Mergi la conţinutul principal

Ce spun străinii care vizitează Brăila: «Oraşul e frumos, dar cu prea multe gropi!»

La mai bine de două luni de la deschidere, magazinul de suveniruri al Consiliului Judeţean începe să îşi capete, încet - încet, tot mai mulţi clienţi. Deocamdată, produsele inscripţionate cu diverse imagini ce reprezintă Brăila sunt achiziţionate mai mult de localnici, din simplul motiv că turiştii ajunşi în oraşul nostru sunt destul de puţini. Circa 20 de străini au trecut pragul magazinului situat la parterul ansamblului Romarta Nouă, lângă fântâna cinetică de pe Esplanadă. Unii dintre ei chiar au scris câteva rânduri în Jurnalul de Impresii din magazin. În principiu, aceştia au notat că le-a plăcut Brăila, că e un oraş frumos dar... sunt şi anumite lipsuri. Starea precară a unor străzi se numără printre aspectele care le-au displăcut profund turiştilor străini.
"Frumoase amintiri, frumos oraş, frumoasă ţară! Ok, străzile nu sunt chiar atât de bune cum ar trebui, dar ei (autorităţile n.n.) lucrează la asta. Îmi voi aminti de Brăila cu mare plăcere", a scris în Jurnalul de Impresii, Markus Munch, un german care ne-a vizitat oraşul timp de câteva zile.
Iulia Georgescu, vânzătoarea din magazinul cu suveniruri al CJ spune despre turistul neamţ că, printre produsele cumpărate de aici, şi-a luat şi o hartă a Brăilei, ţinând morţiş să cutreiere oraşul în lung şi în lat. "Noi avem la vânzare o hartă unde sunt marcate principalele locuri de vizitat din oraş. Acest turist chiar a vrut să le vadă pe toate în cele 7 - 8 zile cât a stat în oraş. S-a plimbat peste tot şi spunea că i-a plăcut", ne-a spus Iulia. Volubilă şi amabilă, aceasta pare a fi omul potrivit la locul potrivit. Nu numai că îşi laudă cât poate mai bine marfa către toţi clienţii care intră în magazin, dar pare a se bucura sincer când reuşeşte să vândă ceva. "Deocamdată, principalii clienţi sunt brăilenii care vor să facă un cadou frumos rudelor sau prietenilor din alte oraşe sau chiar din alte ţări. De exemplu, avem o clientă care vine în fiecare lună să cumpere câte ceva pentru sora sa din America. Spune că se bucură că există acest magazin specializat, pentru că până acum nu prea avea de unde să găsească produsele pe care le vindem aici", ne-a mai povestit vânzătoarea Iulia Georgescu.
Per total, din 29 aprilie a.c., de când şi-a deschis porţile, magazinul CJ-ului a reuşit să vândă, până la sfârşitul săptămânii trecute, fix 115 produse. Este vorba şi despre lucruri ieftine, cum ar fi magneţii de frigider, cănile sau semnele de carte inscripţionate cu fotografii din Brăila veche sau contemporană, dar şi de alte mărfuri ceva mai scumpe, de 100 - 150 lei, precum tăvi pentru cafea, ceasuri de perete sau ştergare lucrate manual.

Noua conducere a CJ vrea rezultate mai bune

După cum v-am mai informat, magazinul cu suveniruri al Consiliului Judeţean a fost inaugurat la sfârşitul lunii aprilie. Obiectivul este administrat, practic, de SC "Rocreativ Trade" SRL, societate a Consiliului Judeţean a cărei obiect de activitate este promovarea turistică a Brăilei. "Am constatat că în mari oraşe ale ţării şi în cele mai mici existau asemenea puncte de promovare şi informare cu suveniruri locale, mai puţin la Brăila, drept pentru care am solicitat sprijin autorităţilor în finanţarea acestui proiect şi iată-ne astăzi aici", declara, la inaugurare, Reliana Bogdan, directorul "Rocreativ" SRL.
"Rocreativ" a luat fiinţă în urmă cu câţiva ani, pe vremea când la conducerea CJ Brăila se afla fostul preşedinte, actual deţinut, Gheorghe Bunea Stancu. Pe lângă inaugurarea magazinului de suveniruri, la capitolul "promovare turistică" în activitatea societăţii respective mai pot fi bifate câteva participări la târguri de turism din ţară. Din câte se pare, noua conducere a CJ nu prea apreciază felul cum decurge activitatea "Rocreativ" SRL, lăsând de înţeles că este loc de mai bine. "Această societate poate aduce foarte multe beneficii şi plus valoare acestui judeţ şi acestui oraş. N-am stat de vorbă cu doamna de la «Rocreativ», dar vreau să îmi prezinte un plan de dezvoltare a acestei societăţi şi cu termene. Dacă nu se ţine de cuvânt o să facem schimbări acolo. Vreau să am o discuţie cu cei de la Agenţia Naţională de Turism, să ne facă un referat de oportunitate pentru tot ceea ce putem face, astfel încât să punem la punct un plan pe această societate, pentru a dezvolta partea de turism în judeţul Brăila", a declarat, recent, preşedintele CJ, Francisk Chiriac. Acesta a dat de înţeles că dacă Reliana Bogdan nu va avea rezultate o să plece de pe funcţie, iar asta în contextul în care, în fostul mandat, consilierii judeţeni i-au prelungit şederea pentru încă patru ani.

 

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

 
 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053
  • Fax: 0239-611054
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro