentantii principalelor institutii publice. In cadrul
acestei rubrici, cititorii isi pot exprima opiniile in legatura cu diverse
probleme cu care se confrunta in viata de zi cu zi. Cititorii sint rugati
sa foloseasca un limbaj decent si sa nu aduca acuzatii nefondate.
Redactorul de serviciu raspunde apelurilor dumneavoastra la tel.
0239/611053, intre orele 9.00-17.00.
In urma materialului publicat zilele trecute, referitor la datoriile inregistrate de asociatiile de proprietari in urma neplatii facturilor de apa, citeva dintre comentariile postate au ridicat un punct de vedere inedit cu privire la acest subiect. Redam in continuare, integral, unul dintre acestea: "Cei de la regia de apa sint niste mincinosi. Nu locuiesc in G13 Hipodrom, dar am obtinut prin mostenire o camera de camin in acel bloc. Mentionez ca este proprietate personala si m-am implicat personal, dorind sa rebransez apartamentul la apa. Desi locuitorii din G13, in special proprietarii au fost de acord cu plata esalonata a datoriei, cei de la apa au refuzat orice negociere. Am facut personal vreo 4 drumuri la ei fara nici un rezultat. Pur si simplu mi s-a raspuns ca vor recuperarea in intregime a datoriei - lucru imposibil in conditiile date si ca nu sint dispusi sa esaloneze. Astept sa vad...cind vor recupera datoria daca au aceasta atitudine ostila! Si au uitat sa mentioneze cei de la apa ca, de fapt, nu recuperarea creantelor ar fi principala lor problema, ci faptul ca in cazul blocului G13, din cauza starii tevilor apa era infestata si Sanepid a amendat de nenumarate ori regia de apa, care ar fi obligata sa schimbe toate tevile, lucru care nu le prea convine la buget. Deci, asta e problema, chiar daca se recupereaza creantele la G13, nu se poate da drumul la apa in conditiile existente, pentru ca tevile sint sparte, atit cele de apa cit si cele de evacuare si la ultima analiza s-au gasit fecale in apa ce curgea la robinet.
"Ultima plata facuta de locatari este din martie 2007 si a fost in cuantum de 210 lei"
Confruntata cu acest punct de vedere, conducerea Companiei locale de Utilitati "Dunarea" a explicat ca situatia este, de fapt, cu totul alta. Concret, a punctat ca in primul rind locatarii blocului ar trebui sa-si constituie asociatie de proprietari, sa incheie contract de furnizare a apei si sa incheie grafic de reesalonare a datoriei istorice pe care sa il si respecte. In al doilea rind, ar trebui sa-si rezolve problema retelei de apa, care este in sarcina lor si abia apoi compania va relua furnizarea apei potabile la nivel de bloc. In ceea ce priveste calitatea apei potabile, compania a spus ca nu au existat si nici nu exista probleme in acest sens."Pentru blocul G13 din Hipodrom a fost incheiat un grafic de esalonare pe o perioada de 65 de luni, incepind cu ianuarie 2006, rata lunara fiind calculata la 3.000 lei. Nerespectarea acestui grafic a dus la aplicarea masurii de debransare in martie 2007 si montarea unei cismele in imediata apropiere a blocului respectiv. Soldul pentru apa la data de 25 noiembrie 2008 pentru acest bloc este de 211.787 lei, la care se adauga penalitati in cuantum de 283.506 lei. Ultima plata facuta de locatari este din martie 2007 si a fost in cuantum de 210 lei, iar din martie 2008 nu au mai venit sa ridice facturile emise de companie. Noi am chemat de mai multe ori reprezentantii blocului, pentru ca nu mai exista contract de furnizare, intrucit ei nu mai au nici macar asociatie de proprietari. In ceea ce priveste instalatia la nivel de bloc, potrivit reglementarilor legale in vigoare, intretinerea si mentinerea in stare de functionare apartine ca obligatie proprietarilor de apartamente, intrucit compania are in atributii producerea, transportul si distributia apei. Afirmatia potrivit careia compania ar fi fost amendata este nefondata, nefiind probleme cu calitatea apei in municipiu", se arata in punctul de vedere al Companiei de Utilitati Dunarea Braila. De altfel, nici Sanepid nu a confirmat aceasta informatie.